Jak se cítit lépe?

Jak se cítit lépe? Zdroj: iStock.com

Emoční pohotovost: 11 tipů, jak se cítit lépe už za patnáct minut

Jak se cítit lépe ve svém těle? Existuje mnoho cest, které přinášejí výsledky až po týdnech či měsících. My ale pro vás máme tipy, díky nimž se vaše tělo bude cítit lépe teď hned!

1. Nadechněte se 

Dýchání doslova „z plných plic“ je snadný způsob, jak dobít energii. Posaďte se rovně se zavřenýma očima, pomalu vdechujte a počítejte do šesti. Potom zadržte dech, než napočítáte do tří, a přitom napněte všechny svaly v těle. Potom opět počítejte do šesti, vydechujte a přitom svaly uvolněte. Opakujte několikrát.

TIP NA VIDEO: Co pomáhá proti úzkosti?

Video placeholde

2. Postavte se 

I když máte sedavé zaměstnání, vašemu dobrému pocitu i produktivitě pomůže, když každou hodinu vstanete a uděláte pár rychlých kroků. Cévy mají přirozenou tendenci se při nečinnosti stahovat a tím způsobují, že se cítíte unavení, i když nejste nevyspalí. Uvidíte, že se dostanete do skvělé nálady ani nebudete vědět jak.

3. Dejte si citron

Možná, že ráno popíjíte vodu s citronem, citrony vám ale můžou dodat dobrý pocit i během dne. Vůně citronu je považována za velmi stimulující a pozitivně ovlivňující náladu. Můžete také použít citronový esenciální olej do aromalampy.

4. Zpívejte si 

Zpěv – zejména, když je opravdu procítěný a hlasitý – je zážitkem pro celé tělo. Zhluboka při něm dýcháte, přirozeně se uvedete do harmonie a nabíjíte se energií.

5. Smějte se 

Najděte si něco, čemu se můžete zasmát. I když vám do smíchu není. Studie prokazují, že přirozený úsměv a smích podporují vyplavování „hormonů štěstí“ a zlepší vám náladu i na několik hodin.

6. Řekněte kompliment 

Ano, říct kompliment někomu jinému je skutečně další cestou, jak se sám cítit lépe. Schválně to vyzkoušejte, nejméně jednou každý den! Díky tomu, že někoho pochválíte a uděláte mu radost, bude vyzařovat radost i z vás samotných. Je to podobný pocit, jako když někomu dáte nečekaný dárek. 

7. Jděte ven 

Je prokázáno, že desetiminutová procházka rychlou chůzí vám dodá energii navíc na další dvě hodiny! Můžete to vyzkoušet i v pracovní době. Pozitivně vás ovlivní nejen samotný pohyb, ale i to, že se vystavíte slunečnímu světlu, které ve většině kancelářských budov chybí.

8. Vyberte si šaty …

…ve správné velikosti. Zní to triviálně, ale vzpomeňte si na to, až ve slevách objevíte další šaty, „do kterých zhubnete“. Nikdy se v nich nebudete cítit doopravdy dobře, vždycky v nich budete mírně nejistá. Dvojnásob to samozřejmě platí o botách. 

9. Napijte se 

Dehydratace je jedna z nejčastějších příčin únavy. Když nemáme v těle dostatek tekutin, srdce musí o to usilovněji pracovat, aby krev dokázala zásobovat buňky kyslíkem a živinami. Všichni to víme, ale stejně to během dlouhého pracovního dne často ignorujeme. 

10. Obejměte se 

A myslíme tím opravdu upřímné, vřelé objetí, kdy se k tomu druhému skutečně přitisknete. Dodá vám to dávku hormonu štěstí oxytocinu a bude vám radostněji. Nemáte-li nikoho na objímání po ruce (protože odtažité a chladné objetí se nepočítá), můžete obejmout i svého psa.

11. Poskakujte si 

Skákejte přes kaluže, hopsejte jen tak, udělejte si doma sami pro sebe pár tanečních kroků. Přestanete mít pocit, že vás únava přikovává k zemi, a budete se cítit lehčeji.

Článek vyšel v časopise Moje psychologie 6/2017.