Pět tipů, jak najít motivaci k pohybu a lepšímu jídelníčku. Teď je ideální čas! | Ženy.cz
 


Pět tipů, jak najít motivaci k pohybu a lepšímu jídelníčku. Teď je ideální čas!

1. července 2020 • 06:00
Pět tipů, jak najít motivaci k pohybu a lepšímu jídelníčku. Teď je ideální čas!
• Foto: iStock.com

Možná jste se na začátku roku rozhodli, že by to chtělo více se hýbat, ale v zimě se vám moc nechtělo. Není divu, leden opravdu není podle odborníků nejlepší na nějaké dramatické změny. Letní období je ale mnohem příznivější. Chcete se více hýbat? Poradíme vám, jak najít správnou motivaci!

Sami dobře víte, že po cvičení se cítíte lépe a jste i více motivováni jíst zdravě. Léto je ideální dobou na nenápadné změny, které se do vašeho denního režimu dostanou přirozeně a tím pádem mají i větší šanci v něm zakotvit natrvalo. Jak najít motivaci k pohybu a lepšímu životnímu stylu?

Nezasekněte se v černé díře

Možná to znáte až moc dobře – přijdete unavení z práce, zapadnete do měkkého gauče nebo rovnou do postele a užíváte si odpočinek plnými doušky. Jenže jakmile jste jednou polapeni, už těžko se zvedáte a vyrazit běhat nebo cvičit je to poslední, co se vám chce.

Zkuste si to hned od rána naplánovat jinak. Co si takhle zajít zaběhat hned po ránu, kdy ještě není takové vedro? Nebo rovnou cestou z práce. Pokud si přeci jen chcete doma odpočinout nebo se najíst, zkuste vynechat polohy vleže. Uvidíte, že se k pohybu přimějete mnohem snáz.

Najděte si parťáka

Tohle je osvědčený trik: Domluvte se s někým, kam a kdy přesně za pohybem vyrazíte. Ideálně pravidelně. Studie dokazují, že lidé, kteří chodí cvičit s parťákem, chodí častěji a déle. Můžete si jich najít klidně i víc, ať vás třeba dovolená nebo nemoc některého z parťáků neodradí od pokračování.

Nespoléhejte jen na fitko

Další jednoduchý způsob, jak se začít více hýbat, je nenechávat to jen na jedné „denní dávce“. Zkuste si cvičení více rozfázovat – jděte třeba ráno do práce kus cesty pěšky. Na to je léto jako stvořené. Choďte po schodech. Neříkejte si, že se hýbat nemusíte, když jdete večer běhat – naopak.

Obzvlášť to platí pro ty, kdo mají sedavé zaměstnaní. Každá chvíle, kdy se hýbete, se počítá. Někomu vyhovuje dát si na chytré hodinky upomínky, někdo se naučí chodit v práci na pravidelné pohybové přestávky. Je to jen na vás, ale zkuste to.

 

 

Jezte chytře

V létě je dostupná čerstvá zelenina, využijte toho a jezte ji co nejvíce. Takový salát osvěží a člověku přijde přirozenější obědvat ho v horkých letních dnech spíše než v zimě. Zkuste i grilovanou zeleninu, zeleninové pomazánky. A pokud paříte k těm, kteří zeleninu moc nemusí, nevzdávejte to. Určitě se vám podaří najít nějakou, která vám chutná. Teď je na to ideální čas.

Pijte

Jste zvyklí mít u sebe lahvičku s vodou po celý den? Pokud ne, začněte s tím. Dodržovat pitný režim je důležité nejen z hlediska zdraví. Často se totiž pocit žízně maskuje za hlad, takže lidé jedí dříve a více, než je potřeba. Pijte a uvidíte, že toho méně sníte. Dostatek tekutin se také projeví na vaší pleti – studie ukazují, že hydratace vaší pleti „zevnitř“ je mnohem účinější než kosmetika. V neposlední řadě budete také méně unaveni.

Více o zdravém životním stylu najdete v novém čísle časopisu Dieta.

Autor: red

Koupíte ho na novinových stáncích nebo si ho můžete objednat na ikiosek.cz - v největší on-line trafice s dopravou zdarma!  

Autor: Pavla Skurovcová
Klíčová slova:  dietaMotivacezelenina
Jdi na homepage Zpět na začátek