O kom se bude mluvit? České módní talenty, které doporučujeme sledovat
Mají jen něco málo přes tisíc sledujících, ale přesto se o nich v módních kruzích ví. Chcete být v obraze? Představujeme vám tři zajímavé módní projekty či značky, které mají nakročeno stát se příští velkou věcí. Anebo minimálně niche záležitostí pro lidi, kteří milují módu.
Honzíková
Marie Honzíková plete pod značkou Honzíková čepice, balaklavy, límečky s bambulkami, vesty i svetry. A to všechno s přístupem designérky, která ví, co chtějí její mladí zákazníci nosit: barvy, vzory, kvalitu, lokální a osobitý produkt. Docílila toho třeba u signature svetru, který nazvala Barbarina a který bezpečně poznáte podle asymetrického copánkového vzoru. Cool status stvrzuje i spolupráce se značkou LAFORMELA, pro jejíž loňskou kolekci upletla stylové kukly a kulichy.
TIP NA VIDEO: Jak pečovat o vlněný svetr?
Letos před Vánocemi ale nejvíc rozvířila sociální sítě spolupráce Honzíkové s Ivanou Kocmanovou, výtvarnicí, která tvoří okouzlující výšivky pod značkou BRO. (doporučujeme rovněž sledovat). Jde o jednoduchý bílý mohérový svetr s červeným vyšívaným nápisem I'll Kiss You Whenever You Want. No řekněte, viděli jste letos hezčí vánoční svetr? Kromě finálních produktů nabízí Marie Honzíková i materiály – pod značkou Föa (název znamená pohádka) u ní najdete pletací příze vlastní výroby. Jestli si tedy na podobný svetr troufáte sama, tak neváhejte!
Pokračování 2 / 3
Jarda Praha
(Pozor, neplést s Vanda Janda!) Název Jarda Praha trochu evokuje cokoli, jen ne cool módní značku. Ale právě v této sebeironii se ukrývá kouzlo. Za projektem skutečně stojí Jarda, konkrétně student UMPRUM Jaroslav Vích, a spolu s ním také tři ženy: Anna Ryšánková, Nina Dvořáková a Laura Váchová (ta má se sestrou ještě vlastní značku šatů Laura & Luisa, na tu také rozhodně mrkněte).
Čtveřice nedávno v rámci přehlídky pro zvané insidery představila svou třetí kolekci, v níž se streetwear potkává s bohatým květinovým vzorem, elastická kombinéza s opulentními kožíškovými doplňky a celé to korunují objemné šaty à la bunda. Těžko se ubránit pocitu, že tenhle kvartet kráčí ve stopách módního domu Balenciaga, ale proč ne? Je to zábavné, české a nechybí tomu šperky od Magdaleny Šťastníkové nebo tričko s nápisy od žáků ze 3. A. Mimochodem, pro Jarda Praha předvádí i modelka Barbora Fialová, která se stala tváří kampaně módního domu Gucci.
Pokračování 3 / 3
Oldřich Voyta
Časopis Elle o něm napsal, že je českým Manolem Blahnikem, a není to zas tak mimo. Třicetiletý Oldřich Voyta před čtyřmi lety v Praze spolupořádal výstavu Manola Blahnika na Kampě a setkání s designérem, jehož práci proslavil seriál Sex ve městě, považuje za osudové. Díky němu se absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně utvrdil, že chce tvořit boty. Ovšem nejen krásné, ale současně i udržitelné, s využitím moderních technologií a co nejpohodlnější.
Než se Voyta rozhodl pro vlastní značku bot, strávil tři roky u designérského studia v Pekingu a tvořil přehlídkovou obuv pro Jiřího Kalfaře nebo Lukáše Spilku. Nyní představuje svou první autorskou kolekci nazvanou Ópera, kterou vizuálně zasadil do interiéru Národního divadla. K jevišti má designér blízko, před UTB absolvoval Pražskou taneční konzervatoř a jako bývalý baleťák si dobře uvědomuje, že nohy potřebují luxus. Střevíčky proto mají ve špičce nenápadně zesílenou stélku a klenba je díky biomechanické podpoře zvednutá. Jako svrchní materiál u svých bot použil dead stock od české čalounické firmy Polstrin, některé na sobě mají kamínky Preciosa. Vyrábět se budou na zakázku, cena se pohybuje kolem 400 eur.