Prádlo, satén a nahota: Královna české couture Kubíčková představila novou kolekci
Návrhářka Zuzana Kubíčková slaví 10. výročí otevření svého módního ateliéru. U té příležitosti na pražském Výstavišti uspořádala dosud nejvelkolepější přehlídku, v jejímž rámci představila kolekci Couture 2022/23.
Přehlídky návrhářky Zuzany Kubíčkové patří k tomu nejlepšímu, co se na tuzemské módní scéně děje. Už několikátou sezónu je pořádá samostatně, mimo tradiční řád pražského fashion weeku. Minulý rok zavedla diváky do letenské mokré čtvrti – jako molo posloužila mírně se svažující silnice Vinařské ulice a modelky v nádherných večerních róbách se staly atrakcí i pro místní obyvatele, kteří celou show sledovali z oken. Za zmínku stojí také doprovodná hudební dramaturgie; zejména použití písně Running Up That Hill, které se z aktuálního pohledu jeví jako takřka vizionářské.
TIP NA VIDEO: Připomeňte si pražský fashion week očima redakce Ženy.cz
Značka Zuzana K., která příští rok oslaví desáté výročí, zkrátka vyrostla do krásy. Své začátky popsala Kubíčková mimo jiné i v rozhovoru pro Ženy.cz z roku 2018: „Než jsem si založila dílnu, šila jsem a potkávala se se zákaznicemi u mě doma a už mi to bylo trapné. A také jsem kvůli tomu neustále žila v práci. Proto jsem si otevřela malé studio, kde jsem docela dlouho šila všechno sama. Začátky samozřejmě byly těžké. Když se k takovému kroku odhodláte, je to investice, která se hned nevrací. Klienti navíc potřebují získat důvěru ve vaši práci. Je to pozvolný proces, který si uvědomuju, jen když se ohlédnu zpátky. A musím říct, že doposud pokaždé, když jsem se ohlédla, jsem si mohla říct: Jo, postoupila jsem o krok.“
Za uplynulými lety se Zuzana Kubíčková ohlíží i ve své nejnovější couture kolekci 2022/23, kterou představila 7. listopadu na pražském Výstavišti a která na první pohled působí méně okázalým dojmem než loňské róby. Prezentované modely se zřetelně dělily na černou a bílou část, přehlídku ryze monochromních outfitů jen zcela výjimečně „narušily“ červené či modré akcenty. Barvy zůstaly upozaděny, aby lépe vynikla samotná textura látek, která nese řemeslný rukopis Kubíčkové. „Vracím se k ručním technikám zpracování látky. Jsou to postupy časově náročné a částečně i experimentální, a tak pro ně v běžném provozu ateliéru nebývá prostor,“ říká návrhářka a na mysli má například sámkování, techniku smockingu, díky které vznikl plastický propletený vzor, anebo specifickou techniku získání textury zahřátím látky.
Návrhářka nezůstává izolovaná od okolního světa a do svých oděvů vždy citlivě zapracovává i aktuální trendy. Dává tedy smysl, že spojujícím motivem poslední kolekce se staly průsvitné materiály a koketerie se spodním prádlem, které je tady vnímáno jako přirozená součást outfitu. Delikátní dojmy posílilo i časté využití krajky a saténu, na kalhotových nohavicích se objevovalo frivolní šněrování, zatímco ultra vysoké rozparky u šatů a pouzdrových sukní odhalovaly černé samodržící punčochy. Zmíněná technika sámkování posloužila k decentnímu zahalení u jinak zcela transparentních svršků. Dekadentní protiváhu jim dodávaly topy a kabátky z propletené umělé kůže nebo saténu.
To, co dělá tvorbu Kubíčkové atraktivní pro řadu žen, jsou i detaily v podobě křišťálových knoflíčků, plisé pokryté drobnými flitry nebo perličky, které lemují zadní vysoké rozparky. Ostatně, návrhářka svoje zákaznice pro Ženy.cz definovala těmito slovy: „Mají rády, když jsou vidět. Jsou to ženy, kterým nevadí pozornost. Může to znít jako klišé, ale jsou to také ženy, které umí ocenit kvalitu zpracování a materiálu a dokážou ji rozeznat. Potrpí si na detaily a na to, aby věci, které nosí, byly něčím výjimečné. Ale zároveň aby s nimi nějak souzněly. Protože jedna věc je, v čem vypadáte dobře, a druhá věc je, v čem vypadáte dobře a ještě se v tom dobře cítíte.“ Kolik podob může tento koncept mít, dokazovaly i slavné múzy Kubíčkové, které ji přišly na přehlídku podpořit.
U Zuzany Kubíčkové zkrátka více znamená více. V případě prezentace poslední kolekce by se nicméně dalo spíše říct, že blíže je více. Z druhé řady totiž působily její kreace spíše jednoduchým a éterickým dojmem, kolekce navíc postrádala vyvrcholení v podobě výraznějšího modelu. Zlatým hřebem se tak nakonec stalo závěrečné defilé, kdy scénu osvítila mřížka z kuželů světla, zatímco se na ni symetricky rozestavěly jednotlivé modelky. Atmosféru opět perfektně podtrhla hudba – tentokrát to byla píseň Crystal od New Order – a nebylo divu, že nadšený dav si potleskem návrhářku na improvizované molo přivolal rovnou dvakrát. Zuzana Kubíčková zkrátka svou tvorbu dokáže perfektně prodat.