Dlouhý rok a půl trvalo oplakávání značky Céline, kterou loni na podzim nový kreativní ředitel přejmenoval na Celine a učinil tak definitivní tečku za érou oblíbené návrhářky Phoebe Philo. Nyní se však zdá, že fanynky sofistikovaného ženského minimalismu našly novou modlu. Žezlo slávy, nekritického zbožňování a status nejvíce cool značky na Instagramu nyní přebírá Bottega Veneta.
Když Hedi Slimane, nový kreativní ředitel značky Celine (dříve Céline), představil loni na podzim svou první kolekci pro jaro a léto 2019, bylo hned jasné, že je zle. Oversize kabáty, roláky a ležérní vrstvení totiž vystřídaly dekadentně třpytivé minišaty a styl, který by se ve zkratce dal definovat jako "glam rock". Fanynky Céline to braly jako naprosté nepochopení a zneuctění odkazu Phoebe Philo, která dům Céline vedla deset let, a také jako útok na nezávislou a intelektuální vizi ženskosti, se kterou se rády ztotožňovaly.
Záhy poté na Instagramu vznikl účet @old.celine, který byl poctou Phoebe, a současně markantně vzrostl zájem o poslední zbylé módní kousky, které nesly staré dobré logo Céline. Hedi Slimane si to sice kolekcí pro podzim a zimu 2019–2020, kterou představil v Paříži v únoru, vyžehlil, jelikož se zcela vhodně inspiroval sedmdesátkami, ranými osmdesátkami a pařížskou elegancí, zkrátka odkazem zakladatelky značky Céline Vipiana. Kulotky, přiléhavé roláky, šátky zavázané u krku a elegantní kabelky už byly přijaty s nadšením.
Celine podzim/zima 2019–2020
Jenže... Loni se v módním světě událo ještě jedno nenápadné střídání stráží. Na pozici kreativního ředitele značky Bottega Veneta byl přijat mladý designér Daniel Lee, o němž toho nebylo příliš mnoho známo. Lee představil svou první kolekci v únoru 2019 a v té samé době založil na Instagramu nový účet značky, příznačně nazvaný @new.bottega. První příspěvek zachycuje dvě kabelky The Pouch a doprovází ho komentář s překvapivě jasným zněním:
„Nové kabelky Botega Venetta jsou tu pro vás. Cítíte ve vzduchu tu jemnou, ale stále silnou vůni @old.celine? Nádech, výdech! Ach ano! #bottegaveneta #daniellee.“
Módní nadšenci by na tuto paralelu možná časem přišli sami, ale proč jim to rovnou nenaservírovat? A nyní, půl roku po tomto oznámení, je Bottega Veneta skutečně tím, čím byla @old.celine. Kultem, který vzbuzuje touhu po modelech z posledních kolekcí, ale současně křísí zájem o vintage kousky z proplétané kůže. Kabelka Pouch, v současnosti asi nejpopulárnější módní doplněk na Instagramu, se stala příkladným instagramovým fetišem, který vyvolává závist, zatímco šťastné majitelky vybízí ke kreativitě a hravosti.
Sledujte nás i na Instagramu!
A pak jsou tu samozřejmě boty, s přísně hranatou špičkou a polštářkovým prošíváním coby novým signaturním prvkem značky.
Zobrazit příspěvek na InstagramuThe latest drop ✨ #NewBottega #DanielLee 📷 by @thesourcestyling
Také aktuální módní kampaň se dočkala patřičného uznání a nadšeného repostování, a to i přestože zobrazují modelku Annu Ewers nahou jen v lodičkách. Co by u někoho jiného mohlo vyznít jako prvoplánové klišé, v podání Bottegy a fotografa Tyrona Lebona oslavuje individualitu, přirozenost, sílu okamžiku... zkrátka #mood, jak říkáme na Instagramu. A to je klíčové pro fanoušky a zákazníky, kteří se nezamilovávají jen do nějaké kožené brašny, ale především do emocí, jež vzbuzuje.
Zobrazit příspěvek na Instagramu