Aki Votrubová: Instagram může zlepšovat naše prostředí

20. března 2018
• Foto: Archiv Aki Votrubové

„Vnímám Instagram jako pozitivní médium, které může zlepšovat naše prostředí,“ tvrdí Aki Votrubová, která se Instagramu věnuje od jeho začátků v Česku. Na svých workshopech a přednáškách učí, jak s touto sociální sítí efektivně pracovat.

Instagram si mě nejdříve získal na soukromé úrovni. Prostě jsem se jednoho sychravého odpoledne, jako naprostý instagramový analfabet, sebrala, vzala telefon a foťák a šla na svůj první instameet. Sešla se tam asi padesátka lidí z české instagramové komunity – fotografové, cestovatelé a kreativní lidé, kteří byli neuvěřitelně komunikativní, příjemní. A hned mi byli blízcí.

Fotky a cestování

Přiznám se, že už ani nevím, zda jsem začala fotit při svých cestách, nebo začala cestovat za fotkou, rozhodně ale platí obojí. Cestování pro mě znamená odpočinek, nové chutě a vůně, východy slunce, na které vstávám za každých okolností. Člověk je totiž potom v daném městě či na pláži úplně sám s pocitem, že místo je jen jeho!

A samozřejmě je takhle brzy ráno skvělé světlo na fotky. Instagram je pro mě obrovskou inspirací pro cesty – procházím geotagy, cestovatelské hahstagy jako třeba #passionpassport nebo #dnescestujem a hledám místa, která mě budou bavit a kde mi bude dobře. Můj blog vznikl asi proto, že už mi místo pod fotkami na Instagramu nestačilo. Ráda si uchovávám zkušenosti z cest na jednom místě.

Cesta k profesionalizaci

Od počátečního působení na Instagramu, které bylo v rovině hobby, jsem se postupně dostala k tomu, že jsem se mu začala věnovat i v rámci své profese. Pracovala jsem v marketingu na sociálních sítích, kde jsem měla na starosti pár klientů. Zrovna v té době začal být i u nás Instagram marketingově relevantní. Postupně jsem začala pronikat do tajů Instagramu. Ze začátku to bylo hodně pocitové, metodou pokus omyl, ale postupně jsem sbírala zkušenosti a začalo to fungovat.

Co funguje

Na Instagramu funguje autenticita a prodloužený zážitek. Mladí lidé si nekupují produkt, ale kupují si vše kolem toho. Kupují si příběh produktu a to, co stojí za tím. A to je to, co na Instagram patří. A totéž platí u soukromých osob – nedělat fotky pro fotky. Moje univerzální rada zní: přemýšlet nad Instagramem jako nad celkem. Je velmi důležité, že fotky skládám jako do mozaiky. Říkám lidem, ať si fotky představují jako korálky, které navlékají na šňůrku a které pak dohromady tvoří výsledný šperk. Vizuální stránka vašeho profilu je to, co ve výsledku ovlivňuje úspěch na Instagramu.

Pozitivní sociální síť

Spolupracuji se širokým spektrem klientů. Od maminky na mateřské, která si otevře e-shop s hračkami, až po mezinárodní operátory. Jednotlivci ke mně například chodí na jednorázové konzultace nebo na veřejné workshopy a přednášky. Větší klienti si u mě mohou objednávat konkrétní strategie nebo školení.

Chtěla bych podporovat Čechy v tom, aby se učili, jak se s Instagramem pracuje, protože jestli mi někdy něco hodně vadí, je to špatně udělaná reklama na Instagramu. Když vidím, co se někdy do této silně vizuální a estetické sítě pustí za hrůzy, tak mě z toho bolí srdce. Mám ambici vzdělávat v tom, o čem Instagram vlastně je. Lidé, kteří projdou mým kurzem a pochopí, jak Instagram funguje, jsou z toho nadšení, baví je to a začnou být kreativní. Kreativita lidi pozitivně nabíjí a ve výsledku tak působí i na okolí.

www.akivotrubova.cz

Článek vyšel v časopise Moje psychologie. V aktuálním čísle vás čeká například rozhovor s Emmou Smetanou a další skvělé čtení. K dostání právě teď.

Moje psychologie 03/18

Jdi na homepageZpět na začátek
1080p 720p 360p
Další příběhy

Horoskopy