Sbohem, oversize střihy: Současné outfity ovládají trička v dětské velikosti
Ještě minulý rok platilo, že cool tričko rovná se to v oversize střihu. Letošek ale těmito trendy zamíchal a z pomyslné pračky tentokrát vyplivl poněkud sražený model. Přivítejte baby tee.
Vypadá, jako kdyby se srazilo během praní nebo jako kdybyste ho pořídili v teen kolekci. V angličtině ho najdete pod názvy baby tee, micro tee nebo také shrunk tee (sražené tričko). Jestli vám tento trend evokuje módu devadesátek, pak jste na správné stopě. Možná vás ale překvapí, že za ním ve skutečnosti stála jedna velmi konkrétní žena – ne, výjimečně nemáme na mysli Jennifer Aniston, i když i jí baby trička vděčí za popularitu; podobně jako třeba Alicii Silverstone ve filmu Clueless. A také Drew Barrymore, Cameron Diaz, Kate Moss, Naomi Campbell nebo Winoně Ryder. Ty všechny nosily trička od jedné jediné značky, kterou v roce 1993 založila reklamní stylistka Linda Metzler. Jmenovala se Tease Tee's.
TIP NA VIDEO: Souboj velikostí S versus XL
Metzler, už tehdy velká milovnice veškeré vintage módy, se přitom inspirovala stylem svojí starší sestry, která si kupovala takzvaná francouzsky střižená trička – čili kousky s malým kulatým výstřihem, které byly původně určené pro děti, ale jistou provokativní setrvačností pronikly i do ženské módy a staly se součástí tehdejší typické štíhlé siluety. Když bylo Lauře dvanáct, začala si je kupovat také, v té nejmenší možné velikosti – a od té doby ji sražené kousky nepustily.
Později přidala třeba baby tílka nebo spodní prádlo. „Vyrůstala jsem v sedmdesátých letech, kdy můj vkus výrazně ovlivnil feministický look bez podprsenky à la Gloria Steinem a Angela Davis. Devadesátá léta byla mnohem víc o přehnaném výstřihu, vycpávkách a výztužích. Začala jsem být posedlá vytvořením nevyztužené podprsenky, která by fungovala,“ píše na svém aktuálním webu.
I když podnik Tease Tee's skončil v roce 2001, před šesti lety Laura Metzler svou návrhářskou činnost i vášeň pro zmenšené střihy znovu probudila a přetavila do značky spodního prádla Pretties – bolerka, kalhotky i baby trička tak o třicet let později znovu ožívají na Instagramu a mezi přední fanynky se tentokrát namísto Jennifer Aniston řadí například Dua Lipa nebo Bella Hadid.
Nutno dodat, že sražená trička ještě s větší razancí promují i další značky, což z nich činí jeden z nejvýraznějších trendů letošního roku. Jsou totiž ideálním kouskem do páru s dlouhými sukněmi, širokými džínami nebo kapsáčovými kalhotami. Stejně jako před třiceti lety.