Odlehčený jídelníček: 4 teplé saláty pro dobrou náladu

4. ledna 2017

Naučte se připravovat saláty podle receptů tak, aby vám doopravdy chutnaly.

 

Salát z grilované cibule a avokáda s parmazánem

Cibule má antibakteriální účinky a společně s avokádem, které obsahuje zdravé a pro tělo potřebné tuky, tvoří dokonalý a nutričně vyvážený oběd.

Suroviny: 4 cibule nakrájené na osminky, 2 avokáda (oloupaná a zbavená pecek), parmazán, sůl, pepř mletý, citron, 2 lžičky cukru, 4 lžíce panenského olivového oleje, 2 jarní cibulky

Na rozpálené grilovací pánvi opečte ze všech stran kousky cibule. Na hlubší talíře rozdělte rukolu, cibuli, avokádo a parmazán a zalijte zálivkou, umíchanou z uvedených surovin. Je-li třeba, osolte a opepřete.

Salát z grilované cibule a avokádaSalát z grilované cibule a avokádaAutor: recepty.cz

Cizrnový salát s rajčaty a chorizem

Cizrna neboli římský hrách je luštěnina plná bílkovin a do svého jídelníčku by ji měli zařadit všichni, kdo se po Novém roce rozhodli shodit přebytečná kila.

Suroviny: 250g pikantní klobásy chorizo pokrájené na plátky, 400g cizrny (konzervovaná, scezená propláchnutá), 2 šalotky (pokrájené na osminky), 300g cherry rajčat, olivový olej na opékání a zakapání, sherry ocet na dochucení, sůl, pepř mletý, petrželka

Ve velké pánvi na smažení rozehřejte olivový olej. Vsypte cizrnu, cibulku a půlky rajčat, za občasného promíchání zlehka smažte asi 8 až 10 minut, až se cizrna prohřeje, cibule zvláční a rajčata pustí šťávu. Zakapejte octem a nechte ho odpařit.

Pak osolte, je-li třeba (chorizo bývá dost slané), přesuňte do mísy a podávejte posypané zelenou petrželkou.

Cizrnový salát s chorizemCizrnový salát s chorizemAutor: recepty.cz

Teplý čočkový salát

Pokud jste se na Nový rok nepřejedli čočky, musíte vyzkoušet teplý čočkový salát, jeden z našich 7 zdravých favoritů. Ideální je černá nebo červená čočka, ale pokud ji zrovna nemáte po ruce, přidejte do salátu jakýkoliv jiný druh. Překvapit vás může kombinace chutí, které dominují sladké brambory neboli batáty.

Suroviny: 1 batáta, 3 ks jarní cibulky, 2 ks šalotky, 50g čočky (drobná, tmavá, povařená tak, aby zůstala pevnější na skus), lžíce piniových oříšků, hrst řeřichy, sůl, pepř mletý

Oloupanou sladkou bramboru nakrájejte na plátky a povařte asi 10 minut v osolené vodě, aby plátky zůstaly pevnější. Opláchnuté jarní cibulky nakrájejte na kolečka, oloupanou šalotku na drobné kostičky. V míse smíchejte s čočkou, nasucho opraženými piniemi nebo mandlemi, přidejte plátky batátu, salát dochuťte a podávejte posypaný klíčky.

Náš TIP: pokud nejsou dostupné batáty, můžete je nahradit dýní nebo mrkví.

Teplý čočkový salátTeplý čočkový salátAutor: recepty.cz

Salát s hroznovým vínem a vlašskými ořechy

Jak vám dohromady zní hroznové víno, vlašské ořechy a kuřecí maso? Chuťově je skvělé jak v teplé, tak studené formě. Ořechy doporučujeme přidávat do každého salátu v množství alespoň 40g, jelikož obsahují mnoho zdravých tuků.

Suroviny: 2 lžíce hladké mouky, půl lžičky sladké papriky, provensálské koření, 2 ks kuřecích prsou, pepř mletý, sůl, rostlinný olej na smažení, 75g salátových listů, 300g červené hroznové víno bez pecek, 40g vlašských ořechů, 2 snítky čerstvého kopru

Na dresink: šalotka, nasekaný kopr, 2 lžíce majonézy, lžička medu, citronová šťáva podle chuti

Začněte dresinkem. Šalotku i kopr nasekejte najemno a promíchejte s majonézou, medem a podle chuti i trochou citronové šťávy. Dejte chladit do ledničky.

Hladkou mouku smíchejte s kořením. Kuřecí prsa osolte, obalte v mouce a z obou stran opečte na pánvi dozlatova. Nechte je asi 10 minut odpočinout a nakrájejte na tenké plátky.

Saláty rozdělte na čtyři talíře a přidejte na poloviny pokrájené kuličky vína. Navrch položte nakrájené maso, zalijte trochou dresinku a posypte nahrubo nasekanými vlašskými ořechy a koprem.

Náš TIP: Zkuste pro změnu místo hroznového vína přidat do salátu na malé kousky nakrájenou mandarinku.

Více inspirace najdete na www.recepty.cz. 

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy