10 tipů, jak úspěšně zhubnout

Hubnutí a udržování váhy představují dvě strany téže mince. Návyky, které pomáhají k redukci hmotnosti, jsou totiž ve skutečnosti stejné jako ty k udržení dosažené váhy. Redukce hmotnosti koneckonců nemůže být považována za úspěch, pokud těžce shozená kila opět nabereme zpátky.

Pokud se zeptáte lidí, kteří úspěšně zhubli, jak to dokázali, často vám řeknou, že hubnutí je tou snadnější částí. Mnohem náročnější je si výsledky udržet. „Někdy se tolik soustředíme na hubnutí, že věnujeme více pozornosti viditelným výsledkům, například čísle na váze nebo tomu, jak nám sedí kalhoty, než zavádění nových pravidel a návyků. Jakmile však dosáhneme svého cíle, naše staré zlozvyky se začnou rychle vracet,“ říká Susan Bowerman, expertka na výživu společnosti Herbalife Nutrition.

Mnoho lidí si dává nereálné cíle nebo se snaží zhubnout příliš rychle a vzdalují se tak od dlouhodobých výsledků. Drastické změny mohou vést ke krátkodobým výsledkům, ale není snadné je dlouhodobě udržet. Lidé pak mohou získat dojem, že nemají na to, aby boj s nadbytečnými kily zvládli. „Mnohem lepší je podle mého názoru přemýšlet o tom, jak nahradit staré návyky novými, a nesoustředit se tolik na samotné výsledky. Jinými slovy byste měli věnovat více pozornosti cestě než cíli. Jakmile se nové zdravé návyky zakoření, hubnutí přijde samo,“ dodává.

10 tipů pro efektivní hubnutí podle Susan Bowerman

1. Poznejte sama sebe

Jednou z podmínek úspěchu je naučit se, jak zvládat své vlastní „rizikové situace“. Může se jednat například o zajídání stresu nebo dojídání velkých porcí spíše ze zvyku než z hladu. Plánujte dopředu. Zamyslete se, jaké situace by vás mohly dostat do problémů, a mějte připravený záložní plán, jak se s nimi vypořádat.

2. Cvičte

Hýbejte se a najděte si aktivitu, která vás baví. Důležitá je pravidelnost. Vytvořte si časový rozvrh, v němž bude mít cvičení své pevné místo.

TIP: Pro efektivní využití období po tréninku je nejdůležitější rovnováha hydratace a příjmu proteinu a sacharidů. Vyzkoušejte Herbalife24® Rebuild Strength, ideální regenerační nápoj po tréninku. Má vysoký obsah proteinu a devět základních vitamínů a minerálů, které mohou pomoci při regeneraci a podpoře svalové hmoty po anaerobním cvičení. Trénujte, regenerujte a podávejte výkony jako nikdy předtím.

3. Stanovte si cíle a sledujte své pokroky

Stanovení měřitelných cílů jako počet kroků, příjem kalorií nebo počet sklapovaček během dne vám pomůže. Budete moci sledovat, jak se vám daří či nedaří jich dosahovat. Veďte si stravovací deníček a jídla plánujte dopředu. Tyto způsoby pozorování vlastního chování jsou důležité a poskytnou vám cennou zpětnou vazbu.

4. Jezte pravidelně a konzistentně

Mnoho lidí má problémy s váhou kvůli chaotickému způsobu stravování. Díky zavedení pravidelných a pevně daných časů na jídlo se vyhnete delšímu hladovění, které zpravidla bývá později doháněno velkými porcemi nebo dokonce přejídáním. Pamatujte si, že vynechávání jídel se většinou vymstí.

5. Mějte výživný nízkotučný jídelníček

Asi není velkým překvapením, že kvalitní strava s dostatkem bílkovin, ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků je základem. Ovoce, zelenina a celozrnné výrobky jsou poměrně syté, ale neobsahují mnoho kalorií. Důležitý je také dostatečný příjem bílkovin, které vám dodají uspokojující pocit sytosti a zaženou hlad mezi jídly.

6. Přizpůsobte si velikost porcí

Jídlem bychom měli zahnat hlad, ne se jím „nacpat“. Pokud se naučíte, jak velké porce vám k zahnání hladu stačí, nejspíš se vám podaří výrazně snížit příjem jídla. Přizpůsobování velikosti porcí zahrnuje také používání menších talířů, servírování jídla v kuchyni místo u stolu a užívání doplňků stravy, například proteinových nápojů, tyčinek nebo mražených jídel.

7. Naučte se pracovat se stresem

Jídlo často slouží jako útěcha ve stresujících situacích. Tento způsob ale vyvolává pocity viny, které stres dále zvyšují. Může tak vzniknout začarovaný kruh stresu a přejídání. Najděte si jiné způsoby, jak stres zvládat. Můžete si třeba zacvičit, zavolat přátelům nebo se uklidnit pomocí meditace.

8. Změňte své myšlení

Lidé, kteří úspěšně zhubli, často tvrdí, že nejdříve museli změnit způsob, jakým o hubnutí a dietách přemýšlejí. Někteří měli dojem, že nadváhu mají v genech nebo že nikdy nemohou zhubnout, protože to již v minulosti neúspěšně zkoušeli. Nakonec se ale rozhodli postavit problému čelem a uvědomili si, že hubnutí je běh na dlouhou trať, který se skládá především z řady drobných změn a celoživotní oddanosti zdravému životnímu stylu.

9. Zvolte si plán a držte se ho

Jakmile budete mít zvládnutou pravidelnou stravovací a cvičební rutinu, naučte se ji pevně dodržovat každý den. Lidé, kteří jsou v hubnutí úspěšní, tak postupují vždy, i o svátcích.

10. Získejte kontrolu nad svým prostředím.

Úspěch závisí i na tom, zda se naučíte zvládat situace, které vás nejčastěji dostávají do problémů. Potraviny ve vaší lednici, skříňce či supermarketu se nacházejí v prostředí, které lze kontrolovat. Tuto kontrolu můžete zvýšit například tak, že budete v domácnosti uchovávat jen zdravé potraviny, budete správně a pravidelně jíst a před každým nákupem si připravíte nákupní seznam, kterého se budete držet.

O Herbalife Nutrition

Rádi byste se dozvěděli více informací o produktech a příležitostech, které nabízí koncept Herbalife Nutrition?

Produkty Herbalife Nutrition se prodávají výhradně prostřednictvím Členů Herbalife Nutrition a není možné je zakoupit v obchodních řetězcích ani e-shopech. Poradci a Trenéři z řad Členů Herbalife Nutrition nabízí personalizované vedení, rady a podporu, které vám pomohou proměnit vaše cíle v realitu.

Pokud ještě nemáte svého Poradce / Trenéra, navštivte https://kontakt.herbalife.cz.