4 věci, které musíte vyladit, pokud chcete opravdu zhubnout

26. dubna 2017

Jak se tedy pustit do zdravého životního stylu? Pokud myslíte svou změnu opravdu vážně, pak jsou důležité čtyři věci. Výživový poradce Petr Havlíček nám prozradil, na co se zaměřit.

1. Jídlo

„Nejjednodušší z bodů ve změně zdravého životního stylu. Jídlo je viditelné, hmatatelné, když jej upravíte, změna je patrná na první pohled a relativně rychle,“ vysvětluje výživový poradce Petr Havlíček.

360p 240p
Ovoce a zelenina: Jaké zvolit, pokud chceme hubnout? A jak velké porce jsou zdravé?

2. Pohyb

„Další důležitá věc. Ta už je o něco hůř splnitelná než jídlo, ale s tím vám pomůže trenérka. S tréninkovým plánem, vůlí a motivací a navíc kardio strojem doma se hůř vymlouvá. Ovšem, pokud člověk sedí 12 hodin denně a pak se jde na hodinu hýbat, situaci to nevyřeší. Je důležité být v pohybu co nejvíce. Nejen při sportu, ale také v práci, po hodině sezení u počítače se projít po budově, vyjít schody. Sezením se totiž zpomaluje metabolismus a kvůli tomu tělo více ukládá a méně spaluje,“ zdůraznil.

Pokud chcete zhubnout, musíte zařadit běžný pohyb a ujít alespoň 10 tisíc kroků denně. Chodit zkrátka kdekoli to jde. Kromě toho si musí najít pohyb jak pro spalování, tedy kardio, tak pro zpevňování – třeba pilates, jógu, TRX, ale hlavně se musejí naučit pracovat s dechem.

Jakmile totiž umíte správně dýchat, ovládáte svůj střed těla, který je pro správný pohyb základní.

3. Odpočinek

Je třetí důležitou věcí v módu zdravého životního stylu. Bohužel mnoho lidí, kteří se pouští do hubnutí, neumějí odpočívat. „Čím víc hubneme, tím důležitější je spánek,“ upozorňuje Petr Havlíček. „Když špatně spíte, půjde i vaše hubnutí pomaleji.“ 

4. Psychika

Ač se to nezdá, toto je jedna z nejdůležitějších věcí v hubnutí a zdravém životním stylu. Je důležité mít pozitivní vztah sám k sobě. Teprve člověk, který se má rád, nepotřebuje zajídat smutek, nefunkční vztahy či manželství, splíny, deprese. Člověk, který má pozitivní vztah sám k sobě totiž většinou nemá problémy s váhou (tedy pokud jeho hmotnost neovlivňuje nemoc).

To, co si naskládáme na talíř, je výsledkem našich emocí a situací, ve kterých se nacházíme.

Co má tedy člověk dělat, pokud chce zhubnout? Ideálně zapracovat nejen na jídle, ale na všech čtyřech vyjmenovaných bodech. A pokud si sám neví rady, je dobré obrátit se na odborníky, kteří ho mohou navést na tu správnou cestu.

Jak to udělat? Někdo potřebuje přesný plán a ten si odškrtává, protože ho motivuje, že plní jeden úkol za druhým. Jiný zase návod, jak na to, ale jakým způsobem dojde k cíli, je na něm. Líbí se mu totiž, že si může být v rámci plnění plánu kreativní. Další je zaměřený na výsledek a jiného zase baví proces.

Univerzální návod na hubnutí ale neexistuje. Každý musí poznat sám sebe a zjistit, co mu vyhovuje. Aby u zdravého životního stylu vydržel, musí ho především bavit. A to jak zdravé jídlo, tak i pohyb  to je jediná cesta k vytrvalosti.

720p 480p 360p 240p
4 zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout

Článek připravil časopis Dieta.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy