Stíháte cvičit jen jednou týdně. Má to smysl?

23. srpna 2017
Stíháte cvičit jen jednou týdně. Má to smysl?
Vyplatí se cvičit jednou týdně? • Foto: Profimedia.cz

Nestíháte cvičit víc než jednou, maximálně dvakrát týdně? V tom případě si asi kladete otázku, jestli to má vůbec smysl a efekt. Odpověď přináší jedna z nejslavnějších trenérek Kayla Itsines.

Pro většinu žen je hledání pravidelného „sportovního okénka“ náročný úkol. Znáte to – jeden týden to vyjde, ale ten následující už musí vaše ušlechtilé plány uhýbat před uzávěrkou v práci, nachlazením nebo sérií narozeninových oslav. I při nejlepší snaze se tak dostanete k nějakému pohybu maximálně jednou nebo dvakrát týdně, což bývá poměrně demotivující. Protože, jak říká devět z deseti trenérů, trénink má smysl, pokud ho provádíte minimálně třikrát týdně. Na druhou stranu, lepší něco než nic. Anebo ne?

Jak cvičit, když nemáte čas?

Nad touto otázkou se nedávno na svém blogu zamýšlela i světoznámá australská trenérka Kayla Itsines (určitě jste slyšela o jejím cvičebním programu Bikiny Body Guide, který se loni a předloni šířil sociálními sítěmi jako lavina společně s fotografiemi všech možných „před“ a „po“ postav). „Méně časté cvičení má samozřejmě své nevýhody. Za prvé může trvat déle, tedy pokud se pokusíte stihnout vše, co máte v plánu. Za druhé pro vás bude náročnější donutit se do náročnějších a intenzivnějších cviků,“ vysvětluje Kayla. 

Kayla Itsines má dokonalou postavuKayla Itsines má dokonalou postavuAutor: Instagram @kaylaitsines

Když ale opravdu nemáte času nazbyt, je to přece aspoň něco. Nebo ne? A jak z méně častého cvičení vykřesat co nejvíc? Podle Kayly Itsines může být cvičení jednou až dvakrát týdně ok a přínosné za určitých podmínek. „Zaměřte se na na cviky, které posilují svaly celého těla, místo toho, abyste posilovala konkrétní partie. Díky tomu se budete udržovat ve formě, navíc dosáhnete celkově pevnějšího vzhledu,“ radí trenérka. Současně doporučuje zaměřit se na intenzivní trénink, který vám parádně zrychlí tep. „To přispívá nejen zdraví vašeho srdce, ale také se při něm spalují kalorie,“ doplňuje Kayla Itsines.

Na závěr připomíná, že pokud stíháte cvičit jen jednou, maximálně dvakrát týdně, je třeba zůstat realistkou a neočekávat zázraky v krátkém čase. „Ale určitě to nevzdávejte! Jak říkávám, vždycky je lepší dělat něco než nic. Cvičte, jak stíháte. Podpořte svůj trénink vyváženou stravou a zařaďte jakoukoli další aktivitu, která vám přijde do cesty (každý den si třeba namísto použití výtahu vyjděte schody).“

Jeden z účinných komplexních cviků je tzv. prkno. Jak ho správně provádět? Podívejte se na video.
Prkno je pouze základ. Tento cvik můžete provádět v mnoha provedeních

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy