Pět rad, jak začít pravidelně cvičit a dosáhnout tak vysněné formy

Po zdlouhavé zimě konečně přichází jaro! Období krajiny zalité sluncem, prvních květin a delších dnů. V jarních měsících se lidské aktivity přesouvají z vnitřních prostor do přírody a teplé počasí přímo volá po fyzické aktivitě. Je to čas přímo dělaný ke změně životosprávy. Všichni známe toho sportovce, který denně běhá několik kilometrů, večer jde do divadla, a ještě si po představení zajde s přáteli na pivo, přitom se druhý den probudí a svůj den znovu začne ranním cvičením. Jak jít v jeho stopách a žít život plný elánu a zdravého pohybu?

Přivstaňte si

Ne každý je ranní ptáče, ale toto pravidlo vám opravdu může pomoci. Stačí si nařídit budík jen o pár minut dříve, což vám umožní do vašeho ranního rituálu zařadit i cvičení. Když budete cvičit hned po spánku, je pravděpodobnější, že u fyzické aktivity zůstanete. V odpoledních hodinách je pravděpodobnost nižní už kvůli dalším možným aktivitám nebo únavě. Ranní rozcvička vám taktéž dodá energii do náročného dne a s ní i dobrou náladu.

Stáhněte si aplikace na cvičení

Do mobilního zařízení si můžete nastahovat mnoho aplikací, které vás budou motivovat a ukazovat vám vaše pokroky. Tyto aplikace vám většinou řeknou, kolik kcal jste spálili, hlídají vaši váhu a zaznamenávají celkově váš postup k vašemu zdravějšímu já.

Nebuďte v tom sami

Je čistě na vás, zda budete chodit běhat s vašim psem, cvičit jógu s kamarádkou nebo chodit na skupinové lekce, parťák vždy pomůže. Když vám bude scházet motivace, tak váš sportovní kamarád pomůže a budete se tak motivovat navzájem.

Vybavte se

Udělejte si radost. I při cvičení můžete vypadat jako naprostá bohyně. Asi nejvhodnější pomůckou na jakýkoliv sport jsou legíny. Fitness legíny jsou totiž dostatečně elastické a nepřekáží vám tak v žádném v pohybu, zároveň dokáží zakrýt celou nohu, jsou tak vhodným parťákem i pro chladnější počasí. Naopak v letních měsících je dobré využít ¾ legíny. Trh nabízí široké spektrum produktů, můžete tak zvolit ty nejlepší možnosti pro vás, například barvené legíny nebo vzorované. Nejpodstatnějším kusem oblečení je ale podprsenka, která dovede dostatečně držet prsa a zajistit vám plný komfort při pohybu. Nezapomínejte ani na boty, do těch je dobré zainvestovat. Nesprávně zvolená obuv může zapříčinit nevalné zdravotní následky. Volte kvalitní značky a nejlépe ty, které jsou přímo určené pro vámi zvolený sport. Správné oblečení neslouží jen k pohodlnosti při cvičení a estetickému efektu, podstatný je i jeho vliv na psychiku. Lidský mozek je velice chytrý a vytváří si asociace. Když se obléknete do vašeho fitness outfitu, tělo se automaticky připraví na trénink.

Poslouchejte muziku

Hudební platformy jako Spotify či YouTube mají již předvytvořené playlisty přímo určené na cvičení. Jedná se o energické písničky, které dokáží namotivovat tělo k lepšímu výkonu a udržují člověku energii, i když už je tělo vyčerpané. Lepší alternativou je ale vytvořit si playlist vlastní, který bude taktéž obsahovat dynamickou hudbu, ale dle vašeho vlastního vkusu. Ať zvolíte playlist již vytvořený, nebo váš vlastní, každopádně vás udrží v pohybu.