H&M chystá novou značku pro mileniály, která bude kašlat na trendy
Rodina švédského módního řetězce H&M se opět rozšiřuje. Po úspěšné designérské kolekci Erdem x H&M a uvedení značky Arket, která se zaměřuje výhradně na kvalitu, minimalismus a nadčasovost, je tu Nyden. Značka určená pro přelétavé, ale zodpovědné mileniály, jejíž jméno je spojením dvou švédských slov: NY (nový) a DEN (to).
Nyden pod vedením Oscara Olssona, modrookého potetovaného Švéda s holou hlavou a výrazným plnovousem, má reprezentovat budoucnost nakupování oblečení. Produkty této značky tak mají být dostupné výhradně online anebo i formou pop-up eventů (příležitostných prodejních akcí). Nyden rovněž nebude následovat trendy ani se řídit kalendářem módních sezon či fashion weeků. Zařazením půjde o „dostupný luxus“.
Olsson, který v H&M pracuje od roku 2013 a je šéfem výzkumu inovací, si při definování nové značky vypomáhal nejen marketingovými průzkumy mezi mileniály, ale i poznatky ze sociologie a filozofie. Sám sice bude kreativním ředitelem značky, nicméně pomáhat mu budou také různé osobnosti přizvané ke spolupráci. Mezi prvními je švédská herečka Noomi Rapace (trilogie Milénium) a umělecký tatér Doctor Woo. Doufá, že takto osloví potenciální zákazníky, kterým přezdívá „netokraté“.
Příspěvek sdílený Noomi Rapace (@nmrpmimi),Zář 17, 2015 v 5:54 PDT
„Netokraté jsou víc než kdokoli před nimi citliví na důvěryhodnost, autenticitu a osobitost značky,“ řekl pro New York Magazine. „Jsou také víc než kdokoli jiný hákliví na to, když někdo využívá buď je, nebo druhé lidi.“ Podle Oscara Olssona to v budoucnu nebudou módní značky, ale spíše „kmeny“, které budou ovlivňovat rozhodování mladých lidí, co si koupit.