Jak hubnout, když máte postavu typu hruška? Omezte tuky a kila půjdou dolů | Ženy.cz
 


Postava typu hruška: Omezte tuky a kila půjdou dolů

8. října 2019 • 06:00
Postava typu hruška: Omezte tuky a kila půjdou dolů
• Foto: iStock.com

Trápí vás tukové zásoby v oblasti boků, pozadí a stehen, zatímco horní část těla máte relativně štíhlou? Víme, co za to může!

Válka proti tuku

Klíčem k hubnutí je snížení příjmu „nezdravých“ tuků, mezi které patří především ztužené tuky nacházející se například ve smažených jídlech či sušenkách. Z nich si totiž organismus vytváří tukové zásoby velmi lehce, zatímco skladování přijatých sacharidů a bílkovin stojí tělo víc vydané energie. „Hrušky“ by se měly soustředit na celozrnné pečivo, luštěniny, kuřecí a rybí maso.

Posilovací kúra

Bez cvičení to bohužel nepůjde. Oblé boky zeštíhlíte hlavně díky aerobním aktivitám, při kterých trénujete spodní část těla – jako jsou například běh nebo jízda na kole. Naordinujte si je třikrát týdně po dobu nejméně třiceti minut a dvakrát je doplňte posilovacím cvičením. V posilovně se zaměřte hlavně na horní část těla. Vyvážíte tak hruškovitý tvar těla s „těžkým spodkem“.

Jídelníček pro hrušku

Snídaně 1 balíček ovesné kaše, 1 střední banán, 1 šálek džusu

Svačina  6 pšeničných krekrů, mozzarella

Oběd  Sendvič ze dvou krajíčků celozrnného chleba se lžičkou light majonézy, 1 plátek rostbífu, 1 plátek nízkotučného sýra, listový salát a rajče (nebo 5 baby karotek; 10 celerových paliček; 1 šálek hroznového vína )

Svačina  1 šálek bílého jogurtu, 1 jablko

Večeře  Vykostěná grilovaná kuřecí prsa s omáčkou s 1 šálkem černých fazolí a 1 šálkem čerstvých krájených rajčat (nebo 1 šálek zelených salátů a 2 lžíce strouhaného nízkotučného sýra se lžící nízkotučného dresinku; 1 šálek zelených fazolek vařených v páře; 1 celozrnný rohlík)

Dezert – 1 čokoládový pudink bez cukru

750 kcal ze sacharidů, 370 kcal z bílkovin, 370 kcal z tuku

Základní informace o tom, jestli máte nadváhu, vám dá vaše BMI. Vypočítejte si své BMI zde.

Máte pocit, že podzim zrovna pohybu nepřeje? Není to tak: Inspiraci najedete v aktuálním čísle časopisu Dieta. Jaká jídla vám přinesou více energie? Jak se na podzim nepřestat hýbat? To vše a mnohem více najdete na stáncích právě nyní v aktuálním čísle.

Nestíháte jít do trafiky? Kupte si aktuální vydání nebo e-magazín jednoduše na www.ikiosek.cz.

Autor: red

Autor: redakce Dieta
Jdi na homepage Zpět na začátek