Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí? | Ženy.cz
 


Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí?

3. července 2019 • 06:00
Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí?
• Foto:iStock.com

Pokud přemýšlíte o tom, že léto je ideální čas na to zařadit do jídelníčku více ovoce a zeleniny, máte pravdu. Pokud byste současně s tím chtěla omezit sacharidy, zpomalte. Sacharidy totiž tělo potřebuje a vynechat je úplně rozhodně není ideální. Pokud chcete zhubnout trvale, je důležité naučit se jíst správně. A do vyváženého jídelníčku sacharidy patří, ovšem jen některé. Které si můžete dopřát?

Sacharidy existují ve dvou základních formách: jednoduché a komplexní (složené). Jednoduché sacharidy z cukru z čokoládové tyčinky mají zjednodušeně řečeně v těle za následek nejdřív prudké stoupnutí a následně pokles cukrů v krvi, což se u člověka projeví velkým hladem nebo chutí na další sladké. Nadbytek cukru se pak ukládá do zásob v podobě tukové tkáně a to je přesně to, co nechceme.

Naopak sacharidy komplexní se rozkládají déle. Leslie Langevinová, certifikovaná koučka, říká: „Komplexní sacharidy se v těle rozkládají pomalu díky vysokému obsahu vlákniny a pomáhají udržet hladinu cukru v krvi stabilní. Jsou taky bohatší na živiny. Denně snězte tři porce zdrojů sacharidů.“ Které si tedy můžete bez obav dopřát?

Quinoa

Velikost porce: 90 g

Kalorická hodnota: 464 kJ

Sacharidy: 19,7 gramu

Vláknina: 2,6 gramu

Bílkoviny: 4,1 gramu

Batáty

Velikost porce: 100 gramů

Kalorická hodnota: 377 kJ

Sacharidy: 20,7 gramu

Vláknina: 3,3 gramu

Bílkoviny: 2 gramy

Ovesné vločky (nedoslazované)

Velikost porce: 45 gramů

Kalorická hodnota: 796 kJ

Sacharidy: 32 gramů

Vláknina: 5 gramů

Bílkoviny: 7 gramů

Divoká (indiánská) rýže

Velikost porce: 80 g vařené rýže

Kalorická hodnota: 347 kJ

Sacharidy: 17,5 gramu

Vláknina: 1,5 gramu

Bílkoviny: 3,3 gramu

Černé fazole

Velikost porce: 85 g vařených fazolí

Kalorická hodnota: 460 kJ

Sacharidy: 18 gramů

Vláknina: 6 gramů

Bílkoviny: 7 gramů

Celozrnný chléb

Velikost porce: 1 plátek

Kalorická hodnota: 420 kJ

Sacharidy: 22 gramů

Vláknina: 2 gramy

Bílkoviny: 3 gramy

Maliny nebo ostružiny

Velikost porce: 50 gramů

Kalorická hodnota: 175 kJ

Sacharidy: 9,7 gramu

Vláknina: 5,3 gramu

Bílkoviny: 1 gram

Celozrnné těstoviny

Velikost porce: 70 g vařených těstovin

Kalorická hodnota: 364 kJ

Sacharidy: 18,6 gramu

Vláknina: 2 gramy

Bílkoviny: 3,7 gramu

Jablka

Velikost porce: 1 střední kousek

Kalorická hodnota: 389 kJ

Sacharidy: 24,7 gramu

Vláknina: 4,3 gramu

Bílkoviny: 5 gramů

Zdravé recepty najdete v knize Velký dietní manuál. K dostání na www.ikiosek.cz.

Autor: red

Autor: aši
Klíčová slova:  dietajídlo
Jdi na homepage Zpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!