3 kosmetické vychytávky, za které vděčíme Coco Chanel

8. července 2017
  • 3 kosmetické vychytávky, za které vděčíme Coco Chanel

    Coco Chanel byla ohromnou vizionářkou nejen v oblasti módy, ale i krásy. Podívejte se, jakým třem produktům vdechla život. A my je dodnes milujeme. 

    Coco Chanel je ikonou, kterou si musíme připomínat. To ona zpopularizovala malé černé šaty, na které je dodnes největší spoleh, když nás čeká večírek. Ona vymyslela boty s černou špičkou, protože je to část, která se nejvíc špiní, a po její ikonické kabelce s názvem 2.55 (podle toho, že přišla na trh v únoru 1955) stále touží miliony žen po celém světě.

    Vlastnit kabelku 2.55 je snem milionů žen po celém světěVlastnit kabelku 2.55 je snem milionů žen po celém světěAutor: Pinterest.com

    Nejslavnější francouzská návrhářka se ale zapsala i do historie krásy. Podívejte se, které tři inovativní produkty chcete mít i dnes na poličkách v koupelně.  

    Když jste smutná, prožíváte zklamání v lásce, dopřejte si péči, přidejte make-up, rtěnku a vyrazte do boje!

  • Unikátní ženská vůně

    „Žena, která nenosí parfém, nemá budoucnost,“ prohlásila prý nekompromisní Coco. Svou první vůni Chanel No.5 vytvořila ve spolupráci s Ernestem Beauxem, jenž vyráběl parfémy pro ruské aristokratky. Namísto květinových esenciálních olejů, které se do té doby používaly, chtěla Coco použít moderní syntetické složky, jež by lépe podtrhly ženskost. „Chci vůni, která je komplexní,“ znělo její zadání. 

    Po deseti měsících jí Ernest Beaux přinesl deset flakonků. Z nich si vybrala pět (pětka prý bylo její šťastné číslo). Kolem roku 1929 už před obchodem Chanel v Rue Cambon stály fronty lidí, kteří si chtěli na slavný flakon alespoň sáhnout. Ten se mimochodem zapsal i do historie designu. 

    Vintage reklama  na Chanel No.5Vintage reklama na Chanel No.5Autor: Pinterest.com
    720p 360p
    V nové kampani na Chanel No.5 září Lily-Rose Depp. Zařadila se tak k hvězdám jako Nicole Kidman, Audrey Tautou nebo Catherine Deneuve, které byly rovněž tváří tohoto parfému

  • Perfektní rtěnka pro každý den

    Nespokojenost s tehdejší nabídkou na trhu využila Coco Chanel také k vytvoření vlastní kolekce rtěnek. Na rozdíl od podobných produktů byly její rtěnky s krémovou texturou a ultravysokým množstvím pigmentu příjemné a nositelné. Mademoiselle Chanel dokonce vytvořila vlastní karmínový odstín přímo pro sebe. Punc luxusu dodával i minimalistický slonovinový obal s měděnými detaily. 

    Až v roce 1954 se Coco rozhodla změnit design svých rtěnek a navrhla hranatá černá pouzdra, která měla ladit s designem flakonu Chanel No.5. Rtěnky s novou dlouhodržící texturou Rouge Allure Intense Long-Wear Lip Colour se staly hitem a dodnes patří k deseti nejlepším a nejžádanějším rtěnkám na světě (vede odstín 99 Pirate). 

    Vintage reklama  na rtěnky ChanelVintage reklama na rtěnky ChanelAutor: Pinterest.com
    Současný nejžádanější odstín 99 PirateSoučasný nejžádanější odstín 99 PirateAutor: Pinterest.com

  • Multifunkční pečující olej

    V roce 1927 Coco představila vlastní pečující řadu, která zahrnovala krémy, tělová mléka, mýdla... Nejzajímavějším byl ovšem jasmínový olej na tělo a tvář. Už tehdy obsahoval zjemňující a hydratační složky, měl hedvábnou a lehkou texturu a svěží květinovou vůní, která evokuje louky ve francouzském Grasse, kde Chanel pěstuje květiny pro své produkty. V době svého uvedení na trh byl tento nemastný olej průlomem. 

    Letos se Huile de Jasmin dočkal nového uvedení na trh a modernějšího složení. To stojí hlavně na přírodních složkách, jako jsou kamélie, jojoba a olejové výtažky ze semen rostliny Limanthes alba, které zjemňují a vyživují pokožku.

    Původní podoba Huile de JasminPůvodní podoba Huile de JasminAutor: Pinterest.com
    Huile de Jasmin v roce 2017Huile de Jasmin v roce 2017Autor: Pinterest.com

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy