Jak si o dovolené vychutnat místní kuchyň bez kil navíc?

31. července 2017
  • Jak si o dovolené vychutnat místní kuchyň bez kil navíc?

    Říká se, že novou zemi nepoznáte, když nevyzkoušíte místní kuchyni. Nebraňte se zvědavosti. Máme pro vás pár zdravých možností, jak si pochutnat a přitom nepřijet zpět s kily navíc.

    Řecko

    Největší delikatesy na vás čekají v řeckých tavernách. Důležitými součástmi jídel jsou čerstvá zelenina, olivový olej, bylinky, sýry a dary moře.

    Na co pozor: Tradiční řecká zapékaná musaka je vynikající pokrm. Je ale třeba si uvědomit, že má více než 550 kalorií a 40 gramů tuku. Přeskočte také každodenní ochutnávání baklavy. Jeden malý kousek dezertu s ořechy a medem či sirupem má více než 300 kalorií a 20 g tuku a navíc je plný cukru.

    ...
    Co ochutnat: Podívejte se, zda restaurace nabízejí dolmades – vinné listy plněné rýží a kořením, vařené v lehkém vývaru – což je výživné jídlo a obsahuje málo kalorií. Dobrou volbou je také řecký salát, který je kombinací sýra feta, rajčat, okurky a cibule. Pochutnáte si i na souvlaki (grilované špízy masa), doplněných velkou porcí zeleninového salátu. Jako dezert zvolte čerstvé ovoce.
  • Francie

    Inspirujte se Francouzkami, které pro jejich štíhlou postavu obdivuje celý svět. Kromě dobrého jídla a kvalitních ingrediencí vsaďte během konzumace také na pohodu.

    Na co pozor: Klasická francouzská snídaně se neobejde bez máslového croissantu. Když si na nadýchaném pečivu, které může obsahovat až 400 kalorií a 20 gramů tuku, pochutnáte jen ráno, nic se neděje. Těžší už bude odolat během dne skvělým dezertům, jako je creme brulée, kdy i malá porce obsahuje nejméně 250 kalorií.

    ...
    Co ochutnat: K obědu si objednejte salát Nicoise z tuňáka, brambor a vajec. Má skvěle vyvážený podíl bílkovin a sacharidů a obvykle méně než 400 kalorií. Dobrým tipem je i libový steak, zvlášť když místo hranolků zvolíte salát. Vyplatí se také projít si místní trhy a uvařit si z čerstvých surovin.
  • Španělsko

    Barevné kuchyni, jako je ta španělská, se kterou se setkáte i během dovolené na Kanárských ostrovech, se jen těžko odolává.

    Na co pozor: Součástí téměř každého menu je tapas neboli malé občerstvení či degustační jednohubky. Abyste předešli nadměrnému zatížení kaloriemi, dejte si během něj pozor na pokrmy, které obsahují chorizo (pikantní španělskou klobásu, která je plná tuku). Mnohem zdravější je tapas rybí či olivové.

    ...
    Co ochutnat: Na dovolené u moře není lepší volba než čerstvé mořské plody. Ať už si vyberete chobotnici nebo ryby, pochutnejte si na nich se zeleninovým salátem či novými bramborami. Výživnou a přitom lehkou možností je i gazpacho – zeleninová polévka, která se obvykle podává zastudena.
  • Itálie

    Italská jídla jsou právem považována za jedna z nejlepších. Není divu, když je mají na svědomí labužníci, kteří umějí při vaření hotová kouzla.

    Na co pozor: Každému se ve spojení s Itálií vybaví pizza. Jestli jste se rozhodli dát si mnohem víc než jeden kousek, předem si slibte, že počítání kalorií protentokrát odložíte. Totéž udělejte před objednáním těstovin se smetanovou omáčkou, které mají vysoký obsah sacharidů a tuků.

    ...
    Co ochutnat: Byl by hřích odjet ze země bez ochutnání alespoň jedné porce těstovin. Neprohloupíte, když číšníka poprosíte o penne alla primavera (s jarní zeleninou a čerstvými bylinkami). Zdravou volbou je také typický italský salát insalata nebo další studené zeleninové saláty.

    Článek vyšel v časopise Dieta. Zajímají vás další dietní tipy – například jak na poslední chvíli shodit do plavek nebo mýty o letním sportování? Nové číslo časopisu Dieta je v prodeji právě teď!

    ...

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy