Milovnice módy, zapomeňte na Céline, je tu nová Bottega! | Ženy.cz
 


Milovnice módy, zapomeňte na Céline, je tu nová Bottega!

2. srpna 2019 • 06:00
„A už sleduješ @newbottega?“ • Foto:Profimedia.cz

Dlouhý rok a půl trvalo oplakávání značky Céline, kterou loni na podzim nový kreativní ředitel přejmenoval na Celine a učinil tak definitivní tečku za érou oblíbené návrhářky Phoebe Philo. Nyní se však zdá, že fanynky sofistikovaného ženského minimalismu našly novou modlu. Žezlo slávy, nekritického zbožňování a status nejvíce cool značky na Instagramu nyní přebírá Bottega Veneta. 

Když Hedi Slimane, nový kreativní ředitel značky Celine (dříve Céline), představil loni na podzim svou první kolekci pro jaro a léto 2019, bylo hned jasné, že je zle. Oversize kabáty, roláky a ležérní vrstvení totiž vystřídaly dekadentně třpytivé minišaty a styl, který by se ve zkratce dal definovat jako "glam rock". Fanynky Céline to braly jako naprosté nepochopení a zneuctění odkazu Phoebe Philo, která dům Céline vedla deset let, a také jako útok na nezávislou a intelektuální vizi ženskosti, se kterou se rády ztotožňovaly.

  

Záhy poté na Instagramu vznikl účet @old.celine, který byl poctou Phoebe, a současně markantně vzrostl zájem o poslední zbylé módní kousky, které nesly staré dobré logo Céline. Hedi Slimane si to sice kolekcí pro podzim a zimu 20192020, kterou představil v Paříži v únoru, vyžehlil, jelikož se zcela vhodně inspiroval sedmdesátkami, ranými osmdesátkami a pařížskou elegancí, zkrátka odkazem zakladatelky značky Céline Vipiana. Kulotky, přiléhavé roláky, šátky zavázané u krku a elegantní kabelky už byly přijaty s nadšením. 

Celine podzim/zima 2019–2020Celine podzim/zima 2019–2020Autor: Profimedia.cz

Jenže... Loni se v módním světě událo ještě jedno nenápadné střídání stráží. Na pozici kreativního ředitele značky Bottega Veneta byl přijat mladý designér Daniel Lee, o němž toho nebylo příliš mnoho známo. Lee představil svou první kolekci v únoru 2019 a v té samé době založil na Instagramu nový účet značky, příznačně nazvaný @new.bottega. První příspěvek zachycuje dvě kabelky The Pouch a doprovází ho komentář s překvapivě jasným zněním:

Nové kabelky Botega Venetta jsou tu pro vás. Cítíte ve vzduchu tu jemnou, ale stále silnou vůni @old.celine? Nádech, výdech! Ach ano! #bottegaveneta #daniellee.

Módní nadšenci by na tuto paralelu možná časem přišli sami, ale proč jim to rovnou nenaservírovat? A nyní, půl roku po tomto oznámení, je Bottega Veneta skutečně tím, čím byla @old.celine. Kultem, který vzbuzuje touhu po modelech z posledních kolekcí, ale současně křísí zájem o vintage kousky z proplétané kůže. Kabelka Pouch, v současnosti asi nejpopulárnější módní doplněk na Instagramu, se stala příkladným instagramovým fetišem, který vyvolává závist, zatímco šťastné majitelky vybízí ke kreativitě a hravosti.

Sledujte nás i na Instagramu!

A pak jsou tu samozřejmě boty, s přísně hranatou špičkou a polštářkovým prošíváním coby novým signaturním prvkem značky. 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

The latest drop ✨ #NewBottega #DanielLee 📷 by @thesourcestyling

Příspěvek sdílený BOTTEGA VENETA by Daniel Lee (@newbottega),Čec 24, 2019 v 7:03 PDT

Také aktuální módní kampaň se dočkala patřičného uznání a nadšeného repostování, a to i přestože zobrazují modelku Annu Ewers nahou jen v lodičkách. Co by u někoho jiného mohlo vyznít jako prvoplánové klišé, v podání Bottegy a fotografa Tyrona Lebona oslavuje individualitu, přirozenost, sílu okamžiku... zkrátka #mood, jak říkáme na Instagramu. A to je klíčové pro fanoušky a zákazníky, kteří se nezamilovávají jen do nějaké kožené brašny, ale především do emocí, jež vzbuzuje. 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Bottega Veneta FW 2019 Ad Campaign shot by Tyrone Lebon in Los Angeles, starring Anna Ewers ✨ #NewBottega #DanielLee

Příspěvek sdílený BOTTEGA VENETA by Daniel Lee (@newbottega),Čec 31, 2019 v 4:11 PDT

Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy