15 tipů, jak milovat svoje tělo

23. října 2018
15 tipů, jak milovat svoje tělo
• Foto: iStock.com

Sebeláska a sebevědomí patří v současnosti mezi nejskloňovanější slova, která hýbou nejen internetem a sociálními sítěmi, ale také našimi životy. Jak se ale začít mít radši, nikdo přesně neví, protože u každého zabírá něco jiného. Zkuste se proto inspirovat následujícími nápady a vydejte se na cestu za lepším pocitem.

1. Oceňte svoje tělo

Máte svůj pravidelný rozvrh a cíl, který vás motivuje k pohybu? To je rozhodně v pořádku, ale občas neuškodí se na chvíli zastavit a zhodnotit svoje dosavadní úspěchy. Konečně se při lekci HIIT nezadýcháváte, s každým dalším tréninkem zvednete větší činky, uběhnete stále víc a víc? To je přece super, ne? A to už vůbec nemluvíme o tom, že byste měla každý den oceňovat, jakou úžasnou schopnost má vaše tělo v oblasti regenerace a co všechno dokáže během těhotenství!

2. Dělejte, co vás těší

Nalaďte se na správnou vlnu a dopřejte si třeba klidný start dne s příjemnou snídaní. Užijte si osm hodin spánku, příjemnou koupel, vychutnejte si večer u oblíbeného filmu nebo seriálu s nohama na stole. A že vám to starost o rodinu nedovolí? Zkuste si s dětmi zahrát hru na dospělé, jejímž cílem je trochu rozmazlit maminku. Je to možná klišé, ale čím lépe se cítíte, tím lépe i vypadáte.

3. Začněte zrána

Je-li to jen trochu možné, naplánujte si pravidelný trénink na ráno nebo na dopolední hodiny. Dodá vám to energii na celý den a užijete si super jízdu na vlně endorfinů. A jako bonus získáte odpoledne volno.

4. Odpojte se od sítí

A to hlavně od Instagramu. Stále víc žen a dívek totiž podléhá depresím z toho, že jejich životy nejsou tak perfektní a zábavné jako životy jejich instagramových oblíbenců. Podle psychologů také narůstá počet těch, kteří zakládají svoje vlastní hodnocení na počtu lajků na sociálních sítích. Pokud chcete sledovat někoho, kdo realitu nepřikresluje, doporučujeme @zanormalniholky, @silacky a samozřejmě @casopisdieta.

5. Smějte se

Víte, co se říká, smích prodlužuje život, takže se smějte, kdykoli je k tomu příležitost. Zkuste nebrat život ani sama sebe tak vážně. Nejenže je to úžasně osvobozující pocit, ale navíc díky 15 minutám smíchu můžete spálit 40–150 kJ, což znamená, že smích je vlastně sport, ne? Za chodidla se ještě nechytíte, ale na špičky už dosáhnete? Užívejte si svoje pokroky, ať jsou jakkoli velké!

6. Cvičte pro radost

Zapomeňte na vysilující honbu za spálenými kaloriemi. Pohyb by vás měl především bavit a působit vám radost. Jen tak u něj vydržíte. A je jedno, jestli to budou procházky s rodinou, se psem, pravidelné lekce aerobiku, jógy, pilates, 7 či crossfit, posilovna nebo powerlifting. Díky endorfinům uvidíte vše pozitivněji.

7. Neporovnávejte se

Vaše tělo je jenom vaše. To je potřeba si uvědomit dříve, než se začnete srovnávat s modelkami, které jsou o 15 cm vyšší než vy, nebo herečkami majícími k dispozici týmy výživářů a trenérů. A je třeba na to myslet, i když se se závistí zadíváte na kolegyni v práci, sousedku nebo spolužačku. Žádná dvě těla nejsou a nemůžou být stejná, tak proč se tím trápit? Nejdůležitější ze všeho jste vy, vaše pocity a to, jestli se ve svém těle cítíte dobře sama pro sebe.

8. Buďte si kamarádkou

Co se stane, když vám kamarádka řekne, že je hnusná/ tlustá/ošklivá/hloupá? Nejspíš ji okamžitě ujistíte, že to tak opravdu není a začnete vyjmenovávat, co na ní máte ráda a co je pozitivní. Tak proč byste měla mluvit sama se sebou negativně? Konec shazování se je tady!

9. Žijte teď

Schválně, kolikrát jste si v životě řekla, až zhubnu, tak budu mít lepší život/najdu si chlapa/super práci a podobně? Zapomeňte na takový přístup, protože tak to opravdu nefunguje. Až by daná situace nastala, stejně by se objevilo nějaké další „až“, proto žijte přítomným okamžikem a vychutnávejte si ho naplno.

10. Zhodnoťte svůj den

Ne, nebudeme vás tady nutit sepisovat si deníček. Raději si zkuste vyhradit pár minut před usnutím k tomu, abyste si vzpomněla na to, co vás během dne potkalo hezkého, příjemného nebo zábavného. Určitě se něco takového najde každý den. A hned se vám bude lépe spát.

11. Nedržte dietu

Přestaňte si říkat, že si nemůžete dopřát pečený bůček, sladký větrník nebo mísu těstovin. Místo toho se zamyslete nad tím, co podobná jídla vašemu tělu dávají. Velmi pravděpodobně dojdete k tomu, že nic moc. A vaše tělo je přece skvělé a zaslouží si správné výživné prvky, vitaminy a podobně, ne prázdné kalorie, které jen vedou k nemocem.

12. Nebojte se dělat chyby

Každý občas šlápneme vedle, ale není třeba hned házet flintu do žita. Z jedné chybky se nestřílí a rozhodně nic nevypovídá ani o vás, ani o vaší motivaci. Berte to jako poučení a zkušenost do budoucna. To se taky počítá.

13. Odměňte se

Čas od času si dopřejte něco, co vás potěší. Pořiďte si krásnou rtěnku, hezké šaty, zajděte na masáž, vydejte se na výlet, zkrátka udělejte něco jen sama pro sebe. Jediné, čím byste se neměla odměňovat, je jídlo. Dobroty za odměnu se mohou snadno stát cestou do pekla zajídání jak pozitivních, tak negativních emocí.

14. Myslete na sebe

Řídí se celý váš život podle partnera, dětí nebo rodičů? Občas je dobré být zdravě sobecká a myslet taky na sebe. Vždyť přece nemusíte dělat nebo jíst to, co chtějí ostatní, když o to sama nestojíte. Ve věcech, které jsou pro vás opravdu důležité, neustupujte.

15. Nebojte se emocí

Štve vás někdo nebo něco? Dejte to jasně najevo. Potlačování emocí vede jen k dlouhodobým stresům a psychické nepohodě. Stejně tak se ale nebojte projevovat radost, štěstí a další pozitivní emoce. Tím, že je budete šířit mezi ostatní, se jen zvýší jejich účinek.

Sebevědomí a cestě k sobě samým je věnováno celé nové číslo časopisu Dieta. Čeká vás rozhovor s Kamu, vše, co potřebujete vědět o poruchách příjmu potravy, a další články o štěstí a sebevědomí.

Kupte si říjnové číslo přes sms:

Pošlete SMS na číslo 902 11 ve tvaru:

DIETA1810W mezera JMÉNO mezera PŘÍJMENÍ mezera ADRESA mezera MĚSTO mezera PSČ

Příklad: DIETA1810W Jan Novak Prubezna 233 Olomouc 77900
Cena každé přijaté SMS je 50 Kč vč. DPH (zahrnuje poštovné i balné). Provozuje Czech News Center, a. s., infolinka 296 363 199 ve všední dny 8–16 hod., mobil@cncenter.cz, www.platmobilem.cz.

 

Klíčová slova:  dietabody positiveradost
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p