Mikrotrend, který nás fascinuje: Plastové kabelky & luxusní síťovky
Zdá se, že trend výstavních kabelek Birkin nebo Chanel 2.55 je momentálně v útlumu. Módní průmysl se totiž (trochu opožděně) zhlédl v módním stylu hipsterů a designéři svoje luxusní kousky nyní ukrývají do tašek, které běžně pořídíte v obchodech s potravinami. Samozřejmě ideálně průsvitných, aby bylo jasné, že uvnitř se nachází exkluzivní obsah. Anebo je rovnou vyrábějí z plastu.
Začalo to trendem průsvitných plastových kabelek, které magazin Vogue vyhlásil za doplněk léta 2017. Tento poměrně nepraktický kousek záhy ovládl ulice módních metropolí a street style ikony, které mu podlehly, si musely dobře rozmyslet, co do své tašky přihodí (tampón nebo zmuchlaný papírový kapesníček to tentokrát rozhodně nebyly).


Mezi návrháři, kteří se zasloužili o nástup tohoto trendu, jmenujme Karla Lagerfelda. Ten už v roce 2014 pro Chanel vytvořil kabelku ve tvaru nákupního košíku.

Později se doslova zamiloval do plastu a na letošní přehlídce pro jaro/léto 2018 modelky korzovaly nejen s plastovými kabelkami v ruce, ale i v průsvitných kozačkách a kloboučkách.

A rozhodně s tímto bizarním trendem nezůstal osamocen. Módní domy a značky Valentino, Balmain, Maison Margiela, Loewe, Opening Ceremony... se k „plastové revoluci“ záhy připojily také.
Kabelka do deště
Trend transparentních tašek dovedla k extrému značka Céline ještě pod vedením návrhářky Phoebe Philo, která ke konci loňského roku odešla. Na její poslední přehlídce pro jaro/léto 2018 nesly některé modelky kromě luxusní kabelky také průsvitnou igelitku s logem Céline. Tato plastová taška se totiž prodává jen jako součást setu s koženým psaníčkem nebo peněženkou a stojí kolem 600 eur.

To návrhář Demna Gvasalia, kreativní ředitel Balenciagy a Vetements, dvou z nejvlivnějších značek světa, se nechal pro změnu okouzlit síťovkami, do nichž vložil malou koženou kabelku inspirovanou stylem našich babiček. Model Granny stojí dokonce pětkrát více než igelitka s koženým pouzdrem od Céline.

Igelitka už není faux-pas
Je evidentní, že módní průmysl stále sází na nadsázku a ironii a zkouší, co všechno módní nadšenci přijmou. Vedlejším efektem je, že objevit se na ulici s igelitkou ze supermarketu už nemusí být takové faux-pas. Na druhou stranu tento trend přišel paradoxně v době, kdy se snažíme jejich spotřebu omezit. Každopádně na módní fanoušky to zafungovalo, jak dokazuje i street style z pražského fashion weeku.
S @evamarieliskova ❤️#mbpfw #fashiongirls
Příspěvek sdílený Lucie Kratochvílová (@luciekratochvilova_cz),Bře 18, 2018 v 7:18 PDT
Příspěvek sdílený Z U Z (@sjuloves),Bře 19, 2018 v 5:58 PDT
A my ostatní aspoň můžeme být v klidu, když jednou doma zapomeneme svou oblíbenou látkovou nákupní tašku.
