Zima a hubnutí: Při jakém sportu spálíte nejvíce kalorií?

23. ledna 2019
Zima a hubnutí: Při jakém sportu spálíte nejvíce kalorií?
Na lyžích se hubne příjemně • Foto: iStock.com

Jste stále věrni svému novoročnímu předsevzetí, že budete zdravěji jíst a více se hýbat? To je skvělá zpráva. Děláte to pochopitelně pro zdraví, protože dnešní trend velí nehonit se za kily dole. O číslo menší velikost je jen takový "vedlejší efekt", ve který ale pevně doufáte? Pak vás bude určitě zajímat, kterým zimním sportem spálíme nejvíce kalorií.

Nejdřív si řekněme dobrou zprávu: Jakýkoliv pohyb je pro naše tělo dobrý. Ať již pro srdce a cévy, pro zpevnění svalů nebo zlepšení kondice a motoriky, tak i pro zrychlení metabolismu a spalování kalorií. 

Běžky  posilují celé tělo

Asi vás to nepřekvapí, ale nejvíce spálíte na běžkách. Tento pohyb je také nejzdravější i z hlediska zátěže pro celé tělo. Pracují nejen nohy, ale i ruce, hýždě, záda a hrudník. Zároveň nezatěžujete klouby, takže na běhání si mohou myslet i lidé s nadváhou. K dalším výhodám patří to, že jde o pohyb plynulý a vytrvalý.

Podle intenzity vašeho běhu můžete během hodiny spálit zhruba mezi dvěma až třemi tisíci kJ

Sjezdové lyžování  záleží na terénu?

Spalování kalorií u sjezdového lyžování záleží na mnoha faktorech  především na vašem stylu a razanci jízdy, také na terénu a délce přestávek.

Při tomto sportu zpevňujete hlavně nohy a hýždě, na rozdíl od běžek tu ale dochází k mnohem menší práci horní části těla a k větší zátěží na klouby, především na kolena.

Pokud nemáte správný postoj, můžete nadměrně zatěžovat páteř. Myslete tedy na podsazení pánve a snažte se naklánět dopředu celé tělo, ne jen jeho horní polovinu. Pak posilujete i břišní svaly.

Během hodiny můžete při středně těžké zátěži spálit přibližně 1 500 kJ, nepočítejte ovšem s časem prosezeným na lanovce!

Snowboard

Snowboard je na tom podobně jako lyžování  záleží na stylu, rychlosti i terénu. Při snowboardingu ale vydatně trénujete nohy, zato vaše paže nijak zvlášť nepracují.

Za hodinu na svahu spálíte kolem 1 500 kJ.

Bruslení  skvělé na formování hýždí

Pokud vydržíte alespoň hodinu intenzivního pohybu, pak jsou brusle na hubnutí skvělé. Posilujete srdeční činnost, formujete stehna a hýždě, a pokud vytrváte, můžete spalovat zhruba 1 500 kJ za hodinu.

Bruslení je také šetrné na klouby, i tady se ale vyplatí správná technika  mírný předklon a rovná záda. Pokud budete záda ohýbat, budete škodit nejen jim, ale i krční páteři. 

Sáňkování

I rekreační sáňkování, nejčastěji s dětmi, je pro vaše zdraví i hubnutí perfektní!  Při šlapání do kopce posílíte kondici a nohy, při jízdě pak pracujete nohama a trupem a v záklonu posiluje břišní svalstvo. To vše podporuje správné formování postavy.

Během hodiny se můžete zbavit až 1 200 kJ.

Jak rychle zjistit, zda máte nadváhu? Zkuste naši kalkulačku BMI.

Náš tip: Pokud to se změnou zdravotního stylu myslíte opravdu vážně, doporučujeme vám nový zápisník Můj (re)start, který vám to výrazně usnadní. Je nedatovaný, takže se zapisováním můžete začít kdykoli. Zaznamenáte si do něj nejen jídelníček, ale také cvičení a své motivace a cíle. S tím vám pomůže výživový poradce Petr Havlíček svými tipy, ale také dietními recepty. Zápisník právě teď v síti knihkupectví a ve vybraných trafikách za 249 Kč.

Můj (re)startMůj (re)startAutor: red

Klíčová slova:  jak zhubnoutzimasportkalorie
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p