Hubnutí bez pohybu: Jak na to, abyste uspěli? | Ženy.cz
 


Zhubnout bez pohybu? Jde to, ale dejte si pozor na ztrátu svalové hmoty

10. dubna 2018 • 09:44
Zhubnout bez pohybu? Jde to, ale dejte si pozor na ztrátu svalové hmoty
• Foto:Istock.com

Nechcete se dřít a potit, abyste shodili pár kil? Hubnout bez cvičení se vám může zdát jako velmi snadná cesta, ale je to o dost složitější. Nejenže cvičení hubnutí urychluje a pomůže vám při zbavování se tuků. Také pozitivně ovlivňuje metabolismus, zvyšuje dobrý cholesterol a snižuje krevní tlak. Zlepšuje náladu, zbavuje stresu, a to všechno dohromady přispívá ke zdravému hubnutí. Pokud jste přesto rozhodnutí necvičit, zjistěte s námi, jak na to.

Co riskujete, když vynecháte cvičení?

Když omezíte kalorický příjem, vaše tělo bude čerpat energii ze zásob. Většina lidí se domnívá, že z tukových, to ale není jediná zásobárna energie. Může ji brát i ze svalů. Úskalí hubnutí bez pohybu mohou být například: ztráta svalové hmoty, zpomalení metabolismu, pomalejší hubnutí, nepevná postava s povislou kůží. Musíte ale vědět, že není pohyb jako pohyb. Nemusíte zrovna čtyřikrát týdně běhat nebo chodit do posilovny. Omezte dopravní prostředky a zařaďte do svého života nějakou tu procházku. Hubnete také při úklidu nebo práci na zahradě a dalších činnostech, které možná za pohyb vůbec nepovažujete.

Co jíst při hubnutí

Abyste opravdu zhubli bez cvičení, pak váš denní kalorický příjem nesmí překročit 1 500 kcal. Rozdělte si jej mezi jednotlivá jídla: snídaně – 375 kcal, svačina – 150 kcal, oběd – 450 kcal, svačina – 150 kcal, večeře – 375 kcal. Denně snězte minimálně 1 gram bílkovin na kilogram vaší hmotnosti. Díky tomu bude svalová hmota ubývat o něco pomaleji, a nebude se tak rychle zpomalovat metabolismus. Tělo potřebuje pravidelný přísun bílkovin (i když se nesnažíte zhubnout). Jsou ale „zdravé“ a „nezdravé“ bílkoviny. Mezi ty „zdravé“ patří zejména bílek, hovězí a kuřecí maso a ryby, které jsou tím nejlepším zdrojem prospěšných živočišných bílkovin.

Zdravý a vyvážený jídelníček by měl obsahovat luštěniny. Ty pomáhají v růstu svalové hmoty, v odbourávání tuků a dodávají do vaší stravy vlákniny. Jezte tedy pravidelně čočku, fazole, hrách nebo třeba cizrnu. Zde najdete spoustu chutných receptů z luštěnin, které vás budou bavit.

Zelenina nesmí ve vašich jídlech chybět. Je bohatá na vitamíny, antioxidanty, a obsahuje vlákninu. Navíc vám při stejném objemu jídla dodá několikanásobně nižší množství kalorií. Dále zařaďte ovoce, oříšky, rýži, těstoviny.

Po čem se nejvíce tloustne

Jednou z metod, jak zhubnout rychle a bez cvičení, je omezení sacharidů, které mají zásadní podíl na zvyšování množství tělesného tuku. Místo rohlíků z bílé mouky vyzkoušejte celozrnné pečivo.

Vyhýbejte se tukům. Žádná smažená jídla či jídla připravovaná na tuku. Pozor dávejte i na váš pitný režim. Dostatek tekutin, a to především obyčejné vody, je zásadní. Zapomeňte na slazené nápoje a alkohol, kávu si dopřejte jedině bez cukru, mléka a smetany.

Ať už se rozhodnete pro hubnutí bez pohybu či s ním, začínejte vždy pozvolna, a nesnažte se vše změnit přes noc. Pokud si nejste jisti se sestavením vhodného jídelníčku, obraťte se na výživového poradce, který vám doporučí stravu přesně na míru pro vás.

Základní informaci o tom, jestli máte nadváhu, vám dá naše BMI kalkulačka.

Autor: redakce Ženy.cz
Jdi na homepage Zpět na začátek