Hubněte hlavou: 20 tipů pro sexy tělo bez přísných diet

12. října 2021 • 06:00
Jak mít sexy tělo i bez přísných diet? • Foto: iStock.com

Zdravě jíst, aktivně žít, mít vyšší výdej energie než příjem. Co dalšího pro sebe můžete udělat ve světě, kde je hubnutí spíš duševní než fyzická výzva?

Zapomeňte na slovo dieta a na vše, co slibuje rychlý úbytek váhy. I na to, co vzbuzuje dojem, že je to jednoduché. Jedinou cestou, jak se zbavit nadváhy a znovu nepřibrat, je soulad mezi stravovacími návyky, stupněm aktivity a pozitivní myslí. Máte pocit, že jste pro štíhlé tělo udělali opravdu vše? Máme pár tipů navíc.

TIP NA VIDEO: Cviky na pevný a kulatý zadek

Cvičte s námi v karanténě: Cviky na každý den - kulaté hýždě VIDEO BPŽ_KristýnaJuřicová

1. Mějte vlastní motivaci

Určitě znáte lepící papírky určené pro drobné poznámky. Dobře poslouží nejen v kanceláři, ale i doma pro připomenutí něčeho důležitého. Fungují skvěle i pro motivační poznámky. Napište si na ně motivační hesla a umístěte je tam, kde je během dne neminete, jako je zrcadlo v koupelně, lednička, obal na svačinu nebo pracovní stůl. Pokud většinu dne sedíte za stolem, kupte si malou křídovou tabulku a napište si na ni něco, co pro vás má inspirující význam. Denně můžete motiv měnit podle toho, jak se zrovna cítíte.

2. Hýbejte se nejen kvůli kilům navíc

Pokud je vaším jediným cílem zhubnout, po delší době pravidelného cvičení se budete k pohybu spíše nutit. Věřte tomu, že váha může lhát! Nebere totiž v úvahu vaši tělesnou konstituci, tedy poměr tuků a svalů, a někdy se mohou výsledky dostavovat pomalu. Pokud si můžete sami připomínat všechny další důvody, proč je dobré cvičit (a raději si i napište jejich seznam), stane se cvičení součástí vašeho života. Představte si například sami sebe ode dneška za několik let, jak odlišně budete vypadat a cítit se při pravidelném cvičení a jak bez něj.

3. Zaměřte se na oblečení, ve kterém cvičíte

Dobře vypadat i se tak cítit napomáhá dlouhodobému pocitu sebedůvěry a motivaci. Máte-li sportovní oblečení, které vám sluší, a cítíte-li se v něm dobře, mnohem snáze se vám podaří vybudovat si tréninkový návyk. Pokud to jde, zaměřte se i na svůj vzhled. Fakt, že nejste na své ideální váze (tedy zatím), ještě neznamená, že se nemůžete cítit báječně. Rozvíjejte svou sebedůvěru TEĎ. Napomůže ke stálé motivaci na vaší cestě a podpoří i pravidelnost cvičení.

4. Najděte si své místo v kuchyni

Zásobit kuchyni zdravými potravinami a naopak jídlo nevhodné pro hubnutí vůbec nekupovat je ideálním řešením. Vezměte ale v úvahu, že většina z nás má partnera, děti nebo spolubydlící. Vytvořte si proto oddělené místo v ledničce a v kuchyňských skříňkách, které budou jen vaše. Věnujte také zhruba hodinu každý týden přípravě ovoce, zeleniny a dalších zdravých svačin, které si vezmete kamkoli s sebou.

5. Odměňujte se

Vše si můžete ulehčit tím, že se odměníte novou kabelkou či dnem stráveným ve wellness. Nebo na to jděte rafinovaně. Hoďte pět korun nebo i víc do sklenice pokaždé, když si zacvičíte. Je zábavné odměňovat se a zároveň být motivován. Rozhodnutí, co si za svou odměnu koupíte, je samozřejmě jen na vás.

6. Vyměňte sedavý způsob práce

Většina z nás stráví mnoho času před počítačem. Tomuto způsobu života se lze těžko vyhnout. Když si místo sezení zvolíte k práci pult, u něhož stojíte, spálíte více kalorií denně, a navíc zlepšíte držení těla i náladu. Životní styl ovlivňuje dlouhodobý záměr zhubnout, a toto je způsob, jak být aktivnější bez nutnosti měnit práci. K usnadnění této změny si pořiďte vysokou židli a během dne střídejte sezení a stání.

7. Vystavte si své plavky

Pověste své bikiny nebo plavky tam, kde je budete mít každý den na očích. Pomůže vám to hlavně v zimních měsících, kdy jsme navlečeni v džínách a svetrech. Máme tak tendenci podvádět sami sebe a více jíst. Stejně tak poslouží i přiléhavé oblečení pro zvláštní příležitost.

8. Mějte po ruce ústní vodu

Někteří lidé věří tomu, že žvýkáním žvýkačky se zbaví chuti na sladké, jenže žvýkačky většinou obsahují náhradní sladidla a další aditivní látky. Vyzkoušejte spíš peprmintovou ústní vodu. Lahvičku ústní vody mějte po ruce na pracovním stole, v kuchyni nebo kdekoliv, kde na vás sladkosti útočí. Používejte ji také vždy po jídle a nebudete mít takovou chuť na sladké. Jestli chcete, klidně si na ni nalepte cedulku s nápisem „Zázračný potlačovač chuti“. Užívejte si legraci a představujte si, že je to opravdový elixír, který vás chrání před přejídáním. Někdy je totiž vše jen ve vaší hlavě.

9. Mějte činky na dosah

Činky si dejte na viditelné místo, kde jsou dosažitelné, kdykoliv máte chvilku. Zacvičte si vždy, když máte přestávku. Při sledování televize to vezměte jako hru a pokaždé, když začne reklama nebo hlavní hrdina filmu řekne určité slovo, udělejte pár cviků. Zapojte do hry i děti a uvidíte, že cvičení dostane úplně nový rozměr.

10. Vytvořte si playlist pouze na cvičení

Hudba má z velké míry vliv na to, že vás pohyb víc baví. Je to jedna z chvil, kdy uniknete všedním povinnostem a poslechnete si oblíbené skladby. Abyste sami sebe ještě víc motivovali, vytvořte si playlist pouze pro účel cvičení. Budete se díky tomu na pohyb i víc těšit a rychle si vybudujete reakci na první tóny.

11. Stáhněte si aplikaci

Jestli ještě nepoužíváte mobilní aplikace, které jsou určeny pro kontrolu hmotnosti, měli byste začít. Dají vám aktuální měřítko a kontrolují i optimální příjem kalorií. Takových aplikací je mnoho a mohou vám například každý večer oznámit, kolik budete vážit za pět týdnů, když budete jíst a cvičit každý den stejně. Nebo si můžete naskenovat čárové kódy z obalů potravin a snadno tak sledovat stravování.

12. Pijte dost a všude

Označte si jednu nebo více láhví na vodu podle toho, jaký máte denní pitný režim. Mějte je na pracovním stole, v autě, na pultě a všude tam, kde se můžete během dne napít. Snažte se dodržet předsevzetí. Díky tomu budete mít přehled o tom, kolik vody vypijete.

13. Zpříjemněte si pitný režim

Je známo, že správný pitný režim usnadňuje hubnutí, ale možná vám už obyčejná voda leze na nervy. Nakrájejte si proto na kostičky ovoce – například maliny, jahody, pomeranče, limetky nebo jiné druhy podle chuti – zamrazte je a přidávejte si je do láhve s vodou. Můžete také zmrazit citronový džus v ledových kostkách. Je to maličkost, ale zpříjemní vám klasický pitný režim.

14. Vyhazujte zbytky jídla

Máte často chuť si přidat, i když už dávno nejste hladoví? Ukliďte přebytečné jídlo dříve, než se posadíte ke stolu k nandané porci. Není pravděpodobné, že se budete vkrádat do ledničky pro další sousto – ale když budete mít jídlo v míse před sebou, těžko mu odoláte. A proč byste měli sami sebe pokoušet?

15. Vyzkoušejte motivační sklenici

Vyzkoušejte unikátní a veselý způsob motivace. Každý kamínek či obrázek je hezkým vizuálním připomenutím toho, čeho jste dosáhli. Podobně si podle tohoto příkladu můžete vyzdobit skleněný džbánek, sklenici či hrneček. Zkuste si na něj barevnými fixy napsat své cíle.

16. Cvičení si včas naplánujte

Někteří z nás nejsou ranní ptáčata, a tak je fakt těžké jít cvičit, když jste napůl ospalí. Proto byste si měli vše, co můžete, připravit večer předcházejícího dne, aby se vám cvičení odsouvalo hůře. Přichystejte si vše, co potřebujete – šortky, sportovní podprsenku, tričko, ponožky, boty, iPod, sluchátka, průkazku do fitka – a dejte si to na jedno místo.

17. Přestaňte se srovnávat

Zapomeňte na to, jak vypadají ostatní. Nemůžete být jiným člověkem, ale proč nebýt nejlepší verzí sama sebe? Když se pokoušíte srovnávat své tělo s tělem kamarádky nebo s tím, co vidíte v časopisech, přivede vás to k pocitu neúspěchu. Život je příliš krátký na to, abyste jej strávili bojem se sebou samými. Stanovte si reálné cíle a tím se přiblížíte k úspěchu mnohem více.

18. Opakujte si afirmace

Ženy mají často sklon opomíjet význam zdravé výživy v zájmu kontroly váhy. Jsme natolik soustředěné na zevnějšek, že zapomínáme na zdraví, přitom tyto dvě oblasti spolu úzce souvisejí. Místo myšlenky Nebudu to jíst, chci zhubnout si opakujte Nebudu to jíst, protože to není zdravé, cítila bych se po tom podrážděná a ztížilo by mi to ranní cvičení, protože bych měla těžký žaludek

19. Změňte prostředí

Změna prostředí během stresu nebo nudy je to nejjednodušší, co můžete udělat, abyste nejedli v době, kdy nemáte hlad. Každého z nás občas přepadne mlsná, poslední průzkumy dokázaly, že to většinou bývá tři až čtyři hodiny po obědě. Odhalte slabé chvilky a změňte je. Zaměstnejte v tuto dobu ruce i mysl. Jestli nemůžete změnit tuto část dne, poslouchejte deset minut hudbu, jděte na krátkou procházku nebo zavolejte kamarádce, abyste své chutě zlomili a na něco se těšili. Malé změny totiž mohou způsobit velké rozdíly.

20. Udělejte si z duševního zdraví prioritu

Vaše duševní zdraví je nejdůležitějším nástrojem k dosažení cílů. Hubnutí není fyzickou výzvou, je výzvou duševní. Buďte proto pozitivní. Mějte se rádi. Soustřeďte se na respekt k vlastnímu tělu a k tomu, co dokáže. A každý den sami sobě připomeňte, co dobrého se vám dnes povedlo.

V galerii vám přinášíme několik tipů na fitness trenérky, jejichž sociální sítě vás v případě potřeby nakopnou k lepším výsledkům!

Fotogalerie

23 fotografií
Jak mít sexy tělo i bez přísných diet?

Autor: Kristýna Ostratická
Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy