Deset tipů a deset kilo dole! Jednoduché rady, které opravdu fungují!

28. listopadu 2018
  • Deset tipů a deset kilo dole! Jednoduché rady, které opravdu fungují!

    Možná si myslíte, že shodit deset kilo nejde bez hladovění, odříkání oblíbených jídel a bez dřiny v posilovně. Jenže  ono je to právě naopak! Rady, které vám pomohou shodit nadbytečnou váhu, jsou jednoduché. Ty nejefektivnější sepsal endokrinolog z americké Atlanty Scott Isaacs pro webový magazín Refinery29.com. Které to jsou?

    1. Uberte jednu čtvrtinu

    Tušíte, že vaše porce jsou veliké, ale moc se vám nechce počítat, kolik čeho máte přesně jíst? Naprosto to chápeme. Zkuste to jinak. Z každé běžné porce si dejte o čtvrtinu méně než dosud. V ideálním případě uberte sacharidy, a pokud to jde, nahraďte tuto čtvrtinu zeleninou.

  • 2. Spěte dlouho a kvalitně

    Zní to banálně, ale vážně to funguje. Když spíte málo, váš metabolismus se zpomalí, a můžete dokonce přibírat, ačkoli třeba od sedmi večer do půlnoci už nepozřete ani sousto. Nedostatek spánku navíc zvyšuje krevní tlak a zvyšuje riziko rozvoje chorob, jako je cukrovka. Během spánku navíc tělo produkuje hormon leptin, který přispívá k pocitu zasycení. Nemáte-li ho dost, bude vás nejspíše honit druhý den pořádná mlsná. Pozor ale – se spánkem to na druhou stranu nepřehánějte. Jak dlouho spát a více o tom, jak se probudit ráno svěží, čtěte zde.

  • 3. Hýbejte se alespoň trochu

    Zimnímu pohybu zdar!

    Lékaři mají jasno: Pohyb ovlivňuje výkonnost metabolismu lépe než jakýkoli lék. Nejde jen o to, že dřinou hubnete, ale i o to, že pohyb dokáže nastartovat vaše spalování k vyšším výkonům. Kombinujte cviky, které vedou ke zpevňování svalů, s pohybem ve vyšším tempu, který zlepší kondici vašeho srdce a oběhového systému. Potřebujete, abyste měli více svalů, takové tělo totiž spálí více energie i jen tak, v klidu. Nemusíte hned chodit do posilovny, stačí, když budete například hodně chodit pěšky.

  • 4. Jezte čerstvé jídlo

    Potraviny pro lepší spánek
    Proč si zaplavovat tělo zbytečnými chemikáliemi nebo dokonce jedy? Máme na mysli ty v jídle stejně jako ty v kosmetice či třeba v úklidových prostředcích. Pozor si dejte zejména na polychlorované bifenyly, bisfenol či ftaláty z měkkých plastů. S tím souvisí doporučení používat čerstvé, nikoli konzervované či instantní potraviny. A nezapomeňte na časté mytí rukou, má to význam i kvůli toxinům ze všech věcí, na které během dne sáhnete, nikoli jen kvůli přenosu různých infekcí.

  • 5. Nebojte se koření

    ...
    Jídlo, které je trochu pálivé, má zřejmě příznivý vliv na rychlost spalování. Proto používejte přírodní koření, jako jsou červené chilli papričky, černý pepř, kurkuma, skořice, česnek a zázvor. Obsahují například kapsaicin – sloučeninu přeměňující kalorie na teplo – nebo chemickou látku ovlivňující činnost mozkových receptorů řídících metabolismus.

  • 6. Stáhněte topení

    ...
    Máte možná pocit, že čím více se potíte, tím spíše zhubnete – vzpomenete si třeba na bikram jógu. Ale je to složitější. Když jste někde, kde je spíše chladněji, tělo je nuceno vytvořit více tělesného tepla, a proto spálí více kalorií. Proto je podle endokrinologa Isaaca účinné cvičení v mírném chladu. Podle něj je jednou z příčin – byť ne tou hlavní – epidemie obezity přetápění vnitřních prostor.

  • 7. Nehladovte

    Ilustrační foto
    Tady platí jediné pravidlo: Pokud vaše tělo pravidelně hladoví, naučí se šetřit a jeho metabolismus se zpomalí. Navíc si podobné situace pamatuje, takže na každou další dietu reaguje stejně. Řešením je pravidelné jídlo přibližně každé tři hodiny během dne, přičemž porce by měly být spíše menší. Pokud před jídlem pociťujete menší hlad, je to v pořádku, ale čekat s jídlem na dobu, až vám bude hlady kručet v břiše, dobré není.
  • 8. Naučte se zacházet s cukrem

    ...
    Sacharidy tělo potřebuje jako zdroj energie i palivo pro mozek, ale naučte se mezi nimi vybírat. Sladkosti si až na výjimky dejte na index úplně, pečivo z bílé mouky nahraďte skutečně celozrnným – takové v sobě obsahuje nejen více výživově cenných látek, ale navíc i díky obsahu vlákniny lépe zažene hlad. Jezte spíše složité cukry, jinak budete bojovat s tím, že po každé sladké bombě vás přepadne vlčí hlad kvůli rozkolísané hladině cukru v krvi. Mimochodem  kolik je denní dávka cukru, si přečtěte zde.

  • 9. Pozor na sladké nápoje

    ...
    Sladíte kávu? Pijete limonády? A džusy? Alkohol? Pak byste si měli uvědomit, že ve všech těchto nápojích je cukr. Půllitr piva vám tak dodá více energie než rohlík, a kdo vypije večer pár deci vína, jako by si – co do energie – dal druhou pořádnou večeři. Zrádné jsou i džusy a mošty včetně těch nepřislazovaných, protože ovoce je zkrátka příliš sladké.

  • 10. Aby se vás držel jen vhodný tuk

     

    ...

    Tahle rada možná zní divně – kdo by chtěl, aby v jeho těle bylo více tukových buněk? Ale podle zámořského endokrinologa to funguje. Ve vašem těle totiž existují různé druhy tukových buněk. Zjednodušeně se dá mluvit o bílém tuku, který se ukládá na břiše či stehnech, a o hnědém tuku, který bývá obvykle na hrudi a kolem krku. Zatímco bílý tuk je spojován s nemocemi srdce a cév, hnědý vám naopak pomáhá spalovat více energie. Bohužel v těle je mnohem více toho bílého, zatímco hnědý tuk zabírá maximálně jedno procento. Zvýšit jeho poměr je těžké, ale mělo by k tomu napomoci pravidelné cvičení a dodržování dalších rad výše uvedených.

Klíčová slova:  dietajak zhubnoutpostava
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p