Špatně spíte? Změňte pár věcí přes den, abyste mohla nabírat síly v noci!

Taky se vám občas stane, že spíte deset hodin, a přesto se ráno probudíte úplně vyřízení? Nejste v tom rozhodně sami. Málokdo má totiž v dnešní hektické době čas vypěstovat si správné spánkové návyky. Aby nás spánek dostatečně osvěžil a naše tělo si odpočinulo a regenerovalo, musíme svému tělu dopřát víc, než ho jen večer uložit do postele. Kvalitní spánek ovlivňuje všechno, co děláme přes den. Jak se tedy lépe vyspat?

Když nám bylo dvacet, bylo úplně jedno, jestli jsme se celou noc učili, bavili, tančili nebo se nemohli nabažit svého protějšku. I když jsme nespali několik nocí za sebou, přes den to víceméně nebylo znát. A o víkendu to člověk dospal. Po třicítce to trochu přestalo fungovat a poté, co člověku přibyly do života děti, přišel pocit, že už se asi nikdy v životě pořádně nevyspíme.

Přibývající věk se samozřejmě na kvalitě spánku podepisuje, není to ale ta nejzásadnější věc. Náš neklidný nebo nedostačující spánek mají mnohem spíše na svědomí špatné návyky. Na spánek má vliv skoro všechno, co přes den děláme – od momentu, kdy se probudíme, až do momentu, kdy jdeme spát. Na co se zaměřit, aby nám stačilo sedm až osm hodin a my se cítili opravdu odpočatí?