Nejčastější chyby při hubnutí očima trenérky: Jak se jich zbavit a dosáhnout konečně svého cíle? | Ženy.cz
 


Nejčastější chyby při hubnutí očima trenérky: Jak se jich zbavit a dosáhnout konečně svého cíle?

28. dubna 2020 • 06:00
Nejčastější chyby při hubnutí očima trenérky: Jak se jich zbavit a dosáhnout konečně svého cíle?
• Foto: Istockphoto.com

Sluníčko už pěkně hřeje a čas, kdy bude třeba odhalovat své tělo v tílkách či dokonce plavkách, se blíží mílovými kroky. Mnoho lidí tak obzvlášť po prolenošených dnech pociťuje silnou potřebu zhubnout a vrhá se při tom na nejrůznější diety.

„Na cestě za krásnou postavou je třeba postupovat metodicky a podle dobře sestaveného plánu,“ doporučuje trenérka Jen Widerstrom, která nastínila ty největší chyby, které lidé dělají, pokud jde o stanovení fitness cílů. Zároveň pak radí, jak si takový plán sestavit, aby bylo možné ho dodržet a aby fungoval.

Chyba č. 1: Zacházíte se svým tělem jako s nepřítelem

Jednoduše řečeno, když bojujete proti svému tělu, bude se bránit. Jakmile zahájíte proces hubnutí, tedy začnete cvičit a zdravě se stravovat, chcete po svém těle, aby dělalo spoustu nových věcí. Tvrdě cvičíte, málo jíte i spíte. A přestože pracujete velmi tvrdě, výsledky nejsou vidět.

Pokud byste se na své tělo podívali jako na nějakého zaměstnance, bude to člověk nespokojený, přepracovaný a nedostatečně zaplacený. Není divu, že nedělá to, co chcete. Ignorujete jeho potřeby a jen poroučíte. Výsledkem jsou únava, stres a žádný (nebo jen malý) úbytek na váze.

Chyba č. 2: Definování vlastních cílů podle sociálních médií

Sociální média, zejména Instagram, se stala obrovskou součástí světa fitness a zdraví, což může mít své velké výhody, protože se zde nabízí velká spousta receptů a tipů na cvičení. Ale je chybou myslet si, že když budete cvičit a jíst stejně jako osoba, která vás inspiruje, budete i stejně vypadat.

Odpovědi podle trenérky musíte hledat u sebe. Jen vy víte, jak se cítíte, co potřebujete a co vám prospívá a co ne.

Chyba č. 3: Výběr cílů, které pro vás právě teď nemají smysl

Většina lidí se vrhne na fitness s cílem okamžitě změnit roky zanedbávání svého těla. Jdou na to skutečně dramaticky, cvičí téměř každý den a dodržují striktně nastavená dietní pravidla. Ale takto extrémní životní styl nejde vydržet dlouhodobě. Ne v případě, že jste doposud trávili většinu volného času na gauči před televizí. Proto je dobře promyšlené nastavení cílů klíčové. Musíte pochopit, jak mají změny přicházet. Jen tak dosáhnete úspěchu. Mrkněte proto na našeho průvodce na cestě k úspěchu.

Krok 1: Ohlédněte se

Než budete moci efektivně plánovat, musíte si udělat přehled o svých zdravotních problémech, aktivitách, kterým jste se věnovali, úspěších i neúspěších. Zeptejte se sami sebe, co se povedlo a co naopak ne? Přemýšlejte o tom, a pokud potřebujete, napište si to.

„Je důležité, abyste se nesoudili, ale objektivně zhodnotili. Abyste si uvědomili, co vás od úspěchu odvedlo, co vám naopak prospívalo a jak musíte dál fungovat. Co se ve vašem životě dělo? Bylo něco, co byste mohli udělat jinak? Hledejte poctivé odpovědi,“ doporučuje trenérka.

Krok 2: Berte ohledy na své tělo

Vaše tělo je to nejdůležitější, co na světě máte, tak s ním začněte tak zacházet. Je v pořádku chtít tělo změnit k lepšímu, třeba zhubnout, posílit svaly, vypracovat se. Ale nesmí to být na úkor vašeho zdraví a limitů, které přirozeně máte.

Než se do změn pustíte, odpovězte si na pár otázek. Jaká je vaše přirozená váha, ve které se cítíte dobře? Funguje váš metabolismus dobře, nebo je zpomalený různými předchozími dietami? Jaké jsou vaše časové možnosti? Kolik času chcete věnovat cvičení? Kolik času musíte věnovat jiným věcem – dětem, partnerovi, práci…

Tyhle informace vám pomohou zhodnotit, jak si stojíte. Jaké jsou právě teď vaše reálné možnosti.

Krok 3: Najděte ty správné cíle

Udělejte si čas a napište si jeden nebo více cílů, které jsou skutečně pro vás. Například: Zlepším svůj běh na kilometr, protože běh mě baví a chci se v něm zlepšovat. Budu makat v posilovně dvakrát týdně, protože mě baví, jak se po tréninku cítím. Budu doma alespoň třikrát týdně vařit, protože je to zdravější i levnější. Zhubnu 8 kilo, protože tehdy jsem se cítil/a fakt dobře.

Někteří budou mít jeden cíl, možná zvládnete přidat jen jednu novou věc, ale to je v pořádku. Jděte podle svých limitů.

Krok 4: Připravte se

Když jste si vybrali svůj cíl a znáte podmínky, které máte, vyhraďte si čas a napište si, co musíte udělat den za dnem, abyste se k cíli dobrali. Může to být velmi jednoduché, ale i podrobnější.

Udělejte si rozvrh dne a naplánujte si ho. Snídani, oběd, večeři, čas na práci, cvičení i zábavu. Není to jen seznam úkolů, je to váš život, tak ať jsou na seznamu i zajímavé a zábavné věci.

Krok 5: Myslete pozitivně

Síla pozitivity je neskutečná věc. Když se snažíte dosáhnout svého cíle, ujistěte se, že se nepřestanete usmívat. Myslete na to, že život je krásný a že máte být za co vděční. Občas může být složité cíle dosáhnout, ale když obtíže přijmete jako součást života, půjde to lépe.

Autor: Lucie Kořistová
Jdi na homepage Zpět na začátek