Trendy z New Yorku: Budeme letos na podzim nosit totéž co loni?
Dneska končí v New Yorku první ze čtyř hlavních fashion weeků pro podzim a zimu 2018–2019. Jaké přinesl trendy?
Při pohledu na přehlídky newyorského fashion weeku nás nejednou napadlo, že návrháři zkrátka vzali trendy pro jaro a léto 2018 a jen jim dodali zimní kabátek. Což je vlastně skvělé. Už dlouho na tomto principu fungují i nejvlivnější značky jako Gucci nebo Balenciaga, které se nesnaží pokaždé přijít s něčím novým, ale naopak se snaží držet mezisezónní kontinuitu, a tím i posilují identitu značky. Jinými slovy, svetr Gucci na první pohled poznáte a je přitom jedno, jestli je z roku 2015 nebo 2018. A podobně to začínají vidět i ostatní.
Staré dobré trendy
Pro nás, koncové zákazníky, to znamená, že trendy, jimž jsme podlehli loni nebo tuto zimu, se v naší skříni ještě nějakou dobu ohřejí. Výrazné barvy jako oranžová, žlutá, fialová nebo červená jen dostanou tlumenější nádech a nově je doplní odstíny růžové– zářivě fuchsiová, candy pink i starorůžová s nádechem až do hněda. Chybět nebudou ani rezavě hnědá, camel, khaki nebo švestková, které tvoří dokonalý základ podzimního šatníku.
A podobně se můžeme připravit i na návrat oblíbených materiálů. Pokud jste podlehla letošní sametové mánii, těšte se, že tyto kousky zase vytáhnete. A platí to i pro satén nebo semiš. Ani letošní zima se neobejde bez zvířecích potisků, svislých pruhů, šedých preppy kostek a květinových vzorů. Ty budou vypadat obzvlášť sofistikovaně – výšivky jako z herbáře představil Oscar de la Renta, potisky u americké návrhářky Tory Burch pro změnu evokují překrásně ilustrovanou knihu o květinách Botanicum.