Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie Zdroj: Instagram @hm

H&M chystá novou značku pro mileniály, která bude kašlat na trendy

Ivona Horváth Souralová

Rodina švédského módního řetězce H&M se opět rozšiřuje. Po úspěšné designérské kolekci Erdem x H&M a uvedení značky Arket, která se zaměřuje výhradně na kvalitu, minimalismus a nadčasovost, je tu Nyden. Značka určená pro přelétavé, ale zodpovědné mileniály, jejíž jméno je spojením dvou švédských slov: NY (nový) a DEN (to). 

Nyden pod vedením Oscara Olssona, modrookého potetovaného Švéda s holou hlavou a výrazným plnovousem, má reprezentovat budoucnost nakupování oblečení. Produkty této značky tak mají být dostupné výhradně online anebo i formou pop-up eventů (příležitostných prodejních akcí). Nyden rovněž nebude následovat trendy ani se řídit kalendářem módních sezon či fashion weeků. Zařazením půjde o „dostupný luxus“.

Olsson, který v H&M pracuje od roku 2013 a je šéfem výzkumu inovací, si při definování nové značky vypomáhal nejen marketingovými průzkumy mezi mileniály, ale i poznatky ze sociologie a filozofie. Sám sice bude kreativním ředitelem značky, nicméně pomáhat mu budou také různé osobnosti přizvané ke spolupráci. Mezi prvními je švédská herečka Noomi Rapace (trilogie Milénium) a umělecký tatér Doctor Woo. Doufá, že takto osloví potenciální zákazníky, kterým přezdívá „netokraté“.

Thursday, one of the sisters I'm playing. Today we're filming by the BLACK SEA, Romania. I'm embracing my 7 sisters, giving them my heart and soul. #WhatHappanedToMondayTheMovie #blackeadream @tommywirkola

Příspěvek sdílený Noomi Rapace (@nmrpmimi),Zář 17, 2015 v 5:54 PDT

„Netokraté jsou víc než kdokoli před nimi citliví na důvěryhodnost, autenticitu a osobitost značky,“ řekl pro New York Magazine. „Jsou také víc než kdokoli jiný hákliví na to, když někdo využívá buď je, nebo druhé lidi.“ Podle Oscara Olssona to v budoucnu nebudou módní značky, ale spíše „kmeny“, které budou ovlivňovat rozhodování mladých lidí, co si koupit.

Doporučujeme

Načíst další články