Zkuste quinou! 4 letní saláty, které si můžete dát k obědu

O prospěšnosti quinoy věděli už staří Inkové, své místo na slunci si v moderním světě získala před poměrně krátkou dobou. Nicméně do našeho jídelníčku určitě patří. Těžko byste hledali jinou potravinu, která v jednom obsahuje tolik vlákniny, bílkovin, minerálů a vitamínů. S čím ji ale kombinovat? 

Co to vlastně quinoa je? Spadá mezi obiloviny a je považována dokonce za jednu z nejstarších. Její chuť není nijak extrémně výrazná, což je její velká výhoda – lze ji kombinovat téměř s čímkoliv, jako chameleon se totiž přizpůsobí ostatním potravinám. Jestli se ptáte, proč ji tedy jíst, pak je to pro její výživové hodnoty. Obsahuje vysoký podíl bílkovin a vlákniny, takže dokáže zasytit na dlouhou dobu. I proto se doporučuje třeba do zeleninových salátů. Těm totiž proteiny často chybí.

Quinou před vařením dejte na deset až patnáct minut do vody. Poté vodu slijte a quinou dejte vařit do vroucí vody. Poměr by měl být 1:2 (quinoa: voda). Hotová je za patnáct až dvacet minut, poznáte to podle toho, že semínka zprůhlední. Dejte ale pozor na to, že quinoa, stejně jako jiné obiloviny, získává lehce na objemu, tak to s dávkování nepřežeňte. Zdánlivě malá porce se může ukázat jako dostatečná.

Co vás bude zajímat: Jaké superpotraviny jsou našemu tělu prospěšné a které naopak škodlivé?