Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí? | Ženy.cz
 


Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí?

3. července 2019
Které sacharidy si bez obav dejte i při hubnutí?
• Foto:iStock.com

Pokud přemýšlíte o tom, že léto je ideální čas na to zařadit do jídelníčku více ovoce a zeleniny, máte pravdu. Pokud byste současně s tím chtěla omezit sacharidy, zpomalte. Sacharidy totiž tělo potřebuje a vynechat je úplně rozhodně není ideální. Pokud chcete zhubnout trvale, je důležité naučit se jíst správně. A do vyváženého jídelníčku sacharidy patří, ovšem jen některé. Které si můžete dopřát?

Sacharidy existují ve dvou základních formách: jednoduché a komplexní (složené). Jednoduché sacharidy z cukru z čokoládové tyčinky mají zjednodušeně řečeně v těle za následek nejdřív prudké stoupnutí a následně pokles cukrů v krvi, což se u člověka projeví velkým hladem nebo chutí na další sladké. Nadbytek cukru se pak ukládá do zásob v podobě tukové tkáně a to je přesně to, co nechceme.

Naopak sacharidy komplexní se rozkládají déle. Leslie Langevinová, certifikovaná koučka, říká: „Komplexní sacharidy se v těle rozkládají pomalu díky vysokému obsahu vlákniny a pomáhají udržet hladinu cukru v krvi stabilní. Jsou taky bohatší na živiny. Denně snězte tři porce zdrojů sacharidů.“ Které si tedy můžete bez obav dopřát?

Quinoa

Velikost porce: 90 g

Kalorická hodnota: 464 kJ

Sacharidy: 19,7 gramu

Vláknina: 2,6 gramu

Bílkoviny: 4,1 gramu

Batáty

Velikost porce: 100 gramů

Kalorická hodnota: 377 kJ

Sacharidy: 20,7 gramu

Vláknina: 3,3 gramu

Bílkoviny: 2 gramy

Ovesné vločky (nedoslazované)

Velikost porce: 45 gramů

Kalorická hodnota: 796 kJ

Sacharidy: 32 gramů

Vláknina: 5 gramů

Bílkoviny: 7 gramů

Divoká (indiánská) rýže

Velikost porce: 80 g vařené rýže

Kalorická hodnota: 347 kJ

Sacharidy: 17,5 gramu

Vláknina: 1,5 gramu

Bílkoviny: 3,3 gramu

Černé fazole

Velikost porce: 85 g vařených fazolí

Kalorická hodnota: 460 kJ

Sacharidy: 18 gramů

Vláknina: 6 gramů

Bílkoviny: 7 gramů

Celozrnný chléb

Velikost porce: 1 plátek

Kalorická hodnota: 420 kJ

Sacharidy: 22 gramů

Vláknina: 2 gramy

Bílkoviny: 3 gramy

Maliny nebo ostružiny

Velikost porce: 50 gramů

Kalorická hodnota: 175 kJ

Sacharidy: 9,7 gramu

Vláknina: 5,3 gramu

Bílkoviny: 1 gram

Celozrnné těstoviny

Velikost porce: 70 g vařených těstovin

Kalorická hodnota: 364 kJ

Sacharidy: 18,6 gramu

Vláknina: 2 gramy

Bílkoviny: 3,7 gramu

Jablka

Velikost porce: 1 střední kousek

Kalorická hodnota: 389 kJ

Sacharidy: 24,7 gramu

Vláknina: 4,3 gramu

Bílkoviny: 5 gramů

Zdravé recepty najdete v knize Velký dietní manuál. K dostání na www.ikiosek.cz.

Autor: red

Autor: aši
Klíčová slova:  dietajídlo
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!