Vyvážený jídelníček: Opravdu vám ho rozhodí jedna sušenka?

Základem zdravého životního stylu je vyvážený jídelníček. Znamená to, že si nesmíte dát do konce života nic sladkého? Rozhodně ne. Do pestrého jídelníčku patří sacharidy, tuky i bílkoviny. Ani jednoduché cukry v rozumné míře nevadí. Zdravý životní styl je o něčem jiném než o celoživotním odříkání.

Chuť na sladké: Jak ji zahnat a nezbláznit se z toho

Jednou za čas dostane chuť mlsat téměř každý. V takovém případě klidně sáhněte po chutných cereálních sušenkách. Třeba BeBe Dobré ráno s jídelníčkem nezamávají. Naopak vám dodají potřebnou vlákninu, která vás zasytí na delší dobu. Energii zase získáte z kvalitních cereálií – ovesných vloček, celozrnné pšeničné, žitné, špaldové a ječné mouky. BeBe Dobré ráno jsou zdrojem komplexních sacharidů, mají vysoký obsah pomalu stravitelných škrobů, které se na rozdíl od jednoduchých cukrů uvolňují pozvolna. V kombinaci třeba s bílým jogurtem a kouskem ovoce vám dodají energii na celé dopoledne.

Projezte se k pestrému jídelníčku

Při sestavování pestrého jídelníčku jsou klíčové také zdroje živin. Snažte se jídelníček nestavět na tzv. prázdných kaloriích. Energeticky nám takové potraviny něco dají, ale z hlediska makroživin strádáme. Typickým příkladem prázdných kalorií jsou třeba slazené nápoje, a to i džusy vyrobené z ovocných koncentrátů. Když už máte chuť dát si něco sladkého, spíše se vyhněte jednoduchým cukrům, ale sáhněte po komplexních sacharidech, které dodají tělu více energie a také zasytí na delší dobu.

Tip: Připravte si rychlou svačinu do práce, kterou uspokojíte chuť na sladké a zároveň doplníte všechny potřebné živiny. Stačí vám kvalitní bílý jogurt nebo skyr, BeBe Dobré ráno a kousek oblíbeného ovoce. Nezapomínejte ani na pitný režim. Ideální je čistá voda nebo neslazený čaj.

Většina z nás má problém ukočírovat množství jednoduchých cukrů a tuků, které během dne přijímáme. Uchylovat se ale po takovém řádění k druhému extrému a třeba jednu složku z jídelníčku úplně vynechat, také není správná cesta. Tělo potřebuje ke správnému fungování všechny základní makroživiny Snažte se mít dlouhodobě vyrovnaný jídelníček a pravidelný pohyb. Jedna sušenka vás potom opravdu nerozhodí.

S kvalitním stravováním přivítáte v životě více energie. Zlepší se vám nálada i spánek a celková kondice. Ideální je mít jídelníček dostatečně pestrý a vyvážený. Nikdy byste ale neměli jíst méně, než vaše tělo potřebuje. Na to existuje výpočet tzv. bazálního metabolismu. Jedná se o energii, kterou musíte tělu denně dodat, abyste mu zajistili normální chod všech důležitých životních funkcí.

S kvalitním stravováním přivítáte v životě více energie. Zlepší se vám nálada i spánek a celková kondice. Ideální je mít jídelníček dostatečně pestrý a vyvážený. Nikdy byste ale neměli jíst méně, než vaše tělo potřebuje. Na to existuje výpočet tzv. bazálního metabolismu. Jedná se o energii, kterou musíte tělu denně dodat, abyste mu zajistili normální chod všech důležitých životních funkcí.