Jak ušetřit drahocenný čas a skončit s chaosem? Zkuste naše tipy!
Pořád si stěžujeme, jak jsme zaneprázdněny a nic nestíháme. Pravda je ale trochu někde jinde. Za prvé, ono to vypadá trochu cool a dramaticky, když můžeme ostatním povyprávět o své přehlcenosti. A za druhé – ono by se určitě více času našlo, kdybychom si ho najít chtěly. Zároveň existuje spousta tipů a fíglů, jak s časem hospodařit efektivněji. A my vám některé z nich prozradíme.
Seznam první pomoci
Nejchaotičtější zpravidla bývají minuty těsně před odchodem. Co takhle napsat si seznam všech věcí, které musíte ráno bezpodmínečně stihnout, než za sebou zabouchnete dveře? Pokud to uděláte, už nikdy nebudete muset trnout cestou do práce, jestli jste vypnula kulmu na vlasy, zavřela okno nebo zamkla dveře. Případně se vracet. Jednoduché, ale věřte, že velice účinné.
Výměna kabelky během 10 vteřin
Stává se vám, že na poslední chvíli si rozmyslíte, že si dneska vlastně vezmete batůžek, přendáte narychlo věci a pak zjistíte, že kartička do práce, techničák nebo další věci zůstaly v kabelce, co je doma? Pořiďte si taštičku, do které se vám vejdou všechny nejdůležitější věci. Telefon, peněženka, klíče, kartičky, doklady, případně rtěnka. Taštička musí být dostatečně malá, aby se bez problému vešla do jakékoli kabelky, kterou běžně nosíte. Když potom ráno zjistíte, že dnes to bude jinak, jednoduše bez dlouhého přemýšlení přehodíte všechny důležité věci do jiného zavazadla.
Pozdní příchody
Míváte před schůzkou pravidelně záchvaty nervozity, protože jdete na poslední chvíli? Každá červená vás rozčiluje a očima posunujete ručičky hodin směrem dozadu? Jistě nejste sama. Ale zkuste si jeden týden říct, že budete všude chodit s patnáctiminutovým předstihem. Stihnete se upravit, připravit na schůzku a věřte, že pokud to jeden týden vydržíte, bude potom daleko jednodušší si tento zvyk udržet. A nejen vaše nervy vám poděkují.
Čistá pracovní plocha
Teď hned se seberte a věnujte 10 minut úklidu vašeho stolu, auta anebo kanceláře. Okamžitě se budete cítit lépe a věřte, že budete i produktivnější, sebevědomější a především stihnete daleko více činností, než kdybyste chaoticky ve stresu přebírala různé dokumenty proložené časopisy a letáky.
Zdravotní procházka
Jistě každá z nás má vytipovanou část dne, kdy už pracuje s vypětím posledních sil. To je často například po obědě anebo v pozdním odpoledni. Pokud je to možné, přerušte práci a jděte na chvíli na vzduch. Zkuste kratší intenzívní procházku, rychlou chůzi a na chvíli vypustit myšlenky na práci. Sledujte třeba dění okolo sebe, okysličí se vám mozek a práce vám půjde hned lépe od ruky a vy nebudete muset pracovat přes čas.