Sedm tipů na zdravější Vánoce: Jak si je užít bez kil navíc? | Ženy.cz
 


Sedm tipů na zdravější Vánoce: Jak si je užít bez kil navíc?

17. prosince 2019 • 06:00
Sedm tipů na zdravější Vánoce: Jak si je užít bez kil navíc?
• Foto: iStock.com

K Vánocům dobré jídlo prostě patří. A pokud se letos chcete vyhnout obžerství a kilům navíc, zkuste naše tipy a recepty. Vánoce budou stejně dobré, pohodové, šťastné, ale i zdravé.

-->

1/ Vyměňte obyčejnou pšeničnou mouku za zdravější variantu. Vyzkoušet můžete různé druhy, třeba pohankovou, kokosovou, ořechovou či špaldovou. A pokud byste se do toho chtěli opravdu opřít, pak můžete mouku nahradit rozmixovanými fazolemi nebo cizrnou.

2/ Počítejte s tím, že se celozrnné mouky chovají trošku jinak než mouky klasické. Většinou pojmou daleko více tekutiny, takže při pečení to bude chtít vsadit na osvědčené recepty nebo doplnění zdravějších tuků či vajec. Případně nějakého vláčnějšího pojidla.

Více o tom, jak napéct cukroví bez lepku, čtěte zde.

3/ Abyste se vyhnuli mléčné bílkovině, můžete mléko nahradit rostlinnými nápoji. Lze ale použít také mléčné výrobky bez laktózy.

4/ Pozor na máslo. Mléčné bílkoviny v másle se zbavíte tak, že použijete k pečení tzv. ghí neboli přepuštěné máslo. Ideální na pečení je také slunečnicový, řepkový nebo kokosový olej.

5/ Zajímavou náhražkou tuku mohou být například i rozmačkané banány, avokádo nebo třeba bílý jogurt.

Další tipy na zdravé vánoční cukroví najdete zde.

6/ Sladit můžete nejen cukrem, případně třtinovým cukrem, ale také medem, javorovým, rýžovým či jiným sirupem nebo dokonce bylinkou stévií. Sladkou chuť dodá cukroví také nasekané ovoce, skvělé jsou například datle.

7/ Pokud dáte méně cukru, můžete přidat něco, co pečený pokrm obohatí, více ovoní a navodí pocit sladkosti, třeba mletou skořici, vanilku, citronovou šťávu nebo kůru apod.

8/ Klasický prášek do pečiva lze nahradit kypřicím práškem bez fosfátů nebo jedlou sodou.

Vyzkoušejte linecké cukroví bez lepku!

9/ Tučné a sladké krémy vyměňte za pomazánku z ořechů a karobu. Přimíchat můžete také mandlové máslo a případně doslaďte rýžovým sirupem.

10/ Nahradit při pečení můžete i vejce. Jde to gelem z chia semínek, solamylem s vodou nebo třeba vajahitem, což je rostlinná náhražka vajec.

Článek vyšel v časopise Dieta. Najdete v něm více informací o zdravém životním stylu a třeba také rady od výživové poradkyně britské královské rodiny Gabriely Peacock.

Nestíháte jít do trafiky? Kupte si aktuální vydání nebo e-magazín jednoduše na www.ikiosek.cz.

Autor: archiv firem

Autor: redakce Dieta
Jdi na homepageZpět na začátek