Milovnice módy, zapomeňte na Céline, je tu nová Bottega!

Dlouhý rok a půl trvalo oplakávání značky Céline, kterou loni na podzim nový kreativní ředitel přejmenoval na Celine a učinil tak definitivní tečku za érou oblíbené návrhářky Phoebe Philo. Nyní se však zdá, že fanynky sofistikovaného ženského minimalismu našly novou modlu. Žezlo slávy, nekritického zbožňování a status nejvíce cool značky na Instagramu nyní přebírá Bottega Veneta. 

Když Hedi Slimane, nový kreativní ředitel značky Celine (dříve Céline), představil loni na podzim svou první kolekci pro jaro a léto 2019, bylo hned jasné, že je zle. Oversize kabáty, roláky a ležérní vrstvení totiž vystřídaly dekadentně třpytivé minišaty a styl, který by se ve zkratce dal definovat jako "glam rock". Fanynky Céline to braly jako naprosté nepochopení a zneuctění odkazu Phoebe Philo, která dům Céline vedla deset let, a také jako útok na nezávislou a intelektuální vizi ženskosti, se kterou se rády ztotožňovaly.

Jenže... Loni se v módním světě událo ještě jedno nenápadné střídání stráží. Na pozici kreativního ředitele značky Bottega Veneta byl přijat mladý designér Daniel Lee, o němž toho nebylo příliš mnoho známo. Lee představil svou první kolekci v únoru 2019 a v té samé době založil na Instagramu nový účet značky, příznačně nazvaný @new.bottega. První příspěvek zachycuje dvě kabelky The Pouch a doprovází ho komentář s překvapivě jasným zněním:

Nové kabelky Botega Venetta jsou tu pro vás. Cítíte ve vzduchu tu jemnou, ale stále silnou vůni @old.celine? Nádech, výdech! Ach ano! #bottegaveneta #daniellee.

Módní nadšenci by na tuto paralelu možná časem přišli sami, ale proč jim to rovnou nenaservírovat? A nyní, půl roku po tomto oznámení, je Bottega Veneta skutečně tím, čím byla @old.celine. Kultem, který vzbuzuje touhu po modelech z posledních kolekcí, ale současně křísí zájem o vintage kousky z proplétané kůže. Kabelka Pouch, v současnosti asi nejpopulárnější módní doplněk na Instagramu, se stala příkladným instagramovým fetišem, který vyvolává závist, zatímco šťastné majitelky vybízí ke kreativitě a hravosti.

Sledujte nás i na Instagramu!

A pak jsou tu samozřejmě boty, s přísně hranatou špičkou a polštářkovým prošíváním coby novým signaturním prvkem značky.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

The latest drop ✨ #NewBottega #DanielLee 📷 by @thesourcestyling

Příspěvek sdílený BOTTEGA VENETA by Daniel Lee (@newbottega),Čec 24, 2019 v 7:03 PDT

Také aktuální módní kampaň se dočkala patřičného uznání a nadšeného repostování, a to i přestože zobrazují modelku Annu Ewers nahou jen v lodičkách. Co by u někoho jiného mohlo vyznít jako prvoplánové klišé, v podání Bottegy a fotografa Tyrona Lebona oslavuje individualitu, přirozenost, sílu okamžiku... zkrátka #mood, jak říkáme na Instagramu. A to je klíčové pro fanoušky a zákazníky, kteří se nezamilovávají jen do nějaké kožené brašny, ale především do emocí, jež vzbuzuje.