Takhle nesnídejte, jinak se kil navíc nikdy nezbavíte!

13. listopadu 2018
  • Takhle nesnídejte, jinak se kil navíc nikdy nezbavíte!

    Máte pocit, že váš jídelníček je přes den úplně ukázkový, a přesto nehubnete? Možná je čas podívat se pořádně na vaši snídani. Protože podle toho, jak svůj den nastartujete, tak bude váš metabolismus pracovat. Každému vyhovuje snídat něco jiného, ale jsou věci, které byste při snídani měli vynechat všichni. Jaké to jsou?

    Snídáte pozdě

    Člověk by se měl najíst do hodiny po probuzení. Možná máte pocit, že to v ranním shonu nestíháte a v práci u počítače si to více užijete, ale... Pokud se nenajíte do  hodiny, je to v podstatě, jako byste nesnídali vůbec a váš metabolismus se prostě nenakopne. A jídlo u počítače, ať je to práce nebo jen třeba brouzdání po sociálních sítích, byste si měla zakázat úplně. Zkuste vymyslet jednoduchou snídani  nasypat neslazené cereálie do misky, otevřít jogurt a omýt ovoce zas tak časově náročné není.

  • Malé porce

    Ovoce je sice fajn, ale jako plnohodnotná snídaně vám určitě nepostačí. "Snídaně by měla představovat 20 až 25 procent celkového denního příjmu," vysvětluje doktorka Václava Kunová, odborná garantka iniciativy Vím, co jím a piju. A vzhledem k tomu, že jeden středně velký banán má zhruba 350 kJ, rozhodně s tím díru do světa snídaní neuděláte. Ideálně by měla mít snídaně 1820 až 2100 kJ. Akorát to tedy bude vést k tomu, že toho pak během dne sníte mnohem více, protože nebudete mít z rána dostatečně nastartovaný metabolismus.
  • Džus

    ..
    Schválně, co k snídani pijete? Hrnek čaje nebo kávy mlékem?To je v pořádku, ale bylo by fajn doplnit tekutiny ještě sklenicí vody. Dáváte si ke snídani džus nebo třeba ovocné smoothie? Tyto nápoje sice doplní potřebné tekutiny a vitamíny, z hlediska redukce váhy to není úplně nejšťastnější řešení. I džus "bez přidaných cukrů" je energeticky dost náročný a navíc může rozhodit hladinu krevního cukru. Jedna sklenice pomerančového džusu může mít kolem 500 kJ, takže jako bílý rohlík.

  • Vynecháváte bílkoviny

    ...
    Správná snídaně, aby splnila svůj účel, by měla být tvořena složenými sacharidy, bílkovinami, v malém poměru i tuky, vlákninou a tekutinami. Ráno byste měli vypít něco kolem tří deci až půllitru. Největší problém ale máme s tím zařadit do ranního jídla dostatek bílkovin. Lidé se totiž často mylně domnívají, že když si dají ovesné vločky s ovocem, tak to tím pokryjí. Ale kdepak. Ideální snídaní tak je třeba vajíčková omeleta se špenátem, paprikou a cibulí. A hotovou ji máte za pět minut.

  • Jíte sladké pečivo

    ..
    Nejhorší, co můžete udělat, je dát si ke snídani nějaké sladké pečivo. Ano, občasné hříchy jsou povoleny, ale pokud budete několikrát do týdne snídat croissanty, loupáky nebo babiččiny bábovky, kila dolů nikdy nepůjdou, i když je doplníte jogurtem a ovocem! Tyto druhy pečiva, stejně jako ostatní, které jsou z bílé mouky, mají vysoký glykemický index, takže vás sice okamžitě zasytí, ale pouze na krátkou dobu. Poté, co vám klesne cukr v krvi, budete mít opět potřebu něčeho se najíst, a tak ve výsledku energetický příjem bude mnohem vyšší.
  • Vybíráte si špatné cereálie

    ...
    Častou chybou bohužel bývá i nevědomost. Jestli snídáte cereálie v domnění, že jsou plné vlákniny, která vás zasytí na celé dopoledne, pak vám uniká jedna podstatná informace, a to ta, že jsou také plné cukrů a tuků. Pražené müsli, to "slepené", ve kterém často bývají i kousky čokolády a oříšků, je totiž smažené na oleji, čímž vzroste energetická hodnota. A pokud byste měli dodržovat doporučené denní dávkování, rozhodně by vás to nezasytilo. Pokud máte rádi müsli, sáhněte v obchodě po sypaném, případně si kupte ovesné vločky a kombinaci si namixujte sami, dle přání.

     

     

Klíčová slova:  jak zhubnoutdietasnídaně
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p