Video placeholde

První rande s SUV: Kia Sportage

První jízda v novém autě je skoro jako první rande. Člověk se snaží nemít přehnaná očekávání, kterým se ale stejně neubrání. Navíc přichází nervozita, jak to zvládnu a jak si sedneme a co když bude mít naprosto nevyhovující vlastnosti? S Kiou Sportage v provedení High LINE edition to bylo stejné.

V SUV pravidelně nejezdím a ani jsem ho zatím netestovala. KIA má délku čtyři a půl metru. První, co mě v garážích při přebírání vozu napadlo, bylo, že ji sem zpátky pravděpodobně nikdy nezaparkuju. Na chvíli jsem se nechala uklidnit kolegovou větou, že „to jen klame tělem“, ovšem jen do chvíle, než jsem si sedla dovnitř. I tady jsem totiž okamžitě získala pocit obrovského prostoru. Spolujezdec byl nezvykle daleko, ale rozhodla jsem se to prozatím neřešit.

KIA Sportage
KIA Sportage | Zdroj: Ondřej Lilling

Raději jsem obhlédla design vnitřku vozu a musela konstatovat, že kombinace látky a kůže působí povedeně, vyladěně a luxusně. Dekor palubní desky a interiéru je v černém lesku, takže dětem i svačícím osobám šmatlání zakázáno.

Komfort v základní ceně

Ve verzi High LINE je mimo jiné v základní ceně elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Možná vám přijde jako trochu zbytečný luxus, ale když ono se na to strašně rychlé zvyká! Dvě páčky, hladký pohyb a perfektně vidíte. Pak už jen nastavit zrcátka, spárovat telefon, nastavit oblíbený playlist, volume doprava a mohla jsem vyrazit.

Startuje se tlačítkem a díky automatu jede Kia téměř sama. Na to, že je to takový obřík, mi nepřišla vůbec líná a hlavně ve sportovním režimu zrychluje nečekaně svižně. Bála jsem se, že bude nenasytná, ale naprosto zbytečně, dieselový motor o objemu 1,6 litru si moc nežádá. Na plnou nádrž jsem dojela do Drážďan a zpátky a ještě jezdila týden po Praze.

...
... | Zdroj: Ondřej Liling

A to parkování, ze kterého jsem měla na první dojem největší obavy, byla díky parkovací kameře nakonec hračka. Sportage High LINE ji navíc dostala zdarma, a to je paráda. Nejenom, že perfektně vidíte, co se děje za autem, ale na displej kreslí Kia i čáry, kam má auto podle natočení volantu namířeno. Já vím, že je fajn trénovat si mozek a zkoušet to bez počítače. Ale když potřebujete zaparkovat rychle a za vámi v ulici stojí nevrlí řidiči, kteří chtějí rychle projet dál, ty čáry prostě milujete! Už nechci parkovat jinak!

Ale co mě okouzlilo nejvíc? Nejsou to ani tak devatenáctipalcová kola, ani elektricky ovládaný kufr, i když tyto vychytávky jsou také příjemné a také v základní ceně High LINE edition. Ani panoramatická střecha. Největším zážitkem byl jednoznačně vyhřívaný volant! Zahřál se, než skončila první písnička z mého playlistu, což jsem v únoru dost ocenila. Milým bonusem je i otevírání auta bez klíče. Vždyť to znáte, v kabelce je vždy tolik věcí. Klíče sice vytáhnete vždycky, když hledáte telefon, ale na parkovišti a většinou s plnýma rukama je to přesně naopak. Takhle stačí mít klíček prostě někde u sebe, přijít k autu a vzít za kliku.

A co za to? I když je výbava luxusní, krásku Kiu Sportage v provedení High LINE edition koupíte i s metalízou a všemi vychytávkami za 699 480 Kč například ZDE >>>