Trápí vás neklidné sny a únava? Zkuste jógu pro lepší spánek

Máte problémy s usínáním, dohání vás v noci stres, případně starosti a partnerské neshody? Ať už je důvod jakýkoli, zkuste místo tabletek na předpis jógu. Šárka Štursová vám poradí, jak na to.

Dva roky covidu, krize, inflace, teď válka na Ukrajině. I ti největší spáči mohou mít v posledních dnech a týdnech potíže si pořádně odpočinout. Naše psychika dostává pořádně zabrat, zdravý spánkový režim je přitom pro duševní pohodu zásadní. Jak si ho osvojit a celkově se zklidnit? Léky na předpis nebo zázračné doplňky stravy nechte být a zkuste raději jógu.

Jak na to, poradí lektorka Šárka Štursová. „Pro večerní jógu je vždy nezbytné volit jemnější styly, jako je hatha jóga nebo pomalejší lekce power jógy. Je ale také třeba na sobě účinky různých stylů pozorovat. Jen tak zjistíte, zda vám ten či onen druh jógy dělá pro usínání dobře,“ doporučuje.

Lektorka Šárka Štursová poradí, jak mít díky józe lepší spánek.

Podívejte se na video v úvodu článku, kde Šárka ukáže konkrétní cviky vhodné pro zkvalitnění spánku. Pokud by vás účinky jógy zajímaly hlouběji, zkusit můžete také nidra jógu. To je hluboká relaxační technika, tzv. jógový spánek. Sami ji ale nezkoušejte! Protože se nejedná o klasický spánek, ale spíše vědomý stav mezi spánkem a bděním, lekci nidry by vždy měl vést zkušený odborník.

Více o józe v kontextu snahy o lepší spánek si přečtěte v březnovém čísle časopisu Dieta. Kopit si ho můžete v naší on-line trafice iKiosek.cz. Dnes objednáte, zítra ho máte ve schránce. A doprava je zdarma!