Jak posílit imunitu? Vědecky ověřené způsoby podle Petra Havlíčka | Ženy.cz
 


Jak posílit imunitu? Vědecky ověřené způsoby podle Petra Havlíčka

25. září 2020 • 06:00
Jak posílit imunitu? Vědecky ověřené způsoby podle Petra Havlíčka
• Foto: iStock.com

S počínajícím podzimem začíná řada z nás myslet na to, jak přežít měsíce viróz a nachlazení s minimem dnů v posteli. Letos se k tomu pravděpodobně ještě přidávají i myšlenky na koronavirus. To nejlepší, co můžete pro svoji imunitu udělat, máte z velké části ve svých rukou. Co jíst a co dělat? Poradí Petr Havlíček.

V první řadě si řekněme jednu zásadní věc: Na to, jak dobrá bude vaše imunita, má vliv celá řada věcí. „Rozhodně se nelze spoléhat na to, že si koupím jeden preparát nebo přidám jednu superpotravinu a to mě ochrání,“ říká odborník na výživu Petr Havlíček. Imunitu posiluje takzvaný zdravý životní styl. Co to přesně znamená?

Vyvážená strava

Vyvážená strava je taková, která odpovídá vašim potřebám a zároveň nevynechává žádnou důležitou složku. Tedy obsahuje dostatek bílkovin, zdravých tuků, komplexních sacharidů, potraviny s dostatkem minerálů a vitamínů.

Samozřejmě existují vitamíny a minerály, jejichž nedostatek zvyšuje náchylnost k chřipce, nachlazení a dalším virovým infekcím. Jedním z nich je například zinek. Největším potravinovým zdrojem zinku je červené maso, dále také vejce, celozrnné obiloviny, ořechy a luštěniny.

Dalšími prvky, které mají významný vliv na imunitu, jsou vitamíny C a D. Velké množství vitamínu C najdete například v šípcích, černém rybízu, červené paprice, kiwi, růžičkové kapustě, brokolici, zelí nebo papáje.

Vitamín D se v pokožce lidského organismu syntetizuje díky slunečnímu záření, to však v zimních měsících u nás není dostatečně intenzívní a sluneční paprsky nedopadají na pokožku pod správným úhlem. Malé množství obsahují i některé potraviny: rybí tuk, tučné ryby (losos, makrela, tuňák), vaječný žloutek, fortifikované oleje či tuky nebo mléko. V zimních měsících je proto vitamín D dobré získávat i prostřednictvím potravinových doplňků.

Jaký vliv má na imunitu spánek, stres nebo sex? Jaké potraviny imunitě naopak škodí? To vše a mnohem více vám řekne v následujícím videu Petr Havlíček.

 

 

Autor: Pavla Skurovcová
Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy