Dá se dárek koupený přes internet vrátit stejně jako koupený v kamenné prodejně?

29. listopadu 2017
Dá se dárek koupený přes internet vrátit stejně jako koupený v kamenné prodejně?
• Foto: iStock.com

Nákup přes internet se stává čím dál tím oblíbenějším způsobem, jak vyřešit vánoční dárky. Hledám různé způsoby, jak se vyhnout předvánočnímu stresu. Například nakoupit dárky přes internet. Je možné zboží takto zakoupené reklamovat stejně jako v kamenné prodejně?“ zeptala se čtenářka Mojí psychologie Kamila (42 let).

„Reklamace zboží zakoupeného přes internet probíhá stejně jako u zboží zakoupeného v kamenné prodejně,“ říká Barbora Pospíšilová, ředitelka úseku likvidace škod z D. A. S. právní ochrana. „Doba, po kterou zboží můžete reklamovat, trvá standardně 24 měsíců s tím, že pokud v prvních 6 měsících od koupě uplatníte jako kupující právo odstoupit z vadného plnění u prodávajícího, platí ze zákona vyvratitelná domněnka, že věc byla vadná již v době převzetí věci a je na prodávajícím, aby prokázal opak.

Po zbývající část doby leží důkazní břemeno co do prokázání vady věci na vaší straně. Jestliže v rámci reklamačního řízení vadu nelze odstranit, můžete požadovat dodání nové věci. Požadavek nesmí být nepřiměřený vzhledem k povaze vady. Jestliže se vada týká pouze součásti věci, máte nárok jen na výměnu součásti. Když uvedené není možné, např. výrobek se již nevyrábí, můžete požadovat odstoupení od smlouvy.

Teprve když se stejná odstranitelná vada vyskytne opakovaně, tj. minimálně třikrát, nebo se na věci vyskytne více vad současně, můžete si zvolit mezi dodáním nové věci, výměnou vadné součásti nebo odstoupením od smlouvy.“

Poradnu najdete každý měsíc v časopise Moje psychologie.
Moje psychologie 12/2017

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy

Horoskopy