5 zdravých snídaní, po kterých nebudete mít celé dopoledne hlad

15. května 2017
  • 5 zdravých snídaní, po kterých nebudete mít celé dopoledne hlad

    Snídaně je základ celého dne. Od toho, jaká bude, se totiž odvíjí spousta věcí, od pocitů hladu přes chutě na sladké až po vaši náladu. Proto je důležité, aby byla co nejvýživnější. Obsahovat musí rozhodně bílkoviny a sacharidy, naopak na tuky pozor!

    Snídáte ráno? Ne? Pak je to velká chyba! Pokud si totiž ráno nedáte žádné jídlo, bude vás celý den honit hlad, i když se to budete snažit dohnat. Uvědomte si, že je to už nějakých osm hodin, možné dokonce déle, co jste jedla naposledy. Vynecháním snídaně si tak zpomalujete metabolismus, připravujete se o energii a dokonce i zhoršujete náladu. Máme pro vás pět tipů, jak si přichystat snídani, aby byla kvalitní a zasytila vás. 

  • Sem s vejci!

    Když chcete začít den jídlem, které splňuje většinu výživových doporučení, sáhněte po vejcích (stačí jedno až dvě) a doplňte je tmavým pečivem a zeleninou. Na pečivo si namažte trochu másla a jestli toužíte po kousku uzeniny, sáhněte po libové šunce. Pokud budete mít takto vyváženou snídani, nemusíte se bát ani cholesterolu, ani tuků – ty tělo bez potíží spálí. Vajíčka jsou navíc velmi zdravá, jsou plná vitamínů B, C, E, draslíku, železa a dalších minerálů.

    Myslela jste, že vajíčka ke snídani jsou špatně? Omyl!Myslela jste, že vajíčka ke snídani jsou špatně? Omyl!Autor: Pexels
  • Ani tučné, ani nízkotučné

    Ráno vás také spolehlivě zachrání bílý jogurt, kysané mléko nebo kefír s nižším obsahem tuku. Nikoli však light, protože ty sice bývají zcela bez tuku, ale obsahují cukr či umělá sladidla, případně jsou zahušťované. Na výrobku hledejte vždy číslo 3,5 % (plus mínus).

    Mléčné výrobky se snažte jíst takové, které mají kolem tří a půl procenta tukuMléčné výrobky se snažte jíst takové, které mají kolem tří a půl procenta tukuAutor: Shutterstock
  • Pečivo jedině celozrnné

    Vhodnou snídaní je také kousek tmavého pečiva se zdravou tvarohovou pomazánkou, se  sýrem cottage nebo lučinou. Dejte si ale pozor na výběr pečiva. Pouze to, že je tmavé, ještě není zárukou toho, že je zdravé. Některé totiž bývá dobarvováno karamelem a přitom je z klasické pšeničné mouky. Volte takové druhy, které se nazývají celozrnné. Tam máte jistotu, že kupujete potraviny s vysokým obsahem vlákniny, která vás zasytí. Novinkou v pekárnách jsou také tzv. čistězrnné chleby, které neobsahují mouky, ale přitom jsou vláčné a dlouho vydrží. Určitě je vyzkoušejte!

    Pečivo volte nejen tmavé, ale hlavně ať je celozrnnéPečivo volte nejen tmavé, ale hlavně ať je celozrnnéAutor: Pexels
    Tmavé pečivo se hodí k hubnutí? Zapomeňte! Je to složitější
  • Zdravé mámení

    Milujete sladké? Zkuste se ošidit ovocem, samozřejmě v přiměřeném množství. V praxi to znamená, že například přidáte ovoce do cereálií s minimálním obsahem cukru. Možná si na takové jídlo budete muset chvíli zvykat. Jestli ale po sladkém tolik prahnete, připravte si třeba placičky z celozrnné mouky a dejte si k nim ovoce, svůj účel to splní – vaše chuťové buňky budou spokojeny a ty tukové začnou ubývat.

    Jestli chcete ke snídani něco sladkého, přidejte si ovoceJestli chcete ke snídani něco sladkého, přidejte si ovoceAutor: Pexels
  • Vyvážené smoothie

    Tenhle koktejl z mléka, ovoce a dalších přísad může být nevhodnou kalorickou bombou, ale zrovna tak se může stát skvělou alternativou pro ty, kdo do sebe snídani krátce po probuzení nedokážou dostat. Jen – pokud možno – uberte cukru.

    Smoothie je varianta pro lidi, kteří po ránu nejsou schopni nic snístSmoothie je varianta pro lidi, kteří po ránu nejsou schopni nic snístAutor: Pexels

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy