U legín je důležitý střih a pak vám vykouzlí postavu snů, říká Alžběta Václavů
Alžběta Václavů řídí značku se sportovním oblečením pro ženy Kinoko.Ta patří pod úspěšnou společnost Albi, jejímž zakladatelem je Antonín Kokeš, se kterým spolupracují na řadě projektů již šestým rokem. U značky Kinoko vsadili na to, co ženy u sportovního oblečení nejvíc trápí – legíny, které skvěle padnou. Problém vyřešili a navrhli legíny, které, jak říkají, sednou na každý zadek. Alžběta nám o sobě, ale i o značce Kinoko a legínách vašeho života řekla víc.
Alžběto, řídíte značku sportovního oblečení Kinoko. Vy sama sportujete?
Ano, mám sport moc ráda. V mládí jsem hrála lední hokej, což je trochu netypický sport pro dívku, ale já se po Naganu prostě rozhodla, že ze mě bude hokejistka. A jelikož jsem z Karviné, kde jsme měli dva ženské týmy, stala se ze mě hokejová brankářka. V současnosti ráda běhám, cvičím jógu, posiluju, vyrážím do přírody. Vždy si na sport udělám čas několikrát za týden.
Sport vám není cizí, takže dokážete říci, jak moc velkou roli při sportu hraje výběr oblečení?
Spousta lidí vám řekne, že je jedno, v čem cvičíte, ale podle mě hraje správný výběr oblečení roli velkou. Zákaznice nám říkají, že někdy roky a roky hledají ty správné legíny, které opravdu sednou. Nesjíždí, drží v pase a samy sobě se v nich líbí. A až teprve u nás je našly. Což nás nesmírně těší i z toho důvodu, že jsme opravdu dlouho promýšleli ty správné střihy a materiály. Navíc to všechny známe, v hezkém a kvalitním oblečení se vždy sportuje lépe a s chutí se i pro spot rozhodneme. To, jak se v oblečení cítíme, nás hodně ovlivňuje.
V čem je zajímavá značka Kinoko? Už i samotný název zaujme.
Díky tomu, že náš showroom sídlí na Letné blízko kina Bio Oko, si někteří lidé mysleli, že jsme propojení, ale vznik názvu je jinde. Značku Kinoko založil Antonín Kokeš, který má od dětství přezdívku Kokino, a k vytvoření názvu značky pak stačilo jen málo, přehodit slabiky. Jelikož se jedná o značku sportovního oblečení pro ženy, vsadili jsme na produkty, se kterými mají ženy při výběru často problémy, a to jsou legíny a podprsenky. Dva základní sportovní kousky. Pro ně jsme zvolili materiál, který je funkční a perfektně sedne.
Stěžejním výrobkem jsou tedy u značky Kinoko legíny, kdy říkáte, že v nich zvládnete zenovou meditaci i výstup na Sněžku. Co je na nich tak skvělého?
Jak my říkáme, máme legíny „pro všechny zadky“. Když jsme si totiž dělali průzkum trhu, co nejvíce ženy trápí, zjistili jsme, že je to právě oblast hýždí, kdy často legíny sjíždí, nesedí, nedělají hezký tvar, je pod nimi viditelné spodní prádlo, a této informace jsme využili. Zároveň jsme chtěli, aby si žena legíny vzala nejen na sport, ale i na běžné nošení, když jde na výlet, ale i na schůzku s přáteli do města. Proto jsme vyvinuli takové legíny, které tohle vše umožňují. Základem je vybírat legíny podle typu postavy, pak je můžete nosit kamkoliv. Velké dogma, které se také často traduje, je, že jen v černých legínách vypadá postava dobře. S tím sem přicházejí zákaznice a pak odcházejí s barevnými legínami. Základem je střih a pak si můžete zvolit jakoukoliv barvu. U nás najdete čtyři střihy legín – čtyři zadky ve třech základních materiálech. Tvarovací materiál „body“, dále materiál „move“, který je super na rychlejší sporty, a ten poslední je „hug“, který vás obejme, je jemný, ideální na pomalejší sporty a na cestování, na hory i na lenošení doma.
V marketingu je dobré si představit ideálního zákazníka. Jak vypadá ten váš?
Pro nás je to žena, která má spoustu zájmů. Běhá, dělá jógu, chodí do posilovny, sport ji zkrátka baví. Moderní žena, která se zajímá o dění kolem sebe.
Co vás na reklamě a marketingu baví? Už se v této oblasti pohybujete dlouho a máte úspěchy.
Těší mě být kreativní a přicházet s nápady. Ráda propojuji lifestylová témata, jako jsou design, móda, sport, ale i jídlo.
To, že jste se v tomto oboru našla, jste dokázala i v soutěži mladých kreativců, kde jste zvítězila a ocitla jste se na reklamním festivalu v Cannes. Povězte nám o tom?
Jde o soutěž Young Lions. Spočívá v tom, že dostanete 24 hodin na vytvoření kampaně pro dobročinné účely. Takový reklamní bootcamp. A vítězný tým odjíždí na festival do Cannes. Rozhoduje dobrý jednoduchý nápad a ten je v reklamě stěžejní. Spousta týmů se utopí ve složitých kombinacích a zapomíná na to základní, právě dobrý nápad a potřeby zákazníka.
Chcete-li svou práci dělat dobře, na co nezapomenout?
Nezapomínat na lidi, na koncového zákazníka. Spousta lidí promýšlí v kanceláři složité strategie a nejde do obchodu, nepovídá si se zákazníky, co je trápí a co potřebují. Mně samotné se pak ještě osvědčilo opřít se o čísla, ale dát i na svou intuici. Když vím, že to není ono, tak to prostě není ono.
A teď už prozraďte, na co se ve světě značky Kinoko můžeme těšit?
Samozřejmě na rozšiřování kolekce, v brzké době to bude spodní prádlo, mikiny, jógamatky a další sortiment. Ale hlavní, na co se těšíme, že se naše prodejna ráno před otevřením a večer po zavíračce promění v místo, kde se bude sportovat a sdílet inspirace. Plánujeme tam vést lekce jógy, taneční hodiny, lekce techniky běhu a vytvořit místo, kde se nejen nakupuje, ale kam si mohou všichni z okolí přijít zacvičit a nabrat inspiraci.