Hubnutí bez pohybu: Jak na to, abyste uspěli? | Ženy.cz
 


Zhubnout bez pohybu? Jde to, ale dejte si pozor na ztrátu svalové hmoty

10. dubna 2018
Zhubnout bez pohybu? Jde to, ale dejte si pozor na ztrátu svalové hmoty
• Foto: Istock.com

Nechcete se dřít a potit, abyste shodili pár kil? Hubnout bez cvičení se vám může zdát jako velmi snadná cesta, ale je to o dost složitější. Nejenže cvičení hubnutí urychluje a pomůže vám při zbavování se tuků. Také pozitivně ovlivňuje metabolismus, zvyšuje dobrý cholesterol a snižuje krevní tlak. Zlepšuje náladu, zbavuje stresu, a to všechno dohromady přispívá ke zdravému hubnutí. Pokud jste přesto rozhodnutí necvičit, zjistěte s námi, jak na to.

Co riskujete, když vynecháte cvičení?

Když omezíte kalorický příjem, vaše tělo bude čerpat energii ze zásob. Většina lidí se domnívá, že z tukových, to ale není jediná zásobárna energie. Může ji brát i ze svalů. Úskalí hubnutí bez pohybu mohou být například: ztráta svalové hmoty, zpomalení metabolismu, pomalejší hubnutí, nepevná postava s povislou kůží. Musíte ale vědět, že není pohyb jako pohyb. Nemusíte zrovna čtyřikrát týdně běhat nebo chodit do posilovny. Omezte dopravní prostředky a zařaďte do svého života nějakou tu procházku. Hubnete také při úklidu nebo práci na zahradě a dalších činnostech, které možná za pohyb vůbec nepovažujete.

Co jíst při hubnutí

Abyste opravdu zhubli bez cvičení, pak váš denní kalorický příjem nesmí překročit 1 500 kcal. Rozdělte si jej mezi jednotlivá jídla: snídaně – 375 kcal, svačina – 150 kcal, oběd – 450 kcal, svačina – 150 kcal, večeře – 375 kcal. Denně snězte minimálně 1 gram bílkovin na kilogram vaší hmotnosti. Díky tomu bude svalová hmota ubývat o něco pomaleji, a nebude se tak rychle zpomalovat metabolismus. Tělo potřebuje pravidelný přísun bílkovin (i když se nesnažíte zhubnout). Jsou ale „zdravé“ a „nezdravé“ bílkoviny. Mezi ty „zdravé“ patří zejména bílek, hovězí a kuřecí maso a ryby, které jsou tím nejlepším zdrojem prospěšných živočišných bílkovin.

Zdravý a vyvážený jídelníček by měl obsahovat luštěniny. Ty pomáhají v růstu svalové hmoty, v odbourávání tuků a dodávají do vaší stravy vlákniny. Jezte tedy pravidelně čočku, fazole, hrách nebo třeba cizrnu. Zde najdete spoustu chutných receptů z luštěnin, které vás budou bavit.

Zelenina nesmí ve vašich jídlech chybět. Je bohatá na vitamíny, antioxidanty, a obsahuje vlákninu. Navíc vám při stejném objemu jídla dodá několikanásobně nižší množství kalorií. Dále zařaďte ovoce, oříšky, rýži, těstoviny.

Po čem se nejvíce tloustne

Jednou z metod, jak zhubnout rychle a bez cvičení, je omezení sacharidů, které mají zásadní podíl na zvyšování množství tělesného tuku. Místo rohlíků z bílé mouky vyzkoušejte celozrnné pečivo.

Vyhýbejte se tukům. Žádná smažená jídla či jídla připravovaná na tuku. Pozor dávejte i na váš pitný režim. Dostatek tekutin, a to především obyčejné vody, je zásadní. Zapomeňte na slazené nápoje a alkohol, kávu si dopřejte jedině bez cukru, mléka a smetany.

Ať už se rozhodnete pro hubnutí bez pohybu či s ním, začínejte vždy pozvolna, a nesnažte se vše změnit přes noc. Pokud si nejste jisti se sestavením vhodného jídelníčku, obraťte se na výživového poradce, který vám doporučí stravu přesně na míru pro vás.

Základní informaci o tom, jestli máte nadváhu, vám dá naše BMI kalkulačka.

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p