Pět tipů, jak hubnout, když nemáte čas vařit | Ženy.cz
 


Pět tipů, jak hubnout, když nemáte čas vařit

13. listopadu 2019 • 06:00
  • Pět tipů, jak hubnout, když nemáte čas vařit

    Pokud vás zajímá zdravý životní styl, pak určitě víte, že základem pro hubnutí je vyvážený jídelníček. Tedy takový, který obsahuje dostatek všech zdravých surovin – vlákniny a komplexních sacharidů, bílkovin, ovoce, zeleniny, kvalitních tuků a také přiměřeně tekutin. Jenže ne vždycky máme nakoupeno, rozmyšleno a uvařeno na další den do práce. Co dělat, když se musíte najíst ve spěchu nebo když jste na cestách? Stačí znát pět jednoduchých triků a hubnutí si nepokazíte!

    Mějte na paměti pár nouzových jídel

    Pokud jste ochotni se kvůli své lenosti uskromnit, pak sáhněte po jídle, které je hotové hned a na nějž vždy doma máte suroviny. Zaručenou jistotou jsou v takovém případě vejce. S nimi vykouzlíte teplé jídlo během pár minut a vždy si zdravě pochutnáte. 

    Do omelety můžete zakomponovat téměř nejrůznější suroviny, a to jakýkoli druh zeleniny, šunku, sýr nebo i tuňáka. Máte-li v lednici opravdu jen vejce, pak si uchovávejte v mrazáku kus parmazánu, který pozvedne omeletu na zcela jinou úroveň.

    Dalším nouzovým řešením může být zmíněný tuňák, ze kterého vykouzlíte studenou, ale zato neméně chutnou večeři. Zatímco jednou z něj můžete připravit pomazánku, jindy to může být salát. Do salátu však nezapomeňte přidat i zdravý zdroj tuku v podobě olivového oleje, oliv, sýru feta nebo vajec, aby vás dostatečně zasytil.

  • Místo obědu si dejte více svačin

    Nemáte čas si v klidu sednout a dát si oběd nebo večeři? Vyřešte to menšími svačinami v rozestupu pár hodin. Společně tak výživově i kaloricky splní účel a vy nebudete nijak strádat.

    Kelímek tvarohu nebo kvalitního řeckého jogurtu obsahuje stejně bílkovin jako plátek masa, a tak vám snadno nahradí i oběd. Nezapomínejte ale ani na další nutriční složky, jako jsou složené sacharidy a zdravé tuky. Další svačinkou tak může být plátek žitného chleba s avokádem. 

    Nesnažte se nahrazovat vyvážená jídla pouze ovocem, nebo dokonce kávou. Přesvědčte se o tom, že přijmete ve svačinách stejné množství živin, jako kdybyste si dali jedno hlavní jídlo. 

     

  • Udělejte si zásoby v mrazáku

    Den v práci byl dlouhý a náročný a vy už se vidíte doma na pohovce, jak oddychujete. Přitom byste se ale měli vydat na nákup a uvařit si zdravou dietní večeři. V takové situaci potřebujete rychlovku, pro kterou nebudete muset dál než do svého mrazáku. Mějte v něm připraveno několik zdravých potravin či předpřipravených jídel, která jsou hotová za pár minut, zaženou hlad a zdaleka neohrozí vaši dietu.

    Mraženou zeleninu zvládnete připravit i v mikrovlnné troubě a mleté hovězí maso na burgery stačí zprudka opéct na rozehřáté pánvi. Celková příprava plnohodnotné večeře plné bílkovin vám v tu chvíli nezabere více než pět minut. 

    Dostáváte se do takové situace často? Věnujte jeden den v týdnu navaření tzv. hotovek, které stačí zamrazit a které budete mít vždy po ruce. Dejte si ale pozor, abyste na ně příliš nespoléhali – a aby vás jednoho dne nepřekvapil prázdný mrazák.

  • Pátrejte po kvalitní hotovce

    Naštěstí už se v obchodních řetězcích vyskytují i hotovky, které jsou zdravé a zachrání vás před hladem v kterýkoli čas. Nespoléhejte však na pouhý "zdravý název" jídla, jelikož může jídlo obsahovat až trojnásobek kalorií, než byste očekávali. Příkladem mohou být "zdravé těstovinové saláty", do kterých se často pro lahodnější chuť přidává majonéza.

    Složení baleného jídla by mělo obsahovat pouze čerstvé suroviny, nikoli nespočet aditiv, konzervantů a dalších chemických látek. Ty lze očekávat zejména u konzervovaných jídel, která obsahují velké množství soli. Zařazujte je proto zcela výjimečně!

  • Jídlo si objednejte

    Zapomněli jste si vzít do práce krabičku? Nemusíte strádat a s klidným svědomím si můžete objednat jídlo z rozvozu. Nespočet zdravých bister nabízí jídla, která jsou chutná, zdravá i dietní. Vybrat si však můžete i v běžném fast foodu nebo restauraci. Stačí zvolit libové maso, zeleninu a nesmaženou přílohu. 

     

    Pokud vás zajímají zdravá jídla, recepty a vůbec zdravý životní styl, spoustu inspirace najdete v aktuálním vydání časopisu Dieta. Čeká vás rozhovor s Lindou Rybovou a také velký materiál o tom, jak se mít ráda a jak mít ráda svoje tělo. K dostání právě teď!

    Nestíháte jít do trafiky? Kupte si aktuální vydání nebo e-magazín jednoduše na www.ikiosek.cz.

    Autor: red

Autor: Veronika Duží
Klíčová slova:  dietajak zhubnout
Jdi na homepage Zpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!