Trend ošklivých bot. Opravdu návrháři chtějí, abychom tohle nosili?
Ne vždy se módní trendy vyvíjejí tak, jak bychom si přáli. Někdy si na ně zvykneme později, ale někdy to zkrátka nejde. Jako v případě následujících modelů bot, které nám předkládají návrháři ve svých aktuálních kolekcích.
Není to tak dávno, co se skotský návrhář Christopher Kane pokoušel vrátit do hry crocsy – s rádoby cool mramorováním a osázené barevnými kameny. Svou spolupráci s výrobcem gumových pantoflí zřejmě vyhodnotil jako úspěšnou, a tak crocsy zařadil i do své další, pre-fall kolekce, kdy přidal zebrový vzor, kytičky a bambulky.
Jasně, jde o módní nadsázku (a také test, co všechno se může stát trendem). Ačkoli jsou crocsy pohodlné a nejde jim upřít praktičnost, jako ošklivé boty jsme je vnímali i dříve a pár kýčovitých polodrahokamů nebo kytiček na ozdobu asi tento postoj těžko změní. I když se současně pyšní návrhářským logem.
Anebo že by přece jen měly šanci?
Žabky na podpatku
Kane totiž není jediným návrhářem, který zkouší, co mu u módních nadšenců projde. Na právě proběhlém fashion weeku v New Yorku byla k vidění kolekce Fenty x Puma, kterou kreativně zaštiťuje Rihanna. Barbadoská zpěvačka má pochopitelně unikátní a těžko napodobitelný styl (ono obstát v konkurenci Lady Gaga a Katy Perry není snadné). Přesto, opravdu se jí líbí sportovní žabky na podpatku, jaké zařadila do své kolekce?
Odpověď je nejspíš ano, otázkou ovšem zůstává, co na to zákazníci. Pokusy se sportovní obuví na podpatku už tu před pár lety byly a ještě, než se vůbec staly rozšířeným trendem, už si nesly stigma pokleslého nevkusu.
Nejošklivější tenisky
A do třetice je tu Balenciaga, které kreativně šéfuje gruzínský návrhář Demna Gvasalia. Ten je sice důstojným pokračovatelem odkazu předchůdce Alexandera Wanga (Balenciaga si drží status vlivného módního domu), ale současně navrhuje pro vlastní značku Vetements, jež dokázala prosadit žlutá trika s logem DHL mezi cool a must-have kousky.
Pro milovníky tenisek je Balenciaga rozhodně značkou, kterou se vyplatí sledovat nebo ještě lépe mít aspoň jeden klasický pár doma. Pánský model Triple-S z kolekce podzim/zima 2017 nicméně vyvolal na sociálních sítích vlnu údivu. A na první pohled je zřejmé proč. Výrazné barvy, monstrózní podešev, která je navíc schválně zažloutlá, aby se jejich nositel nemusel zdržovat s okopáváním trapně bílých tenisek. To vše za cenu osm set padesát dolarů.
Gvasalia se zřejmě volně inspiroval belgickým návrhářem Rafem Simonsem (dříve Dior, nyní Calvin Klein), který navrhl podobně rozporuplný model Response Trail a jemuž je připisován výrok:
Ošklivé je cool.
A mimochodem, podobně lapení jsou už i někteří zákazníci, kteří tenisky Balenciaga na Twitteru komentovali slovy: „Ty jsou tak ošklivé... že je okamžitě chci!“