Jde to i bez masa: 7 překvapivých rostlinných zdrojů bílkovin

Neholdujete masu a mléčným výrobkům? Nevadí. Bílkoviny můžete získat i z čistě rostlinné stravy. Přinášíme vám proto několik tipů na potraviny nadupané proteiny, které se vám budou hodit také při redukční dietě, která se bez příjmu dostatečného množství proteinů neobejde.

Bílkovina by měla být správně zastoupena v každém jídle, které si během dne dopřejeme, jelikož má zásadní úlohu v tvorbě svalů, pevnosti kostí a ochraně imunitního systému. Abychom se cítili dobře a udrželi si zdravou váhu, je vhodné denně přijímat 1 gram bílkovin na kilo váhy – a pozor, to i v případě, že pravidelně nesportujeme nebo máme sedavé zaměstnání. Více bílkovin by pak měli konzumovat sportovci, senioři a těhotné a kojící ženy, u nichž se optimální denní příjem pohybuje kolem 2 gramů na kilo hmotnosti.

TIP NA VIDEO: Z kterých potravin získáte největší množství bílkovin?

Které rostlinné potraviny obsahují hodně bílkovin? To se dozvíte v následujících kapitolách. >>>

Další skvělé články o bílkovinách najdete v novém vydání časopisu Dieta. Kupte si ho v naší on-line trafice iKiosek.cz! Dnes objednáte, zítra už ho máte ve schránce. A doprava je zdarma.