Čtyři důvody, proč si zamilovat běhání v dešti

5. září 2017
Čtyři důvody, proč si zamilovat běhání v dešti
• Foto: iStock.com

Teplé dny táhnou většinu lidí sportovat ven. Co ale dělat, když prší? Přece nenechat se odradit! Možná byste to nečekali, ale déšť můžete využít ve svůj prospěch. Jestli jste už někdy zažili osvěžení v podobě dešťové přeháňky uprostřed dlouhého běhu v horku, víte, jak může obyčejná voda proměnit trénink a probudit vaše smysly.

Důvodem toho, proč si jdeme zaběhat radši ven než na pás nebo proč vyměníme lekci spinningu za projížďku na čerstvém vzduchu, je z velké části to, jaký vliv na nás má příroda a jak uklidňující může být venkovní prostředí. Nechcete se o tyhle prožitky nechat připravit jenom proto, že se počasí zrovna rozhodlo ukázat svou mokrou stránku?

Všechno, co musíte udělat, je přijmout tuhle výzvu se vším všudy. Když si řeknete, že je to jenom voda, bude pro vás myšlenka na trénink v dešti mnohem přijatelnější a zábavnější. Zjistili jsme, jaké může mít přínosy, jak na to a co potřebujete vědět, abyste už nikdy nepřišli o možnost sportovat venku jen kvůli nepřízni počasí.

Vydržíte víc a déle

Při sportu se vaše svaly přirozeně zahřívají, čímž dochází ke zvýšení tělesné teploty. Stačí ale jenom pouhé dva stupně navíc a váš výkon už není, co býval. Tělo se totiž začne potit, aby se ochladilo, a část krve je přesměrována ze svalů do kůže. Dešťová voda může v takovém případě zafungovat jako účinný chladicí systém, který zabrání přehřátí organismu. Vaše teplota se nebude tolik zvyšovat, a tak vydržíte sportovat déle, bude to mnohem efektivnější a zároveň snížíte nebezpečí nemocí z přehřátí.

Máte pocit, že dokážete cokoli

Někteří trenéři považují trénink v dešti za jakousi zkoušku tvrdosti a odhodlání. Když si uvědomíte, že za špatného počasí je většina lidí zalezlá doma nebo v tělocvičně, a vy zatím sportujete venku, snadno získáte motivaci, pocit jisté výjimečnosti a uspokojení. Berte proto počasí jako překážku, kterou můžete překonat. Jakmile trénink dokončíte, budete se cítit skvěle a budete na sebe hrdí. A můžete také získat nový pohled na svou sportovní rutinu.

Je to extrémně uklidňující

Každé cvičení venku je skvělé na vyčištění hlavy a o sportování v dešti to platí dvojnásob. Vyzkoušejte někdy, jak je tiché šumění deště uklidňující. Venku je navíc málo lidí, všude je klid a ticho. Všimněte si, že i provoz na silnicích bývá mírnější. Díky tomu, že vás nic neruší, budete najednou schopni docenit krásy okolí. A taková relaxace stojí za to.

Vaše tělo se naučí lépe reagovat

Změna prostředí, ve kterém obvykle sportujete, například když se rovný a suchý chodník změní v mokrou klouzající stezku, přinutí vaše nohy rychleji reagovat. Pokaždé, když musíte překonávat takovéto překážky, vystupujete ze své komfortní zóny a posouváte svůj výkon na novou úroveň. Nejenže zvyšujete svou výkonnost, zlepšujete ale také techniku.

Je to v podstatě stejné, jako když se dítě učí chodit. Nejprve zvládne rovnou a tvrdou podlahu, ale jakmile se dostane na měkký koberec, je v úzkých. I na to si však časem zvykne a nový pohyb se stane jeho přirozeností. Jestliže se sportováním v dešti teprve začínáte, určitě nejprve zvolněte tempo, abyste mohli adekvátně reagovat na kameny, bláto a kaluže. Jakmile si zvyknete, vaše svaly začnou počítat s možným nebezpečím a vy budete schopní rychleji se přizpůsobit změnám terénu.

Článek připravila redakce časopisu Dieta. V aktuálním čísle přinášíme 20 tipů pro sexy tělo po létě a mnoho dalšího skvělého čtení. K dostání právě v těchto dnech.

 

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy