Vyrobeno z lásky: 3 páry, které stojí za vaší oblíbenou kosmetikou

1. května 2017
  • Milujeme značky s příběhem. A nejlepší příběhy jsou ty, na jejichž začátku je velká láska. Mezi kosmetickými značkami takových najdete několik.

     

    Omorovicza - Osud v termálních pramenech

    Tenhle příběh se začal psát už před dvěma sty lety. Tehdy maďarská rodina Omoroviczů nechala v Budapešti, hlavním městě termálních pramenů, postavit léčebné Racz Spa. Během dalších let se členové rodiny rozprchli různě po světě, až se na začátku tohoto století jejich potomek Stephen de Heinrich Omorovicza rozhodl vrátit do Budapešti a jít ve stopách svých předků. A právě tehdy potkal mladou americkou diplomatku Margaret.

    Když spolu pak odpočívali v místních termálních lázních a obdivovali účinky pramenů bohatých na minerály na jejich pleť, došlo jim, že to je právě to, čemu by se měli v budoucnu věnovat. Samozřejmě společně.

    Inspirováni dlouhou historií maďarských termálních pramenů pak v roce 2005 začali experimentovat s různými metodami, jak z termálů získat jejich účinné látky a využít je v kosmetice, a značka Omorovicza byla na světě.

    Od samého počátku nabízí péči proti stárnutí a využívá jedinečnou patentovanou technologii Hydro Mineral Transference, kterou vyvinula prestižní maďarská laboratoř ověnčená Nobelovou cenou za objev vitamínu C. Znamenalo to opravdový přelom v oboru, protože do té doby znamenala vstřebatelnost minerálů do pleti kvůli jejich omezené biodostupnosti zásadní problém, a právě tahle metoda našla způsob, jak přeměnit minerály, uchovat jejich účinné látky a ještě je dopravit do hlubších vrstev pokožky.

    Všechny produkty značky Omorovicza vytvořili Stephen a Margaret tak, aby pomáhaly napravovat škody a podpořit tvorbu kolagenu v pleti, čímž se zlepší její pevnost a pružnost. Mezi jejich nejoblíbenější přípravky patří Copper Peel, který pracuje ve dvou fázích, díky kterým vyhlazuje a také redukuje póry.

    Kultovním produktem je také Thermal Cleansing Balm bohatý na vápník a hořčík, který značka získává z léčivého bahna maďarského termálního jezera Hévíz. V Česku přípravky značky Omorovicza seženete v Ingredients, ošetření touto kosmetikou můžete vyzkoušet v Ava Spa v pražském hotelu Four Seasons.

  • Korres - Love story z Řecka
    Lena a George KorresoviLena a George KorresoviAutor: archiv značek

    Už když bylo Georgi Korresovi osm, zajímala ho kosmetika. Někdy v roce 1973 si hrál s ingrediencemi a produkty v lékárně, kde pracovala jeho matka. Přesně v tomto roce rodině oznámil, že až bude velký, bude vyrábět vlastní krémy. O patnáct let později, ještě během studia farmakologie, začal pracovat v nejstarší aténské homeopatické lékárně.

    Právě tady se seznámil s kombinováním přírodních lékárenských ingrediencí a začal vytvářet své první kosmetické přípravky. V roce 1992 pak založil svoji laboratoř a začal vyrábět kosmetiku. Respektive začal s testováním vlastních přípravků na svých přátelích. Tou dobou se seznámil se svojí pozdější manželkou Lenou.

    Nečekejte ale žádnou filmovou romantiku – poznali se totiž díky práci. Lena byla jeho prvním zaměstnancem. Společně vytvářeli kosmetiku, která byla zprvu spíš lékárenská, jenže jejich zákazníci se čím dál víc zajímali o více přírodní produkty, na což George s Lenou s radostí zareagovali.

    V roce 1996 proto společně založili značku Korres, která měla (a má) velmi jednoduchou filosofii – využívat přírodní a certifikované organické složky té nejvyšší kvality, vytvářet produkty šetrné k pleti i životnímu prostředí s klinicky ověřenou účinností. Navíc takové, které jsou finančně dostupné a esteticky krásné.

    Prvním produktem značky byl aromatický bylinný sirup s medem a anýzem, který vznikl podle starého receptu Georgeova dědečka. Ve stejném roce vznikl také 24hodinový krém s divokou růží, který se brzy stal celosvětovým bestsellerem. (To byl předchůdce úžasného oleje z divoké růže, který Korres představil loni na oslavu svých dvacátých narozenin.) Pak už to šlo ráz na ráz.

    V roce 1999 jeden nadšený Američan přivezl Korres z dovolené v Řecku do USA, v New Yorku si kosmetiky zase všimli obchodníci z Londýna, kde v roce 2002 vznikl samostatný obchod. Po Evropě se produkty i obchody šířily zcela přirozeně a za čtyři roky se dostaly i do Japonska a Číny. 

  • 3LAB - Láska z laboratoře
    Erica a David Chungovi stojí za značkou 3labErica a David Chungovi stojí za značkou 3labAutor: archiv značek

    Znáte tu frázi o tom, že se protiklady přitahují? Tak u Ericy a Davida Chungových to rozhodně neplatí. Oba dva jsou nadšení vědci, renomovaní chemici, kteří mají za sebou více než čtyřicet let zkušeností a výzkumů. A oba se také dlouhodobě zajímají o kosmetický průmysl. Celkem pochopitelně to byla především Erica, kdo přišel s nápadem založit vlastní značku. Na trhu plném kosmetiky totiž nedokázala najít takovou, která by vyhovovala jejím potřebám a zároveň opravdu řešila problémy s pletí.

    Společnou vlastností manželů je také naprostá preciznost, proto nic neuspěchali a než se vrhli do vlastního podnikání, předcházelo tomu sedm let nejrůznějších výzkumů a konzultací, zejména s jedním konkrétním dermatologem –  odtud ta trojka v názvu. Teprve potom, v roce 2003, mohla vzniknout dokonalá antiaging péče přesně v té podobě, v jaké si ji Chungovi představovali. Chtěli totiž kosmetiku orientovanou především na výsledky, která se pyšní tím, že vzniká v laboratoři – díky tomu může být vysoce účinná a využívat ty nejnovější postupy a ingredience.

    Cílem značky, která vznikla v Singapuru, nicméně dnes je doma v New Yorku, je nacházet a využívat pokročilé vědecké technologie, které mají umožnit distribuci antioxidačních a jiných přírodních složek do pleti v takové koncentraci, která je nejvyšší ze všech kosmetických značek. Výsledkem je tak efektivní zbraň proti známkám stárnutí.

    Zaměřují se však nejen na vrásky, ale také na „barvu“ pleti – Erica i David totiž věří, že nikoli vrásky, ale zašedlý nezdravý tón pleti nás dělá staršími. Je tedy logické, že se značka 3LAB pyšní několika patentovanými složkami.

    Při jejich vývoji se neomezují cenou, proto jsou některé produkty 3LAB velmi drahé. Na druhou stranu patří k filosofii značky využívat velmi jednoduché obaly, které se příliš neliší, aby maximální suma peněz mohla být věnována na vývoj produktu jako takového. Mezi první a opravdu výjimečné produkty patří jednoznačně hydratační protivráskový Super Cream (prodává se za téměř dvacet tisíc korun). Bestsellerem se během let stal rozjasňující liftingový M Cream s patentovaným proteinovým hormonem a výtažkem ze švýcarských jablek. Byl oblíbený natolik, že na žádost zákazníků k němu teď v 3LAB vytvořili ještě M Serum.

     

    Článek připravil magazín OK!

Jdi na homepage Zpět na začátek
Další příběhy