Cestování a zdravý jídelníček jdou dohromady! Tady je 5 tipů, jak na to!

4 min čtení

4 min čtení

Blíží se nám teplé jarní měsíce a s nimi i příslib cestování. Jak ale vyzrát na kvalitní jídelníček i za hranicemi našich každodenních návyků a rituálů? Na to jsme se zaměřili společně s odbornicí na kvalitu potravin Karolínou Fourovou.

Jste-li odkázáni na vlastní zásoby, zabalte si vyvážené jídlo, které se nezkazí

Najíst se na benzinové pumpě, na letišti, ve fast foodu nebo v kiosku v kempu je ve výjimečných situacích úplně v pořádku a i tam se dá s trochou štěstí podkládat celkem solidní nutričně vyváženou svačinu. Pokud jste ale na dovolené odkázáni na vlastní zásoby dva týdny nebo do zahraničí přiletíte v pozdních hodinách či v neděli, kdy bývají obchody na spoustě míst zavřené, přibalte si do batohu jídlo, které vám dodá energii, zasytí vás a nezkazí se, i když bude mimo lednici. Konzumace nevhodně skladované svačiny, v níž se v teple pomnožily nežádoucí mikroorganismy, by vám mohla dovolenou nepěkně pokazit.

Praktickým pomocníkem na cestování může být novinka od Bonduelle – hotové a dochucené jídlo Good Lunch.

Ideálními skladnými pokrmy, které můžete mít v batohu na první dny dovolené pro všechny případy, jsou neslazené instantní obilné kaše s obsahem proteinu, které stačí zalít horkou vodou, lyofilizované ovoce, které nic neváží a můžete ho do kaše přidat místo čerstvého, než se vydáte prozkoumávat obchody v okolí, konzervovaný tuňákový salát, který doplníte celozrnným pečivem, instantní kuskus se zeleninou, který stačí zalít horkou vodou a doplnit některým ze zdrojů bílkovin anebo novinka od značky Bonduelle s názvem Good Lunch. Jedná se o směs méně známých obilovin a luštěnin, kterou vždy doplňuje nějaký druh zeleniny, bylinky, olivový olej a špetka soli. Vše je zabalené ve skladném plastovém sáčku, v němž můžete pokrm zabalit bez obav do kufru nebo do batohu na pěší výlet. Přidáte-li uzené tofu nebo konzervovaného tuňáka ve vlastní šťávě, vykouzlíte v pár minutách a bez vaření velmi sytý a nutričně vyvážený oběd nebo večeři. A pokud budete mít cestu kolem supermarketu, můžete základ dokoupit o chlazený zdroj bílkovin, jako je skyr, cottage nebo mozzarella light.

Článek pokračuje na další straně. >>>

Nezapomínejte na dovolené na vyváženost. Jezte komplexní sacharidy, myslete na vlákninu i dostatek bílkovin

Dopřejte si a nedělejte z jídla stres. Na straně druhé se nepřejídejte

Myslete na rozumné množství tuků, nevolte neustále smažená jídla a jako přílohu hranolky

Využijte to nejlepší, co destinace nabízí. Zeleninu, ovoce, čerstvé ryby a mořské plody