Hubněte chytře: 7 účinných tipů, jak omezit příjem cukru

17. září 2021 • 06:00
Chutě na sladké dokážou pěkně potrápit
Chutě na sladké dokážou pěkně potrápit • Foto: Istock.com

Tak, a ode dneška žádný cukr! Kolikrát jste tuhle větu už pronesli? A ruku na srdce: kolikrát jste ji vzápětí porušili? Představa totálního vyřazení cukru nás zkrátka děsí. Co takhle ho ale pro začátek pouze omezit? Přinášíme vám tipy, jak hubnout chytře, zdravě a bez stresu.

Pokud máte dojem, že jste snad jediní, na koho útočí nezvladatelné chutě a pravidelně pořádáte nájezdy na cukrárny, můžete být v klidu. Podle vědců se podobné stavy týkají až 90 % dospělé populace. Sladkou chuť máme zkrátka rádi a v určitém směru není třeba se jí vyhýbat. Ovšem nejsou cukry jako cukry. Pojďme si ukázat, jak elegantně eliminovat ty nesprávné.

TIP NA VIDEO: Honí vás mlsná? Nejspíš vašemu tělu něco chybí

1.      Dejte tělu šanci užít si sladkou chuť. Nekombinujte více sladkého naráz. K zákusku si vychutnejte kávu nebo čaj bez cukru.

2.      Místo hotových ochucených produktů, například ovocných jogurtů, konzumujte ty neslazené, které dochutíte ovocem nebo třeba sušenými datlemi. Všeho ale s mírou.

3.      Slazené nápoje postupně odbourávejte a nahrazujte ředěnými džusy, neslazenými čaji a čistou vodou. Dbejte na pitný režim.

4.      Udržujte zdravý a vyvážený jídelníček. Hladový organismus bez dostatku bílkovin po sladkém baží více.

5.      Umělá sladidla použijte v případě, chcete-li docílit sladké chuti a zároveň se chcete vyhnout kaloriím navíc.

6.      Odkliďte z domácnosti veškerá sladká lákadla, anebo je alespoň pečlivě odstraňte ze svého vizuálního prostoru. Co oči nevidí, to srdce nebolí a chuťové pohárky nedráždí.

7.      Uvědomte si, v jakých situacích nejčastěji saháte po sladkém, a snažte se s tím pracovat. Pomoci může kvalitní spánek i větrová žvýkačka.

Věděli jste, že nutkavé chutě na sladké jsou z části ovlivněny i pohlavím? Ženy přepadává touha po cukru v průměru dvakrát častěji než muže, ti naopak ve většině případů zažívají chutě na „něco slaného“. Tento rozdíl lze částečně vysvětlit i PMS, kdy jsou ženy náchylnější ke konzumaci většího množství sladkých a tučných jídel.

Další články například o umělých sladidlech najdete v novém vydání časopisu Dieta. Kupte si ho v naší on-line trafice iKiosek.cz. Dnes objednáte, zítra ho máte ve schránce. A doprava je zdarma.

Dieta 09/2021 Dieta 09/2021 Autor: Lucie Robinson

Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy