Petr Havlíček radí: Co dělat, když máte hlad mezi jídly nebo se váha zastaví? | Ženy.cz
 

Petr Havlíček radí: Co dělat, když máte hlad mezi jídly nebo se váha zastaví?

16. dubna 2019
  • Petr Havlíček radí: Co dělat, když máte hlad mezi jídly nebo se váha zastaví?

    S Petrem Havlíčkem jsme se podívali na problémy, které můžou během hubnoucího procesu potrápit všechny, kteří se rozhodnou změnit svůj životní styl. Řešení totiž existuje vždy a většinou je snazší, než si myslíte.

    Co dělat, když...

    …se váha zastaví

    Petr Havlíček: S tím se nedá dělat nic jiného, než vydržet. Ono se to zase rozjede. Taky je možnost zkusit udělat nějakou drobnou změnu v režimu, zařadit „volné“ dny, změnit druh cvičení… Aby ten systém neustále fungoval, nesmí být příliš velká disproporce mezi příjmem a výdejem energie. Takže je dobré třeba i přepočítat příjem a výdej u konkrétní osoby podle aktuálního stavu. Pokud máme vypočítaný nějaký nejnižší možný příjem, k tomu určitou pohybovou aktivitu a člověk to ještě „přesportuje“, může buď nastat rychlejší hubnutí, nebo se celý proces může zastavit, což bývá právě často případ těch, kteří za sebou mají řadu diet.

  • …nedokážu dodržet pitný režim a vypít doporučených 2,5 litru denně

    PH: Tohle je celé o instinktu. Když člověk nepije, určitá centra v mozku začínají odumírat. U starých lidí je to typické, už žízeň prostě necítí. Takže je potřeba na to myslet a hlídat si to. A když někomu voda nechutná, tak se to prostě musí naučit. Voda je základ. Má přece i různé chutě (tím nemyslím příchutě!), můžete si do ní dát citron, sladit ji stévií, pít nejrůznější čaje, případně přidat trochu ovoce, pokud ho v jídelníčku máte například ke svačině.

  • …nesmím vynechat snídani, ale ráno nemůžu cokoli pozřít

    PH: Tady je to o nastavení času po probuzení. Ve chvíli, kdy člověk ráno hodně pospíchá, má na sebe málo času, tak tu snídani do sebe prostě nedostane. Vstane a je hned ve stresu. Na jídlo musí mít prostě klid.

    Musí vstát ráno dřív a udělat si pohodu. Startovat tělo trochu pomaleji. I matky s dětmi musejí změnit režim. Ony si neuvědomí to, že pokud nesnídají samy, dítě přestane snídat taky. Snídani bude odmítat. Je potřeba se donutit za každou cenu. A pokud to opravdu nepřekonají, tak stačí, když se nasnídají do hodiny po probuzení. Pokud mají větší klid po příchodu do práce, ať se najedí tam.

  • …když nemám kvůli stresu chuť na sport

    PH: Ve chvíli, kdy má člověk příliš velký stres, je možné, že mu ani pohyb nevyvolá dostatečnou produkci serotoninu, a tím pádem se nedostaví „závislost“ na cvičení, člověk nemá ten příjemný pocit, který po sportu přichází. Takže se pak do cvičení nutí a nejde to. Zkuste to překonat, zklidnit se, pokuste se vyřešit problémy a všechno by se mělo dát časem do pořádku.

  • …nechci jíst maso

    PH: Maso lze nahradit opravdu širokou škálou výrobků, takže najít si ten svůj by pro nikoho neměl být problém. Použít můžete například tvaroh, sýry, šunku, šmakouna, sójové výrobky, vajíčka… Těch alternativ je opravdu hodně.

  • …mám hlad mezi jídly

    PH: Pokud má člověk hlad mezi jídly, je to známka toho, že je něco špatně, že tělu živiny nestačí. Řešením by mělo být zvýšení porcí, ideálně pod dohledem odborníků.

    Podařilo se vám zvítězit nad poruchami příjmu potravy? Nebo znáte někoho s podobným příběhem?

    Pak se přihlaste nebo nominujte někoho ve svém okolí na www.restartsdietou.cz od 2. 1. do 30. 1. 2019.

    Baví vás zdravě vařit a svoje výtvory fotíte na Instagram? Udělali jste si trenérský kurz a máte svoje lekce? Podařilo se vám zhubnout? I pro vás jsou v naší soutěži kategorie.

    Vyhrát můžete zájezd za 50 000 Kč. Více informací zde:

    Přemýšlíte o změně životního stylu? Pak vám může pomoci náš motivační diář. Zápisník Můj (re)start vám to výrazně usnadní. Je nedatovaný, takže se zapisováním můžete začít kdykoli. Zaznamenáte si do něj nejen jídelníček, ale také cvičení a své motivace a cíle. S tím vám pomůže výživový poradce Petr Havlíček svými tipy, ale také dietními recepty. Zápisník právě teď v síti knihkupectví a ve vybraných trafikách za 249 Kč.

    Můj (re)start

Autor: redakce Dieta
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!