Připravte tělo na podzim a zimu: Odpočívejte, sportujte a zkuste detox!

3. listopadu 2017
Připravte tělo na podzim a zimu: Odpočívejte, sportujte a zkuste detox!
• Foto: istock.com

Připravit tělo i mysl na sychravý podzim bývá dost složité. Přece jen však existují jednoduché, avšak účinné činnosti, díky kterým dáme navždy sbohem podzimním splínům. A co je na tom nejvíc pozitivní? Jednou z nich je také důkladný odpočinek a ten si necháme naordinovat opravdu s chutí!

Dostatečně spěte

To, že je spánek zdravý, pro tělo prospěšný a hlavně nepostradatelný, není žádnou novinkou. Každý z nás potřebuje spát jinak dlouhou dobu a vy už určitě víte, kolik hodin spánku dělá dobře právě vám. Když spíte, dochází k regeneraci celého vašeho organismu, ale i ke zpracování a ukládání podnětů, které jste mozku během dne dala. 

Dopřejte si odpoledního šlofíka

U spánku ještě chvilku zůstaneme. Profesor Richard Wiseman z univerzity Hertfordshire totiž přišel na zajímavou věc ohledně odpoledního odpočinku. Podle jeho výzkumu, kterého se zúčastnilo tisíc dobrovolníků, si stačí dát menšího šlofíka odpoledne. Dostatečný je prý třicetiminutový odpočinek, po kterém bude člověk produktivnější a více soustředěný. Navíc vám tento krátký restart přivodí pocit štěstí, který vydrží až do večera.

Richard Wiseman tvrdí, že je tento odpočinek nejlepší mezi polednem a třetí hodinou, pak už to nemá smysl. Tak teď už to jen vysvětlit šéfovi. 

Změňte jídelníček

Jedno čínské přísloví praví: „Ze tří desetin léčí lék a ze sedmi desetin správná životospráva.“ A nedílnou součástí zdravé životosprávy je samozřejmě i způsob stravování. Pro chladný podzim budete potřebovat silnou imunitu a ta se rodí ve zdravém střevě. Proto je načase dopřát si potraviny, které podporují správné zažívání a trávení. Nejlépe to dokáží kyselé zelí, jogurty a hlavně kysané mléčné výrobky.

Ochlazující a syrové potraviny vyměňte za teplejší a výživnější. Do stravy je vhodné zařadit ve větší míře také houby, oříšky, semínka, med nebo vejce. Všechny tyto potraviny tělo totiž zvlhčují. Na syrovou zeleninu asi také příliš chuť mít nebudete, proto se ji nebojte jakkoli tepelně zpracovat. Kdo příliš nefandí dušené zelenině, třeba ocení krémové polévky, jako jsou pórková, mrkvová nebo typická podzimní dýňová. 

Zkuste detox

Doporučuje se také dopřát si detox, kterých existuje celá řada. Účelem je jak pročištění a restart organismu, tak i prevence před zdravotními problémy, jako jsou například nadváha, migréna, cukrovka, bolesti zad, kožní nemoci nebo vysoký krevní tlak. Detoxikace pročistí celé tělo velmi přirozeným a nenásilným způsobem. 

Střídejte pohyb s relaxem

Sport, jak známo, vyplavuje endorfiny, tedy hormony štěstí, kterých obzvláště v tomto pochmurném počasí budeme potřebovat opravdu hodně. Sportovních možností je nespočet, například s MultiSport kartou máte na výběr více než 170 aktivit a každý si určitě najde variantu, která ho bude nejvíce bavit. Zahrajte si třeba squash, badminton nebo bowling, zapoťte se na skupinové lekci zumby či klasického aerobicu. Nezapomeňte sportovní i pracovní vytížení kompenzovat příjemnou saunou nebo teplou vířivkou. Uvidíte, že déšť, vítr i nízká teplota vám pak budou vadit mnohem méně.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy