Čtyři překvapivé návyky, které vám brání zhubnout. Jak se jich zbavit?

12. září 2017
  • 720p480p360p240p

    Trendy v hubnutí a ve stravování se mění skoro stejně rychle jako ty v módě. Paleo, raw, bez lepku, bez laktózy, chvíli je kokosová voda hitem a chvíli zas "ne tak zdravá, jak se vědci domnívali". A přitom... přitom by stačilo zbavit se pár zlozvyků a člověk by se nemusel tolik trápit myšlenkami na jídlo a počítáním kalorií. Víte, co vám škodí víc než tabulka čokolády?

    Několik dní se držíte, jíte zdravě, pravidelně si dáváte zeleninu a dort jste měla naposledy o svých narozeninách – a pak ejhle – přistihnete se, jak se ládujete pizzou, čokoládovým dortem a zapíjíte to Colou? A divíte se, jak je možné, že jste si zkazila ty pracné chvíle odříkání a cvičení a můžete začít se vším nanovo? Možná jste na sebe příliš přísná. Podívejte se na čtyři překvapivé zlozvyky, které lidem často brání ve shazování váhy.

  • Zakazujete si oblíbené jídlo

    V momentě, kdy si zakážete všechno, co máte rádi, budete zahánět chuť něčím jiným a častěji. Navíc budete kvůli tomu myslet na jídlo mnohem častěji a budete se cítit nešťastně. Mnohem lepší je povolit si čas od času drobný hřích v malé porci, který pak třeba odčiníte cvičením.

    Výjimku tvoří alkohol: Tady se vyplatí opravdu přísnost. Alkohol je velmi kalorický, zejména pivo a tvrdý alkohol. Z dietního hlediska si můžete večer povolit vinný střik, maximálně dvě skleničky. Jenže tady je zkonzumované množství přímo úměrné ústupu vůle a často to dopadne myšlenkami, že sedmička mne přece nezabije... Alkohol se s hubnutím prostě neslučuje.

  • Málo spíte

    Nejčastější chybou, kterou si lidé, kteří chtějí zhubnout, ani neuvědomí, je to, že zapomínají spát. Ano, den má jen 24 hodin, ale vy si na sebe čas najít musíte. Pokud spíte dlouhodobě méně než 7 až 8 hodin denně, vaše tělo nestíhá regenerovat a nehubne. Potřeba spánku je individuální, obecně se ale pohybuje kolem osmi hodin denně. Výrazně méně či více spánku tělu škodí.

    480p 240p
    Deset rad, jak se lépe vyspat

  • Vynecháváte jídla

    Nemáte čas se najíst, a tak klidně vynecháte oběd a večer si dáte jen salát? Svému tělu jen škodíte. To, že má nedostatek pravidelné energie, vede jen k tomu, že si začne dělat zásoby. Je to paradox, ale při hubnutí nesmíte nikdy pocítit hlad. Jezte pětkrát denně malé porce a tělo se přestane bát, že ho vyhladovíte, a bude lépe spalovat.

  • Držíte příliš přísné diety

    Víte přesně, jaký je váš bazální metabolismus, tedy jaké množství energie byste měla denně přijmout? Pokud chcete hubnout, měl by být váš příjem jen o něco menší.

    720p 360p
    Ovoce a zelenina, které vám pomohou zhubnout

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy