Proč si zamilovat sport venku v zimě? Ideální pro hubnutí i budování imunity! | Ženy.cz
 


Proč si zamilovat sport venku v zimě? Ideální pro hubnutí i budování imunity!

18. prosince 2019 • 06:00
Proč si zamilovat sport venku v zimě? Ideální pro hubnutí i budování imunity!
• Foto:iStock.com

Možná vás představa, že byste měli vyrazit ven, mírně řečeno děsí, ale ve skutečnosti je tohle období naprosto perfektní k dosažení vašich fitness plánů. Sportování v zimě podpoří váš imunitní systém, nabije vás energií a posune zase o kousek blíž vašim cílům. Jaké další benefity můžete očekávat, pokud se vydáte za pohybem ven?

Dostanete ze svého tréninku maximum

To, že musíte při sportování čelit chladnému počasí, může mít obrovský vliv na kvalitu vašeho tréninku. Vaše tělo bude totiž potřebovat větší množství energie, aby se v takových podmínkách rychleji zahřálo, což znamená více spálených tukových zásob. Kromě toho se budete také víc snažit, aby vám nebyla zima, což vede v konečném důsledku k větší efektivitě tréninku.

Zlepšíte své zdraví

Známe to všichni, jakmile se v médiích objeví zprávy, že se blíží chřipková epidemie, panika je tu, protože onemocnět nechce nikdo. A právě pravidelné cvičení (obzvláště v chladnější části roku) je skvělým způsobem, jak povzbudit imunitní systém a pomoci mu v boji s viry a bakteriemi.

Budete blíž svým cílům

Asi pro vás bude těžké s ohledem na všudypřítomný mráz uvěřit, ale zima je skutečně skvělé období pro nastavení osobních cílů a dosažení toho, co jste si dříve naplánovali. Chlad snižuje srdeční tep a také riziko dehydratace, díky čemuž je jednodušší například běžet rychleji a déle. Pokud tedy trénujete na nějaké závody, máte větší šanci, že překonáte svůj osobní rekord.

Zásobíte se energií

Jak se dny krátí, spousta z nás se cítí vyčerpaná a bez energie. V takové chvíli vypadá cesta za sportem jako totální šílenství, ale opak je pravdou. Pravidelný pohyb vám dodá více energie na celý den a endorfiny se postarají o lepší náladu. Vyhnete se zimní letargii a krátké dny vás nedostanou.

Mráz vám může udělat dobře

Sportování venku má řadu výhod pro vaše zdraví a kondici a teď nemluvíme jen o spalování tuků a imunitě. Určitě jste už slyšeli o sportovcích, kteří v rámci svého tréninku využívají výhod kryoterapie. Ta kromě výše zmíněného pomáhá redukovat namožení a podráždění svalů a kloubů. Co vy na to?

Vyzrajete na „depku“

Hodně z nás se během prosince potýká s demotivací a špatnou náladou. Možná za to může počasí, tma nebo fakt, že Vánoce už jsou za rohem a vy ještě nemáte nakoupeno, uklizeno a napečeno. I taková „depka“ se ale dá vyřešit pomocí sportu, který zvyšuje hladinu serotoninu a dopaminu, a zlepšuje tak náladu.

Posílíte přátelství

Pokud vás nebaví sportovat o samotě, tak v zimě budete sparing partnera potřebovat dvojnásob. Z povinnosti okořeněné nepříjemným počasím se rázem stane zábava a fajn setkání. Vzájemně se můžete nejen motivovat, ale taky podporovat. A věděli jste, že když máte trénink domluvený s někým dalším, je statisticky nižší pravděpodobnost, že ho náhle zrušíte?

Budete připraveni na léto

Je to přesně tak, sportováním v zimě stavíte základy zdravému a fit létu. Určitě budete mít ve svém okolí někoho, kdo kondici a pevné tvary řeší jen v souvislosti s létem a přes zimu doslova hibernuje. Jestliže se ale rozhodnete sportovat i v chladnější části roku, velmi pravděpodobně budete muset svoji dosavadní rutinu trochu obměnit, což vaše tělo a svaly povzbudí k nové a lepší aktivitě.

Nebudete pod tlakem

Zatímco v létě je většina lidí zaměřená na to, aby vypadali v plavkách dobře, což s sebou často přináší stres a strach z neúspěchu, v zimě se hýbete jen pro sebe a svůj dobrý pocit. Pokud ovšem potřebujete nějakou motivaci, zkuste se zaměřit na překonání svých osobních rekordů nebo zlepšení kvality prováděných cviků.

Nemusíte čekat na leden

Tak schválně, jak dlouho obvykle vydržíte u svých novoročních předsevzetí? Tím, že převezmete kontrolu nad svým sportovním režimem už v prosinci, máte mnohem větší šanci, že ve své rutině vydržíte i s příchodem února. Plánujte dopředu a vánoční svátky považujte pouze za krátké přerušení vašeho dlouhodobého plánu. Uvidíte, že v lednu vám to půjde samo. *

Co dělat v zimě?

Jděte běhat

Běhání je skvělý způsob, jak mít svoje zdraví a kondici pod kontrolou. Navíc když vysvitne slunce, alespoň trochu doplníte svoje zásoby vitaminu D.

Nazujte brusle

Před Vánocemi rostou i ve městech bruslařská kluziště jako houby po dešti. Tak proč se trochu nepobavit a zároveň u toho nepotrénovat nohy?

Hurá na svah

Pokud patříte mezi milovníky lyžování, máte o pravidelný pohyb postaráno. Nejenže tak zapracujete na svém kardiovaskulárním systému, ale ještě si navíc užijete krásné horské výhledy.

HIIT v parku

Jestli máte rádi intenzivní trénink, zkuste si udělat svoji vlastní lekci HIIT někde venku. Kombinace čerstvého vzduchu a posilování vám rozbuší srdce.

Pokud vás zajímají zdravá jídla, recepty a vůbec zdravý životní styl, spoustu inspirace najdete v aktuálním vydání časopisu Dieta. Čeká vás rozhovor s Gabrielou Peacock, výživovou poradkyní britské královské rodiny, a další zajímavé čtení. K dostání právě teď!

Nestíháte jít do trafiky? Kupte si aktuální vydání nebo e-magazín jednoduše na www.ikiosek.cz.

Autor: archiv firem

Autor: Linda Háková
Klíčová slova:  běhánísportzima
Jdi na homepage Zpět na začátek

Běhání

Jak začít Jak často Technika Jak vydržet Oblečení V zimě Do schodů Hubnutí Běh se psem

 

Vše, co potřebujete vědět, když začínáte i když se chcete zlepšit. Jak se vyvarovat nejčastějších chybjak běhat bez kondice nebo po čtyřicítce, jaký vliv má běh na zdraví nebo jestli běhat s rýmou? Jak běhat s nadváhou, jak běhat v těhotenství, jak zhubnout běháním, je lepší běh ráno, nebo večerco při běhání jíst? Co nám pomohlo překonat lenost, jaký má běh vliv na psychiku a spousta dalších užitečných rad, tipů a triků. S námi to zvládnete!

Horoskopy