„
Horor!“
„Myslel jsem, že jde o meme!“ Anebo také:
„Lidé chtějí realitu, jen dokud ji nedostanou.“
To je jen zlomek reakcí, které vzbudila nová kampaň módního domu Gucci, jež představuje 36 nových odstínů rtěnek. V čem je její problém? Především v tom, že se veze na vlně opravdovosti. A ta mnohdy vůbec není tak líbivá, jak bychom si přáli.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Příspěvek sdílený Gucci (@gucci),Kvě 4, 2019 v 7:26 PDT
Chybějící zuby, moc tmavé dásně, pupínky, pihy... zkrátka detaily, které možná naživo působí naprosto normálně, ale budí rozporuplné pocity. Nová kampaň Gucci je tak reálná, až při jejím zkoumání člověk pociťuje určité nepohodlí. „Fotky, které jsou cítit,“ jak napsal jeden z mnoha dalších fanoušků. A k tomu primitivní grafika jak z Power Pointu. Co tím chce Gucci říct?
Italský módní dům, jemuž už čtvrtým rokem kraluje excentrický designér Alessandro Michele, staví svou filozofii na moderních hodnotách. Nekompromisně prosazuje diverzitu, ale třeba i udržitelnost (už žádné pravé kožešiny). Je jedním z lídrů trhu, který určuje krok i ostatním značkám, a to i za cenu, že bude mnoha fanoušky nepochopen (což se ukázalo i v případě rtěnek z nové linie Gucci Beauty).
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Příspěvek sdílený Gucci (@gucci),Kvě 5, 2019 v 12:53 PDT
Co se nám může jevit jako šílený krok, ve skutečnosti jen včas reaguje na nově nastupující estetiku, kterou vyznává zatím nejmladší relevantní (z obchodního hlediska) generace Z. Ta už se přesytila strojené dokonalosti, která provázela nástup Instagramu, a místo ní tuto sociální síť tapetuje fotkami, které jsou přesným opakem: Bordel, který předtím zůstával za hranicemi „čtverce“, je nyní žádoucím projevem autentičnosti, pečlivou pózu střídá spontaneita a líbivě a trpělivě laděný feed punková nahodilost.
A příznačná je i osmdesátková a devadesátková trapnost. Komu se to nelíbí, pak možná proto, že tuhle éru na vlastní kůži zažil. A komu ano, ať si tento dekadentní večírek užije! Určitě z něj čiší více legrace než z tisíckrát opakovaných Instagramových aranží.