#Metoo pokračuje: Proč vyrazí nejslavnější herečky na Zlaté glóby v černém?

3. ledna 2018
#Metoo pokračuje: Proč vyrazí nejslavnější herečky na Zlaté glóby v černém?
Reese Witherspoon • Foto: Profimedia.cz

Až se budou v noci z neděle na pondělí předávat Zlaté glóby pro nejlepší filmové počiny posledního roku, možná vás překvapí, že většina hereček zvolí na červený koberec černé šaty. Ne, nejde o žádný masivní trend, sázku na klasiku ani velkou náhodu. Jde o vyjádření podpory nové kampani proti sexuálnímu obtěžování Time's Up, pod kterou se už podepsaly více než tři stovky vlivných žen Hollywoodu. 

Herečky Reese Witherspoon, Natalie Portman, Emma Watson, Emma Stone, Eva Longoria, Penélope Cruz, Charlize Theron, Jennifer Lopez, Margot Robbie, televizní producentka Shonda Rimes (seriál Chirurgové) a řada dalších, jejichž jméno zná celý svět, se rozhodly nenechat vyšumět kampaň #metoo do ztracena a podniknout konkrétní kroky na pomoc ženám, které zažily sexuální obtěžování, ať už je jejich pracovištěm kancelář, nemocnice, restaurace nebo třeba továrna. Iniciativu s názvem Time's Up (Čas vypršel), která se nyní valí přes sociální sítě, poprvé představily 1. ledna v otevřeném dopisu v New York Times.  

Nejde jen o symbolickou podporu ženám, které zažily sexuální obtěžování. Na rozdíl od hnutí #metoo, které zafungovalo jako rozbuška a zbořilo dosavadní zeď mlčenlivosti, má Time's Up za cíl konkrétní pomoc: Například ve formě fondu právní ochrany, který má finančně podpořit i méně privilegované ženy v mnohem méně exponovaných profesích, než jsou herečky.

Signatářky této iniciativy volají také po vyšším zastoupení žen ve výkonných funkcích a na manažerských pozicích, protože právě mezery v rovnoprávnosti podle nich umožňují vytvářet ideální podhoubí pro sexuální obtěžování, které se jeho oběti bojí ohlásit. Současně s tím chtějí prosadit lepší zastoupení žen v médiích (konkrétně u filmu pracuje podle herečky Reese Witherspoon jen 17 procent žen) a také větší diverzitu barvy, rasy, původu i sexuální orientace nebo identity.

Boj žen prorazit, vystoupat po kariérním žebříčku nebo jen být slyšet a být uznána na pracovišti, kde dominují muži, musí skončit.

V té symbolické rovině má být poselství Time's Up vidět nejen na sociálních sítích, ale už příští týden také na jednom z nejsledovanějších červených koberců – při předávání Zlatých glóbů. Ženy, které se projdou po červeném koberci a budou mít na sobě černé šaty, tím vyjádří najevo podporu kampani. 

Jdi na homepageZpět na začátek
1080p 720p 360p
Další příběhy

Horoskopy